Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice w 2014 r. na promocję wydadzą najwięcej w Polsce - 2 razy więcej niż Kraków

Sławomir Cichy
Europejski Kongres Gospodarczy jest wielka szansą Katowic. Starają się dobrze ją wykorzystać
Europejski Kongres Gospodarczy jest wielka szansą Katowic. Starają się dobrze ją wykorzystać Arkadiusz Ławrywianiec
Promocja Katowic skierowana jest do klienta biznesowego i wspiera otwarcie m.in. Centrum Kongresowego. A na marketing miejsca, stolica regionu wyda w tym roku najwięcej w historii, prawie 14 mln zł.

Katowice w zaplanowanych wydatkach na tegoroczną promocję biją na głowę nie tylko Kraków, Wrocław czy Gdańsk. Pozostawiły daleko w tyle także Warszawę, a Łódź, Poznań czy Gdynię wręcz zdeklasowały.

Magazynu MarketingMiejsca.com.pl zajmujący się m.in. informacją dotyczącą branży marketingowej opublikował właśnie ranking miast, które w tym roku najwięcej wydadzą na promocję. Katowice zajęły w nim z kwotą 13,7 mln zł pierwsze miejsce, co nawet dla tworzących zestawienie jest sporym zaskoczeniem.

Rzecznik katowickiego ratusza dziwi się z kolei zdziwieniu specjalistów od marketingu.

- Nasz program marketingowy i kampanie promocyjne są zbudowane precyzyjnie z dokładnym wskazaniem klienta docelowego którym jest środowisko biznesu skupione wokół nowoczesnych usług biznesowych. Nie wystarczy bowiem wybudować, jak w naszym wypadku, Międzynarodowe Centrum Kongresowe i czekać na klientów. Program jego promocji i wykorzystania musieliśmy opracować dużo wcześniej - mówi Jakub Jarząbek.

Najwięcej zainwestowano zatem w promocję Katowic na targach Expo Real w Monachium i podczas wrześniowych Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014. Miasto zakupiło też pakietu usług promocyjnych związanych z majowym Europejskim Kongresem Gospodarczym który odbył się w stolicy regionu już po raz czwarty.

- Nie jest tajemnicą, ze średnie dzienne wydatki klienta biznesowego w mieście do którego przyjeżdża, to ok. 580 zł, a jeśli tę kwotę przemnożymy przez kilka albo kilkanaście tysięcy uczestników kongresu, eventów i sympozjów to otrzymamy nie tylko pokaźną liczbę, ale przede wszystkim będzie to informacja o potężnym zastrzyku pieniędzy choćby dla katowickiego rynku usług - dodaje Jarząbek.

Jeśli można coś zarzucić pomysłowi Katowic na promocję, to tylko tyle, że wzorem choćby Torunia, Sandomierza, Gdańska albo Krakowa czy Łodzi nie wykorzystały możliwości jakie daje "lokowanie produktu" czyli pokazanie Katowic szerszemu odbiorcy jako atrakcyjnego miejsca w topowych produkcjach TV. Przykładem inwestycja 300 tys. zł przez Toruń w serial "Lekarze". Produkcja osiągnęła sukces, a ekwiwalent reklamowy lokowania Torunia jako produktu na antenie TVN, czyli realny zysk miasta ponad 25-krotnie przewyższył wkład w tę formę promocji, podała agencja Mediarun.

Oto Top 10 miast wydających najwięcej na promocję:

1. Katowice - 13,7 mln zł,
2. Toruń - 12 mln zł,
3. Warszawa - 9,8 mln zł,
4.Wrocław - 7,6 mln zł,
5. Kraków - 6,8 mln zł,
6. Gdańsk - 6,6 mln zł,
7. Białystok - 5,4 mln zł,
8. Łódź - 5,2 mln zł,
9. Poznań - 4,9 mln zł,
10. Gdynia - 4 mln zł.


*Trąba powietrzna spustoszyła Pszczynę! ZDJĘCIA + WIDEO
*Mundial 2014: Brazylia - Niemcy 1:7 [MEMY + OPINIE] Brazylia upokorzona, drwiny w internecie
*Katastrofa samolotu pod Częstochową: ZDJĘCIA, PRZYCZYNY, OPINIE ŚWIADKÓW
*Gdzie na basen? Zobacz kryte baseny w woj. śląskim [LISTA BASENÓW]
*Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody na lipiec 2014 i zaplanuj urlop

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera