Radary bez tolerancji. Mandat za przekroczenie prędkości...

    Radary bez tolerancji. Mandat za przekroczenie prędkości nawet o 1 km/h

    CIS

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Większość fotoradarów mierzy prędkość z dokładnością plus/minus 3 km/h w zakresie do 100 km/h
    1/2
    przejdź do galerii

    Większość fotoradarów mierzy prędkość z dokładnością plus/minus 3 km/h w zakresie do 100 km/h ©Dziennik Zachodni

    Koniec z tolerancją dla przekraczania prędkości o 10 km/h. Limit dal fotoradarów wprowadzony przez posłów trzy lata temu, ci sami posłowie chcą teraz zdjąć. Wolniej pojedziemy też w miastach.
    Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podaje, że na polskich drogach dopuszczalną prędkość przekracza ponad 70 proc. kierowców. Przepisy najczęściej łamane są nieznacznie. Niemal połowę wszystkich karanych kierowców stanowią ci, którzy pojechali maksymalnie o 20 km/h za szybko.

    Tymczasem najnowszy pomysł posłów to likwidacja wprowadzonej trzy lata temu tolerancji dla fotoradarów do 10 km/h przeznaczona dla błędów wskazania prędkościomierza w samochodzie.
    Posłowie chcą też zrównać prędkość maksymalną w miastach , bvez względu na porę doby. Dziś w czasie dnia aż do godz. 22.00 obowiązuje maksymalna prędkość 50 km/h po godz. 22.00 - 60km/h. Po zmianach ma obowiązywać jeden, ten niższy limit.

    Warto przypomnieć, że procedowany w sejmie projekt posłów PO zmianę wysokości mandatów i uzależnienie ich od średniej płacy krajowej. Poseł PO Stanisław Żmijan firmujący projekt nowego mandatownika powiedział nam, że przy dzisiejszych płacach za przekroczenie prędkości o 0–10 km/h kara powinna wynosić 1,5 proc. średniej krajowej. To oznacza, że w terenie zabudowanym kierowca zapłaciłby 53 zł kary jadąc 51 km/h.

    Co ciekawe, większość fotoradarów mierzy prędkość z dokładnością plus/minus 3 km/h w zakresie do 100 km/h i przy tolerancji która dziś obowiązuje nie ma to istotnego znaczenia. Jej zniesienie może oznaczać, że jeśli fotoradar zarejestrował prędkość 52 km/h, to samochód mógł realnie pędzić 55 km/h ale także poruszać się zgodnie z przepisami czyli z prędkością 49 km/h. A tak nie podlega karaniu. Propozycja posłów jest więc obarczona istotną wadą prawną, która jeśli nie zostanie dostrzeżona w toku legislacji, zakorkuje sądy powszechne. Łatwo bowiem sobie wyobrazić tabuny kierowców odmawiających w takiej sytuacji przyjęcia mandatu i tysiące spraw nad którymi będą musieli pochylić się sędziowie odkładając na bok inne wokandy.

    Być może dostrzeżono jednak tę słabość nowego przepisu, bo wiceminister infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz powiedział dziś RMF FM że przed złożeniem projektu trwają jeszcze konsultacje, czy nie zostawić minimalnego marginesu 2-3 kilometrów..
    - Im kierowca będzie miał mniejsze pole takiego przyzwolenia, tym lepiej dla nas wszystkich. Tym większe bezpieczeństwo na drogach – dodał jednocześnie Rynasiewicz.


    *Pielgrzymka mężczyzn do Piekar 2014: ROZPOZNAJ SIĘ NA ZDJĘCIACH
    *TRAGEDIA NA WIŚLE: Nurt porwał dwie dziewczyny ZDJĘCIA
    *Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF
    *Prawo jazdy kat. A. Egzamin na motocykl [PORADNIK WIDEO, ZDJĘCIA PLACU]

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trzeba być debilem żeby wpaść na taki pomysł

      robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      każde urządzenie pomiarowe jest obarczone błędem pomiaru . Jedyne rozwiązanie to zapchać sądy sprawami związanymi z ukaraniem mandatem za dwa lub inne nieistotne trzy na godzinę . Takie pomysły...rozwiń całość

      każde urządzenie pomiarowe jest obarczone błędem pomiaru . Jedyne rozwiązanie to zapchać sądy sprawami związanymi z ukaraniem mandatem za dwa lub inne nieistotne trzy na godzinę . Takie pomysły naszych przedstawicieli w rządzie są tak kretyńskie jak oni sami .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny poroniony pomysł

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      No to ja wobec tego domagam się też, żeby dla Polaków były produkowane specjalne samochody z podziałką co 1km. Bo przy aktualnych nie jesteś w stanie "przypilnować" 1km. I niech wymianę wszystkich...rozwiń całość

      No to ja wobec tego domagam się też, żeby dla Polaków były produkowane specjalne samochody z podziałką co 1km. Bo przy aktualnych nie jesteś w stanie "przypilnować" 1km. I niech wymianę wszystkich prędkościomierzy obywateli sfinansują ci inteligentni, co nad tą ustawą pracują.
      I mam jeszcze pytanie wobec tego, jakie kary są przewidziane dla policjantów, którzy wciskają obywatelom jadącym w terenie zabudowanym 55km/h (czyli przy założeniu, ze licznik zaniża o 10% w rzeczywistości ci obywatele jadą 50km/h, czyli przepisowo i wzorcowo), że jechali 80km/h???!!! Przecież to nawet gołym okiem widać, ze ktoś nie jedzie z taka prędkością! Więc jakie kary dla niech, hmmm?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Utrata prawa jazdy dla parlamentarzystów...

      zak1953 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19

      przekraczających prędkość lub inne przepisy ruchu drogowego winna być obligatoryjna. W zakresie poruszania się po drogach immunitet nie powinien obowiązywać. Powtórne naruszenie przepisów przez...rozwiń całość

      przekraczających prędkość lub inne przepisy ruchu drogowego winna być obligatoryjna. W zakresie poruszania się po drogach immunitet nie powinien obowiązywać. Powtórne naruszenie przepisów przez parlamentarzystę winno skutkować dyscyplinarnym usunięciem z funkcji. To samo dotyczy sędziów i prokuratorów. Pod tymi warunkami nie będę narzekał na stanowione ograniczenia.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kretyni

      inzynier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      ktoś nie wie o czym pisze. tolerancja 10km/h jest tolerancja zakładaną z uwagi na tolerancję wskazań prędkościomierzy w samochodach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skok na kasę pod fałszywą nazwą.

      Użytkownik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Niech Ustawodawca zapewni okresloną przepisami, zgodnie z ustawodawstwem krajowym, określoną dokładność rejestratorów prędkości i samochodów dopuszczonych do ruchu i radarów, pamietajac, że ich...rozwiń całość

      Niech Ustawodawca zapewni okresloną przepisami, zgodnie z ustawodawstwem krajowym, określoną dokładność rejestratorów prędkości i samochodów dopuszczonych do ruchu i radarów, pamietajac, że ich tolerancje się dodają. ( "+" z"+" i "-" z "-".
      I wtedy mozna określić przepisami tolerancję dla nominalnej, dopuszczalnej prędkości samochodu na drodze publicznej.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama