Umowa na dokończenie drogi już jest. Teraz czekamy na drogę!

    Umowa na dokończenie drogi już jest. Teraz czekamy na drogę!

    Jacek Drost

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Prace powinny się rozpocząć już za kilka dni
    1/2
    przejdź do galerii

    Prace powinny się rozpocząć już za kilka dni ©Jakub Marcjasz

    Wczoraj została podpisana umowa na dokończenie 15-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec.
    Na taką informację od wielu miesięcy czekali mieszkańcy Podbeskidzia, tysiące kierowców, którzy kursują między Bielskiem-Białą a Żywcem. Jeszcze w poniedziałek pisaliśmy o tym, że nad dokończeniem budowy wiszą czarne chmury, bo starosta bielski Andrzej Płonka na sesji Rady Gminy Wilkowice stwierdził, iż Mota prawdopodobnie wycofa się z inwestycji.
    Według starosty Płonki, przyczyną wycofania się krakowskiej spółki Mota-Engil miał być kiepski stan techniczny wiaduktów i mostów.
    Informacja ta obiegła Podbeskidzie lotem błyskawicy, bo budowa ekspresówki to najbardziej wyczekiwana i najważniejsza inwestycja w tej części województwa śląskiego. Na szczęście nie doszło do takiego scenariusza.
    Wczoraj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z Mota-Engil Central Europe SA umowę na kontynuację inwestycji. Wartość kontraktu wynosi 260 mln zł.

    - Dokończenie budowy 15,56 km drogi ekspresowej S69 zostanie zrealizowane w dwóch etapach: odcinek o długości 6,1 km od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) powinien zostać oddany do ruchu w cztery miesiące od daty rozpoczęcia robót, czyli do końca 2014 roku, a odcinek o długości 9,460 km od węzła Buczkowice do Żywca do dziewięciu miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do terminów realizacji nie wlicza się okresów zimowych - poinformował katowicki oddział GDDKiA.

    Droga miała być gotowa w połowie listopada 2012 roku! Jednak pod koniec ub. roku katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zerwał kontrakt z konsorcjum firm, którego liderem był Polimex Mostostal, bo mijały kolejne miesiące, podczas których na placu budowy niewiele się działo. Został rozpisany nowy przetarg. Chęć dokończenia S69 wyraziło sześć firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Mota-Engil i wygrała przetarg. W ramach dokończenia budowy S69 odcinek węzeł Mikuszowice (Żywiecka/ Bystrzańska) - Żywiec zostaną wykonane m.in. roboty drogowe, ziemne, podbudowy, nawierzchnie, mosty, zamontowane zostanie oświetlenie, powstanie zbiornik "Kiemli-chowiec". Obecnie zaawansowanie robót drogowych wynosi ponad 56 proc., a mostowych ponad 76 proc.


    *Kobieca strona Mundialu 2014 jest najciekawsza SPRAWDŹ
    *Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody nalipiec 2014 i zaplanuj urlop
    *Jakie imię dla dziecka? Zobacz Księgę Imion Męskich i Żeńskich i wybierz
    *Dawniej Dom Prasy, dzisiaj Biuro Obsługi Mieszkańców Katowic ZDJĘCIA

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obsługa podwykonawców

      Obsługa podwykonawców (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa był zainteresowany odzyskaniem należności od generalnych wykonawców dróg i autostrad w Polsce, np. w przypadku nie wypłacenia całości środków przed GDDKiA, to...rozwiń całość

      Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa był zainteresowany odzyskaniem należności od generalnych wykonawców dróg i autostrad w Polsce, np. w przypadku nie wypłacenia całości środków przed GDDKiA, to proszę o kontakt pod adresem: depo220@wp.pl Jako zespół specjalizujący się w odzyskiwaniu roszczeń pieniężnych od podmiotów gospodarczych, działających w branży budowlanej odzyskaliśmy już należności m. in. od : BOGL A KRYSL, POLIMEX-MOSTOSTAL, PRINŻ-1, MOTA ENGIL, EUROVIA, SANDO BUDOWNICTWO ( na każdym etapie, polubownym, sądowym, jak i zarówno prowadzimy skuteczne egzekucje ) dla przedsiębiorców z branży budowlanej oraz transportowej, od tych generalnych wykonawców. Pozdrawiam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Powinni obniżyć wysokość ekranów.

      Projektant. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Komu są potrzebne aż tak wysokie i drogie , te brązow-brzydkie ekrany ?
      Na siłę chcą zasłonić piękne widoki , tymi brązowymi korytami.
      Np. w tychach , mają więcej m² ekranów , niż asfaltu...rozwiń całość

      Komu są potrzebne aż tak wysokie i drogie , te brązow-brzydkie ekrany ?
      Na siłę chcą zasłonić piękne widoki , tymi brązowymi korytami.
      Np. w tychach , mają więcej m² ekranów , niż asfaltu ,przez co drogi wyglądają jak suche dogi.
      Tylko wody tam napuścić , a kontenerowce będą mogły sobie tam spokojnie pływać.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zdążą ?

      Erwin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      na olimpiada w 2222 r na PewnO zdążą ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To

      Walek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      To zobaczcie jak udaja , że nie widza samowoli w wymianie okien z drewnianych na obrzydliwe plastikowe w pieknych bielskich kamienicach ! I ile okien tyle kolorów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Baju baju będziesz jedżdził tak jak jeżdzisz

      turysta zmotoryzowany (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tak dbają "gospodarze" Podbeskidzia o to aby więcej turystów przybywało w Beskidy

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo