Ważne
    Katowice: od lat zamknięta kładka kolejowa w Załężu zostanie...

    Katowice: od lat zamknięta kładka kolejowa w Załężu zostanie wyremontowana

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Kładka kolejowa w Załężu
    1/3
    przejdź do galerii

    Kładka kolejowa w Załężu

    Kładka kolejowa w Załężu zostanie naprawiona. Miasto dogadało się z PKP i ma na ten cel pół miliona złotych. Sprawa zamkniętej kładki nad torami w Załężu ciągnie się od lat.
    Miasto dogadało się z PKP i ma na ten cel pół miliona złotych. Sprawa zamkniętej kładki nad torami w Załężu ciągnie się od lat. Została zamknięta w 2011 r., po wypadku do jakiego doszło w Dąbrowie Górniczej: pod 25-latkiem, który przechodził kładką przy stacji Strzemieszyce załamała się jedna z desek. Mężczyzna spadł na linie wysokiego napięcia i zginął porażony prądem.

    Po tym zdarzeniu na kolei zapaliła się czerwona lampka.
    Tyle, że zamiast kładki remontować, postanowiono te w kiepskim stanie technicznym zamknąć, bo na konieczne prace brakowało pieniędzy. W Katowicach zamkniętą kładki w Załężu oraz w Piotrowicach. Tę piotrowicką PKP w końcu jednak rozebrało i w ubiegłym roku otwarło nową.

    Na remont tej w Załężu długo nadziei nie było, dlatego też kładkę chciało przejąć i odnowić miasto. Okazało się, że nie ma takiej możliwości prawnej. Po trzech latach kolei i miastu udało się dojść do porozumienia: kładka zostaje kolejowa, ale jej modernizację przeprowadzi MZUiM. Wiele wskazuje na to, że przejście być może będzie czynne jeszcze w tym roku. Podczas ostatniej sesji Rady Miasta przegłosowano zmiany w budżecie i m.in. wygospodarowano 500 tys. zł na projekt i jej modernizację.

    - Projekt jest już w trakcie realizacji - potwierdza Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. Kiedy będzie gotowy? - To skomplikowana sprawa, bo jego założenia trzeba będzie uzgadniać z PKP, tak samo jak remont - dodaje. A rzecz jest pilna. Załęże ciągnie się wzdłuż torów głównej linii pociągów pasażerskich. Tory przecinają dzielnicę i oddzielają ją od os. Witosa. Kładka, która łączy ul. Janasa z ul. Pukowca jest więc mieszkańcom niezbędna.

    Bez niej nie mogą zapłacić rachunków w gazowni, która znajduje się przy ulicy Pukowca, są oddzieleni od zakładów pracy, czy chociażby 160 garaży. Mogliby nadrabiać drogi o ok. 1,5 km - i przekroczyć tory bezpiecznie miejscu - ale tego nie robią i ryzykując życie, przechodzą przez tory obok zamkniętej kładki .


    *Pielgrzymka mężczyzn do Piekar 2014: ROZPOZNAJ SIĘ NA ZDJĘCIACH
    *TRAGEDIA NA WIŚLE: Nurt porwał dwie dziewczyny ZDJĘCIA
    *Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF
    *Prawo jazdy kat. A. Egzamin na motocykl [PORADNIK WIDEO, ZDJĘCIA PLACU]

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama