Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspert podpowiada: Kto może skontrolować klienta

ZIELA
Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach

Robię zakupy w osiedlowym sklepie. Ostatnio weszłam do niego z małą reklamówką, w której miałam podręczne rzeczy. Nic nie kupiłam, więc przy kasie pokazałam kasjerce pusty koszyk. Ale ona zażądała pokazania zawartości reklamówki. Czy miała do tego prawo? Czy klienci powinni być informowani przed wejściem do sklepu o konieczności pozostawienia swoich rzeczy po-za halą sprzedaży?
Czytelniczka z Zabrza

O tym, że w danym sklepie obowiązuje zakaz wchodzenia na salę sprzedażową z plecakami, torbami lub innym bagażem, klient powinien być poinformowany np. przez personel lub poprzez informację umieszczoną w widocznym miejscu. Sklep ma też obowiązek udostępnić miejsce, w którym klient może bezpiecznie przechować swoje rzeczy na czas zakupów. W przeciwnym razie nikt nie może zabronić wejścia na teren sklepu z naszymi rzeczami.
Niezależnie od tego, czy coś kupimy, czy nie, ani kasjerka, ani nawet ochrona sklepu nie mają prawa zaglądać nam do toreb czy przeszukiwać za-wartości naszych reklamówek. Nawet gdy o to poproszą, nie musimy poddawać się takiej kontroli. Możemy to jednak zrobić dobrowolnie. Jeśli istnieje uzasadnione podejrzenie kradzieży, np.: klient zostanie przyłapany na gorącym uczynku, wówczas może zostać zatrzymany przez ochronę lub personel sklepu do czasu przyjazdu policji, która ma prawo dokonać przeszukania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ekspert podpowiada: Kto może skontrolować klienta - Dziennik Zachodni