Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje Śląskie: Bytom odtwarza linie tramwajowe do Łagiewnik i Miechowic

Magdalena Nowacka-Goik
Prace przy torowisku w Łagiewnikach
Prace przy torowisku w Łagiewnikach Magdalena Nowacka-Goik
Tramwaje Śląskie: Latem ma być gotowe torowisko w Łagiewnikach - przywrócona po latach linia nr 7. Tymczasem w Miechowicach też chcą odtworzenia połączenia tramwajowego.

Tramwaje Śląskie:

Mieszkańcy Bytomia ze wszystkich środków komunikacji cenią sobie chyba najbardziej tramwaje. Trudno się dziwić, skoro od 1913 roku kursuje tu słynny tramwaj "N" linia 38 (najkrótsza trasa tramwajowa w Europie).

W bytomskiej dzielnicy Łagiewniki od maja ubiegłego roku trwają prace przy odtwarzaniu linii nr 7. budowa torowiska (trwa od roku) zmierza powoli ku końcowi. Linia ta łączyła Bytom ze Świętochłowicami od ponad stu lat, zlikwidowana została w 2008 roku. Teraz ma wrócić - w unowocześnionej formie (dwutorowa). Ma być gotowa latem.

Także w wakacje mieszkańcy dowiedzą się, czy mogą liczyć na odtworzenie kolejnej linii tramwajowej. Tym razem miałaby być to trasa łącząca dzielnicę Miechowice z centrum Bytomia. Połączenie tramwajowe z centrum Bytomia do Miechowic zlikwidowano ponad 30 lat temu. Pomysł odbudowy połączenia byłby związany z przedłużeniem kursu linii nr 6 o trasę właśnie do Miechowic.

- W pierwszej wersji projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 nie było zadania przedłużenia linii do Miechowic - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. - Zadanie to pojawiło się natomiast w drugiej wersji projektu.

Obie wersje zostały zgłoszone do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (pierwsza za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, druga Urzędu Miasta w Katowicach - lidera subregionu).
- Liczymy, że otrzymamy dofinansowanie dla projektu uwzględniającego zadanie do Miechowic i do tego się przygotowujemy. Mamy nadzieję, że Urząd Marszałkowski zmieni jeszcze wersję projektu przesłaną do MIiR. Pierwszych decyzji w tej sprawie spodziewamy się na przełomie lipca i sierpnia. Koszty tej inwestycji szacujemy na ok. 80 milionów złotych - mówi Zowada.

O tym, że połączenie tramwajowe do Miechowic powinno być, są też przekonane władze Bytomia.

- Prezydent Damian Bartyla otrzymał informację, że zarząd województwa nie zgodził się na zwiększenie wartości projektu o koszty wynikające z połączenia pętli przy Politechnice Śląskiej z Miechowicami - mówi Adam Grzesik z wydziału promocji i kontaktów z mediami. - Mamy jednak nadzieję, że to nie będzie decyzja ostateczna - dodaje.

- Tamta trasa była trochę inna, niż planowana do otworzenia, ale uważam, że naprawdę jej przywrócenie jest uzasadnione - mówi Andrzej Kostek, radny Bytomia i specjalista ds. strategii Tramwajów Śląskich.


*Pielgrzymka mężczyzn do Piekar 2014: ROZPOZNAJ SIĘ NA ZDJĘCIACH
*TRAGEDIA NA WIŚLE: Nurt porwał dwie dziewczyny ZDJĘCIA
*Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF
*Prawo jazdy kat. A. Egzamin na motocykl [PORADNIK WIDEO, ZDJĘCIA PLACU]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!