Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remontu trasy DK1 w Tychach kończy się za miesiąc

Jolanta Pierończyk
Budowa trasy DK1 w Tychach
Budowa trasy DK1 w Tychach arc
Wczoraj odbyła się jedna z ostatnich rad budowy DK1 w Tychach. I wykonawca podtrzymał ustalony termin 4 lipca jako dzień, w którym przebudowywany odcinek będzie przejezdny na całej długości. Pozostaną prace porządkowe, które potrwają do końca lipca

To prawda: przebudowa bardzo ważnej dla regionu trasy, wiodącej od aglomeracji w stronę Beskidów, czyli DK 1, trwa od jesieni 2011 roku. A najbardziej uciążliwa stała się wiosną 2012 roku. Cała inwestycja miała być gotowa w 840 dni. Pierwotna umowa zakładała jej zakończenie 2 stycznia 2014. Tak się nie stało i Szybko jednak okazało się, że są problemy. Każdy kamień milowy był osiągany z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Jeszcze latem 2012 r. Polimex-Mostostal zapewniał, że inwestycja zostanie oddana w terminie. Jesienią 2013 roku ten termin został jednak przesunięty na 4 lipca.

CZYTAJ KONIECZNIE:
TRASA DK1 W TYCHACH BĘDZIE GOTOWA W LIPCU, ALE KORKI NIE ZNIKNĄ

- Przebudowę DK 1 mieliśmy zakończyć w 2014 i zakończymy w 2014 roku- powiedział Tomasz Sikora, dyrektor segmentu budownictwo segmentu infrastrukturalnego Polimex-Mostostal, podczas podpisywania aneksu do umowy w dniu 28 października 2013

- Do całkowitego otwarcia DK 1 na odcinku tyskim zostały już tylko prace wykończeniowe - zapewnia Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

- Na ciągu głównym do dokończenia pozostały obiekty przy skrzyżowaniach z alejami Niepodległości i Piłsudskiego. Zakończymy je w połowie czerwca i wtedy przystąpimy do układania masy bitumicznej i to jest właściwie główne miejsce, gdzie kończą się prace, w pozostałych jesteśmy na etapie ostatniej, malowania pasów i ustawiania znaków - precyzuje Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora MZUJiM ds. przebudowy DK 1. - Na tych strategicznych obiektach kończymy roboty konstrukcyjne i zaraz potem, końcem czerwca, kładziemy masę bitumiczną. Staramy się, by 4 lipca trasa była przejezdna na całej długości.

Prac już niewiele, ale na dotrzymanie terminu duży wpływ będzie miała pogoda.

- Przy układaniu ostatnich warstw bitumicznych mniej ważna jest temperatura (plus dziesięć czy plus trzydzieści - to nie ma znaczenia), natomiast nie może być długuch ulewnych deszczy. Dwu- czy trzydniowe deszcze, po których znów świeci słońce nam nie zaszkodzą, ale gdyby przyszła fala ulewnych deszczy przez dłuższy czas na przełomie czerwca i lipca, to może być zagrożenie dla zapisanego w umowie terminu oddania inwestycji do użytku, bo zależy nam także na jakości wykonanej pracy, a przy deszczach o tę jakość byłoby trudno - tłumaczy Arkadiusz Bąk.
Wczoraj odbyła się jedna z ostatnich rad budowy. - I wykonawca podtrzymał ustalony termin 4 lipca jako dzień, w którym przebudowywany odcinek będzie przejezdny na całej długości. Pozostaną prace porządkowe, które potrwają do końca lipca - mówi Mieczysław Podmokły, zastępca prezydenta ds. infrastruktury technicznej.

- W budowę codziennie zaangażowanych jest ok. 230 osób. Prace w tygodniu prowadzone są do późnych godzin wieczornych, w soboty od godz. 7 do 17, robotnicy pracują również w niedziele - informuje nas Agnieszka Kijas z MZUiM. - Od początku marca na DK 1 ułożono prawie 30 tysięcy ton mas bitumicznych. W miniony weekend ostatnią, ścieralną warstwą asfaltu przykryto około półtorakilometrowy odcinek między węzłem S1 a Potokiem Tyskim - na jezdni w kierunku Katowic. W najbliższym dniach planuje się wprowadzić kolejne zmiany w ruchu, dlatego kierowców prosimy o większą ostrożność i zwracanie bacznej uwagi na znaki drogowe.

Najważniejsza zmiana w ruchu planowana jest na piątek, 6 czerwca. Tego dnia ma być zamknięta łącznica na węźle Wartogłowiec w relacji Katowice-Oświęcim. Objazd dla samochodów osobowych poprowadzony zostanie przez Czułów ulicami Katowicką i Oświęcimską. Większe utrudnienia czekają kierowców samochodów ciężarowych, którzy będą zmuszeni dojechać Beskidzką do węzła Piłsudskiego (ok. 4 km), a następnie zawrócić na jezdnię w przeciwnym kierunku (na Katowice), by dojechać do węzła Wartogłowiec skąd dopiero będzie możliwość zjechania w stronę Oświęcimia. Ta zmiana w ruchu będzie jednak możliwa w momencie, gdy wiążąca warstwa asfaltu zostanie ułożona na nowej łącznicy DK 1 z al. Piłsudskiego.

Harmonogram prac na czerwiec obfituje w tego rodzaju krótkotrwałe zmiany organizacji ruchu w różnych miejscach. Jedyna rada: patrzeć na znaki. Ostatnie tygodnie robót wymagają tego bardziej niż kiedykolwiek.


*Pielgrzymka mężczyzn do Piekar 2014: ROZPOZNAJ SIĘ NA ZDJĘCIACH
*TRAGEDIA NA WIŚLE: Nurt porwał dwie dziewczyny ZDJĘCIA
*Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF
*Prawo jazdy kat. A. Egzamin na motocykl [PORADNIK WIDEO, ZDJĘCIA PLACU]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!