Ważne
    UOKiK: Europark pobierał niezgodne z prawem opłaty za...

    UOKiK: Europark pobierał niezgodne z prawem opłaty za parkingi

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Brak terminowej zapłaty za parking skutkował obciążaniem konsumenta kosztami windykacji w wysokości 150 zł. UOKiK zakwestionował wysokość i sposób obliczania opłaty stosowanej przez spółkę Europark. Firma zarządza parkingami m.in. w Katowicach.
    UOKiK: Europark pobierał niezgodne z prawem opłaty za parkingi
    Warszawska spółka Europark jest właścicielem sieci płatnych niestrzeżonych parkingów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Sopocie, Łodzi i Lublinie. Do UOKiK wpływały skargi konsumentów dotyczące m.in. wprowadzającego w błąd oznakowania parkingów i stosowania nieuzasadnionych opłat windykacyjnych.

    Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że konsumenci, którzy zostawili samochód na parkingu Europark bez wykupienia biletu znajdywali za wycieraczką wezwanie do uiszczenia w ciągu dwóch tygodni opłaty dodatkowej. Jeżeli należność za parking nie została uregulowana we wskazanym terminie właściciel auta otrzymywał wezwanie do zapłaty pocztą wraz z żądaniem uregulowania dodatkowo kosztów windykacji w wysokości 150 zł, jako opłaty administracyjnej.
    Urząd zakwestionował wysokość i sposób obliczania tej opłaty. Zgodnie z prawem opłaty windykacyjne powinny jedynie rekompensować przedsiębiorcy wydatki ponoszone w związku z odzyskaniem należności. W opinii UOKiK opłata w wysokości 150 zł nie była związana z kosztami windykacji i znacznie je przewyższała. W konsekwencji mogła być ona dla przedsiębiorcy bezprawnym źródłem zarobku, kosztem konsumenta.

    Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na spółkę Europark została nałożona kara pieniężna w wysokości 13 562 zł. Cieszy fakt, że przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk. Decyzja jest prawomocna. Urząd nie po raz pierwszy kwestionuje praktyki spółki Europark. W roku 2011 wydana została decyzja stwierdzająca, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd.

    Pomoc dla konsumentów


    Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od poniedziałku do piątku od 9 do 17. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów a także pod adresem poczty elektronicznej porady@dlakonsumentów.pl obsługiwanym przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.



    *Trąba powietrzna spustoszyła Pszczynę! ZDJĘCIA + WIDEO
    *Mundial 2014: Brazylia - Niemcy 1:7 [MEMY + OPINIE] Brazylia upokorzona, drwiny w internecie
    *Katastrofa samolotu pod Częstochową: ZDJĘCIA, PRZYCZYNY, OPINIE ŚWIADKÓW
    *Gdzie na basen? Zobacz kryte baseny w woj. śląskim [LISTA BASENÓW]
    *Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody na lipiec 2014 i zaplanuj urlop

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Zdjęcie autora komentarza
      OPŁATA MAFIJNA

      fajla11

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      TU KAŻDY MAFIOZO, JEST NIETYKALNY --
      MUSIELI TRAFIĆ NA INNĄ GRUPĘ MAFIJNĄ I PRZEGRALI -
      HAHAHHAHAAHAHAHAHAH


      Zdjęcie autora komentarza
      OPŁATA DROGOWA

      fajla11

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      STOLZMAN -WPROWADZIŁ PODATEK DROGOWY DO PALIWA --GDZIE TO JEST W KASYNACH ALBO W KAJMANACH TA-KASA

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama