Ważne
    Katowice w 2014 r. na promocję wydadzą najwięcej w Polsce -...

    Katowice w 2014 r. na promocję wydadzą najwięcej w Polsce - 2 razy więcej niż Kraków

    Sławomir Cichy

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Europejski Kongres Gospodarczy jest wielka szansą Katowic. Starają się dobrze ją wykorzystać
    1/2
    przejdź do galerii

    Europejski Kongres Gospodarczy jest wielka szansą Katowic. Starają się dobrze ją wykorzystać ©Arkadiusz Ławrywianiec

    Promocja Katowic skierowana jest do klienta biznesowego i wspiera otwarcie m.in. Centrum Kongresowego. A na marketing miejsca, stolica regionu wyda w tym roku najwięcej w historii, prawie 14 mln zł.
    Katowice w zaplanowanych wydatkach na tegoroczną promocję biją na głowę nie tylko Kraków, Wrocław czy Gdańsk. Pozostawiły daleko w tyle także Warszawę, a Łódź, Poznań czy Gdynię wręcz zdeklasowały.

    Magazynu MarketingMiejsca.com.pl zajmujący się m.in. informacją dotyczącą branży marketingowej opublikował właśnie ranking miast, które w tym roku najwięcej wydadzą na promocję. Katowice zajęły w nim z kwotą 13,7 mln zł pierwsze miejsce, co nawet dla tworzących zestawienie jest sporym zaskoczeniem.


    Rzecznik katowickiego ratusza dziwi się z kolei zdziwieniu specjalistów od marketingu.

    - Nasz program marketingowy i kampanie promocyjne są zbudowane precyzyjnie z dokładnym wskazaniem klienta docelowego którym jest środowisko biznesu skupione wokół nowoczesnych usług biznesowych. Nie wystarczy bowiem wybudować, jak w naszym wypadku, Międzynarodowe Centrum Kongresowe i czekać na klientów. Program jego promocji i wykorzystania musieliśmy opracować dużo wcześniej - mówi Jakub Jarząbek.

    Najwięcej zainwestowano zatem w promocję Katowic na targach Expo Real w Monachium i podczas wrześniowych Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014. Miasto zakupiło też pakietu usług promocyjnych związanych z majowym Europejskim Kongresem Gospodarczym który odbył się w stolicy regionu już po raz czwarty.

    - Nie jest tajemnicą, ze średnie dzienne wydatki klienta biznesowego w mieście do którego przyjeżdża, to ok. 580 zł, a jeśli tę kwotę przemnożymy przez kilka albo kilkanaście tysięcy uczestników kongresu, eventów i sympozjów to otrzymamy nie tylko pokaźną liczbę, ale przede wszystkim będzie to informacja o potężnym zastrzyku pieniędzy choćby dla katowickiego rynku usług - dodaje Jarząbek.

    Jeśli można coś zarzucić pomysłowi Katowic na promocję, to tylko tyle, że wzorem choćby Torunia, Sandomierza, Gdańska albo Krakowa czy Łodzi nie wykorzystały możliwości jakie daje "lokowanie produktu" czyli pokazanie Katowic szerszemu odbiorcy jako atrakcyjnego miejsca w topowych produkcjach TV. Przykładem inwestycja 300 tys. zł przez Toruń w serial "Lekarze". Produkcja osiągnęła sukces, a ekwiwalent reklamowy lokowania Torunia jako produktu na antenie TVN, czyli realny zysk miasta ponad 25-krotnie przewyższył wkład w tę formę promocji, podała agencja Mediarun.

    Oto Top 10 miast wydających najwięcej na promocję:

    1. Katowice - 13,7 mln zł,
    2. Toruń - 12 mln zł,
    3. Warszawa - 9,8 mln zł,
    4.Wrocław - 7,6 mln zł,
    5. Kraków - 6,8 mln zł,
    6. Gdańsk - 6,6 mln zł,
    7. Białystok - 5,4 mln zł,
    8. Łódź - 5,2 mln zł,
    9. Poznań - 4,9 mln zł,
    10. Gdynia - 4 mln zł.


    *Trąba powietrzna spustoszyła Pszczynę! ZDJĘCIA + WIDEO
    *Mundial 2014: Brazylia - Niemcy 1:7 [MEMY + OPINIE] Brazylia upokorzona, drwiny w internecie
    *Katastrofa samolotu pod Częstochową: ZDJĘCIA, PRZYCZYNY, OPINIE ŚWIADKÓW
    *Gdzie na basen? Zobacz kryte baseny w woj. śląskim [LISTA BASENÓW]
    *Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody na lipiec 2014 i zaplanuj urlop

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Byle dać swoim

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Pieniądze na promocję czyli do prywatnej kasy pana Kuśpika któremu już niedługo miasto odda Spodek i Centrum Kongresowe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      docelowego którym jest środowisko biznesu skupione wokół nowoczesnych usług BIURWO KORTOKRACJI

      ORGANI ZOOCJE PO ZA niyRZONDOWE I FUN DAC JE PRYWATY CFANOAFI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      ACO DO SZAREGO OBYWATELA MILIONY STRACONE A PO RZYTKU RZO DNE GO .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miasto zakupiło pakietu usług

      korekta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Przepisany mail, czy pan redaktor tak pisze "po polskiemu", na dodatek stawiając przecinki gdzie popadnie?
      Naście milionów w błoto, żeby urzędnicy sobie świat zwiedzali, a basenu jak "metropolia"...rozwiń całość

      Przepisany mail, czy pan redaktor tak pisze "po polskiemu", na dodatek stawiając przecinki gdzie popadnie?
      Naście milionów w błoto, żeby urzędnicy sobie świat zwiedzali, a basenu jak "metropolia" nie miała, tak nie ma, :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      Katowiczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      "Jeśli można coś zarzucić pomysłowi Katowic na promocję, to tylko tyle, że wzorem choćby Torunia, Sandomierza, Gdańska albo Krakowa czy Łodzi nie wykorzystały możliwości jakie daje "lokowanie...rozwiń całość

      "Jeśli można coś zarzucić pomysłowi Katowic na promocję, to tylko tyle, że wzorem choćby Torunia, Sandomierza, Gdańska albo Krakowa czy Łodzi nie wykorzystały możliwości jakie daje "lokowanie produktu" czyli pokazanie Katowic szerszemu odbiorcy jako atrakcyjnego miejsca w topowych produkcjach TV". Zgadza się...

      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama