Ważne
    Nowy rozkład jazdy PKP. Zobacz wakacyjny rozkład jazdy od 15...

    Nowy rozkład jazdy PKP. Zobacz wakacyjny rozkład jazdy od 15 czerwca 2014

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Już chyba przyzwyczailiśmy się do stałych zmian rozkładów jazdy pociągów. I jak zwykle - wielu pasażerów będzie zadowolonych, a wielu rozczarowanych.

    Już chyba przyzwyczailiśmy się do stałych zmian rozkładów jazdy pociągów. I jak zwykle - wielu pasażerów będzie zadowolonych, a wielu rozczarowanych. Tak czy siak: trzeba śledzić rozkłady. ©Lucyna Nenow

    Nowy rozkład jazdy PKP: W niedzielę, 15 czerwca, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP. Będzie obowiązywał tylko do końca sierpnia. Latem będzie można dojechać m.in. do Słupska, Ustrzyk Górnych i (ponownie) do Zakopanego.
    Już chyba przyzwyczailiśmy się do stałych zmian rozkładów jazdy pociągów. I jak zwykle - wielu pasażerów będzie zadowolonych, a wielu rozczarowanych.

    Już chyba przyzwyczailiśmy się do stałych zmian rozkładów jazdy pociągów. I jak zwykle - wielu pasażerów będzie zadowolonych, a wielu rozczarowanych. Tak czy siak: trzeba śledzić rozkłady. ©Lucyna Nenow

    Nowy rozkład jazdy PKP obowiązuje od 15 czerwca:

    Więcej pociągów, wydłużone relacje, atrakcyjne promocje biletów, ale także wciąż trwające remonty torowisk i związane z tym objazdy czy komunikacja zastępcza - tak można najkrócej podsumować wakacyjną ofertę przewoźników kolejowych. Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać jutro. Aby ułatwić podróżnym rozeznanie się w nim, poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany w ofercie Kolei Śląskich, PKP Intercity i Przewozów Regionalnych.


    W Ustroniu Polanie czeka cię przesiadka do autobusu


    W przypadku obsługujących lokalne trasy w regionie Kolei Śląskich istotne zmiany dotyczą ok. 10 procent połączeń. Są one przede wszystkim konsekwencjami remontów torowisk, prowadzonych przez PKP PLK, co dla pasażera oznacza wyłącznie komplikacje.

    Najbardziej utrudni podróżnym życie zawieszenie na kilka tygodni bezpośredniego połączenia kolejowego do Wisły Głębiec. Od 16 czerwca do 4 lipca pociągi (dotyczy to także składów PKP Intercity) dojeżdżać będą tylko do Ustronia Polany. Jeśli ktoś chce jechać dalej, to będzie musiał się przesiąść do autobusu komunikacji zastępczej (będą odjeżdżać z parkingu położonego obok dworca PKP, lokalizacje pozostałych przystanków można znaleźć na stronie internetowej KŚ).

    Zastępcze autobusy pojawią się również między 23 czerwca a 14 lipca na odcinku Pszczyna - Bielsko-Biała, choć w tym przypadku przesiadka w Pszczynie czeka jedynie pasażerów dwóch pociągów przyśpieszonych: odjeżdżającego z Katowic o godz. 15.04 oraz wyjeżdżającego z Bielska-Białej o godz. 16.04 (po drodze autobusy będą zatrzymywać się też na placu dworcowym w Czechowicach-Dziedzicach).

    Wciąż objazdy przez Bytom


    Ucieszą się pasażerowie z subregionu rybnickiego. Od jutra w ofercie KŚ pojawią się bowiem połączenia z Wodzisławia Śląskiego do Katowic i z Raciborza do Pszczyny (będą wymagać przesiadki w Rybniku, ale czas oczekiwania ma nie przekraczać 20 minut).
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      srac pkp i ks

      jo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      w d*** taki rozklad z gliwic do d*** a nie w beskidy chamy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ciulaty rozkladKS

      jo chca cug do wisly (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      a co z gliwicami zabrzem chorzowem dlaczego niema bezposredniego polaczenia z wisla hanba gorzej niz przed wojna w KS siedza debile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkodnikib i nieudacznicy

      Nasz Wspólny Śląski Dom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      "Pasażerska komunikacja kolejowa na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego w aspekcie działalności Kolei Śląskich ( Uzupełnienie ).

      Ze względu na zapowiadane zmiany kadrowe w ścisłym kierownictwie...rozwiń całość

      "Pasażerska komunikacja kolejowa na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego w aspekcie działalności Kolei Śląskich ( Uzupełnienie ).

      Ze względu na zapowiadane zmiany kadrowe w ścisłym kierownictwie Kolei Śląskich oraz na stanowisku Marszałka Sejmiku Śląskiego , które mają doprowadzić do poprawy jakości usług kolejowych przewozów pasażerskich w/ w opracowanie " Pasażerska … " nie zawierało uwag szczegółowych przydatnych w procesie naprawczym.
      W szczególności pragniemy wskazać w niniejszym " Uzupełnieniu " na nowe zaszłości oraz niektóre uwarunkowania mogące sprzyjać wykonaniu przyjętych przez Koleje Śląskie celów:

      1. Prowadzone po 9 grudnia 2012 r. działania władz, nieznacznie poprawiły stopień sprawności organizacyjnej Kolei Śląskich . Powoduje to , że spadający trend zaufania do tego przewoźnika utrzymuje się nadal. Wpłynie to negatywnie na liczbę pasażerów podróżujących koleją co najmniej przez kilka miesięcy.

      2. Rozwiązywanie bieżących problemów technicznych / ilość i jakość taboru / oraz kadrowych musi być prowadzone równolegle z pracami na rzecz ścisłego określenia potoków pasażerskich zarówno w odniesieniu do poszczególnych linii, stacji i godzin.

      3. Niezbędna jest analiza oczekiwań pasażerów w kontekście określenia możliwości zdobycia nowych klientów, przy czym sugeruje się przyjęcie horyzontu 1- 2 lata , jako czasu niezbędnego do określenia, ze względów zarówno efektywności ekonomicznej jak i społecznych, w miarę stabilnego rozkładu jazdy.

      4. W ramach działań na rzecz skrócenia czasu jazdy na danej trasie należy przeanalizować możliwość stosowania w większym niż dotychczas zakresie pociągów przyśpieszonych.
      5. W przypadku znikomej liczby pasażerów korzystających z danej stacji , w porozumieniu z władzami lokalnymi i po stwierdzeniu braku możliwości zwiększenia liczby pasażerów korzystających z tej stacji; uwzględniając interes zdecydowanej większości pasażerów należy podjąć decyzję co do czasowego lub stałego zamknięcia stacji dla ruchu pasażerskiego.

      6. Przyjąć na własność tory / za wyjątkiem tych na których odbywa się ruch pociągów ekspresowych / i prowadzić na nich remonty własnymi oddziałami wykonawczymi .

      7. Doprowadzić do finansowania modernizacji szlaków kolejowych prowadzących do Słowacji i Czech ,ze środków Unii Europejskiej, jako wyjątkowo efektywnych działań na rzecz integracji państw członkowskich oraz poprawy szeroko pojętego komfortu podróżowania , czyli eliminacji życiowych utrudnień mieszkańców Śląska i nie tylko. W szczególności dotyczyłoby to tras : Katowice - Rybnik - Bohumin, Bielsko -Żywiec -Zwardoń - Czadca .

      8. Na przesiadki w Słowacji lub Czechach należy zagwarantować 20 - 25 minut , a to głównie z myślą o umożliwieniu pasażerom nabycia znacznie tańszych biletów na dalszą podróż. Liczba pociągów w tych relacjach nie może być mniejsza niż 4. Wydłużenie biegów pociągów kończących się w Chałupkach do Bohumina nie powinno być trudne. W Bohuminie jest krótki bez przelotowy peron pasażerski
      / ślepy/ tuż przy budynku stacyjnym , z którego w minionych latach korzystały polskie pociągi .

      9. W odniesieniu do spraw w zasadzie dotyczących Rybnickiego Okręgu Węglowego , w aspekcie działalności Kolei Śląskich wnioskujemy rozwiązanie następujących problemów:
      1/ wybudowanie brakujących odcinków drugiego toru na trasie Katowice- Rybnik co uzasadnić można rozpoczęciem w najbliższych latach ponownej eksploatacji węgla z kopalni "Dębieńsko .
      Czeski właściciel prawdopodobnie skieruje część wydobywanego węgla lub być może i koksu z koksowni "Dębieńsko " do Czech poprzez Rybnik i dalej na południe Europy.
      Liczba pasażerów na tej trasie po skróceniu czasu jazdy, zwiększeniu liczby kursów , konkurencyjnych cen biletów , podniesienia komfortu jazdy niewątpliwie się zwiększy. Utrzymanie dotychczasowej trasy to jest bez eliminacji "mijanek, może w zasadniczy sposób utrudniać realizację celów , jakie stawiają sobie Koleje Śląskie .
      Wzrost pewności ruchu i bezpieczeństwa jazdy jest w pzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkodniki i nieudacznicy

      turysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Szkodniki i nieudacznicy wszelakich partii nasadzeni na stanowiska konsekwentnie przez 25 lat powodowali niszczenie infrastruktury kolejowej w Polsce , w tym zwłaszcza na Śląsku.
      Tworzyli...rozwiń całość

      Szkodniki i nieudacznicy wszelakich partii nasadzeni na stanowiska konsekwentnie przez 25 lat powodowali niszczenie infrastruktury kolejowej w Polsce , w tym zwłaszcza na Śląsku.
      Tworzyli utopijne projekty typu Pendolino i szybkości podróżowania ponad 200 km na godzinę, głównie poza Śląskiem.
      Lokalni wodzowie typu Tomczykiewicz, Sekuła, Dąbrowa i ich poprzednicy - wierni , bierni w stosunku do swoich warszawskich mocodawców doprowadzili do agonalnego stanu kolejnictwo na znacznych obszarach województwa śląskiego.
      Analizy stanu kolejnictwa można przestudiować na stronie internetowej Stowarzyszenia Nasz Wspólny Śląski Dom , www.nwsd.pl. Warto przeczytać , ocenić i zacząć działać na rzecz usunięcia od władzy nieudaczników i szkodników.
      Aktualnie z Rybnika do Ustronia Polany planowany najkrótszy czas jazdy ponad trzy i pół godziny, a więc czas przejazdu trzy razy dłuższy niż 40 lat temu .
      To się nazywa dobrze gospodarzyć z głęboka troską o obywateli .
      A niekumaci , ogłupieni wyborcy utrwalają władzę , która czyni im tak wiele dobrego jak w przypadku podróżowania koleją.
      Mam nadzieję, że wybory samorządowe doprowadzą do pozbycia się nieudaczników.
      Będzie to trudne bo niedemokratyczny kodeks wyborczy faworyzuje największe partie PO i PiS.
      Ale wielu może wiele, nawet fachowców nominować na stanowiska , zwłaszcza wybieralne .
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama