Ważne
    Jak zwrócić bilet kolejowy? Podpowiadamy jak to zrobić...

    Jak zwrócić bilet kolejowy? Podpowiadamy jak to zrobić [PORADNIK]

    oprac. sauer

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Jak zwrócić bilet kolejowy - poradnik
    1/8
    przejdź do galerii

    Jak zwrócić bilet kolejowy - poradnik ©arc

    Jak zwrócić bilet kolejowy? Czy wystarczy pójść do kasy okienka czy trzeba spełnić jakieś określone wymagania? Podpowiadamy jak w najprostszy sposób zwrócić bilet kolejowy.
    Jak zwrócić bilet kolejowy? Czy jest to w ogóle możliwe? Jest. Wszystko jednak zależy od tego czy kupiliśmy bilet w kasie czy też przez internet.

    Jak zwrócić bilet kolejowy kupiony przez internet?



    By zwrócić bilet kolejowy PKP ICC kupiony przez internet należy wejść w zakładkę "moje bilety" i przejść do zakładki "opłacone", a następnie wybrać polecenie "rezygnuj" i potwierdzić komunikat "Operacja ta jest nieodwracalna i nie powoduje automatycznego zwrotu należności. Czy chcesz dokonać rezygnacji?".

    Następnie można:

    W przypadku biletów, do których nie wystawiono faktur VAT - skorzystać z opcji "zwrotu" - wówczas po potrąceniu odstępnego pieniądze są automatycznie zwracane na konto, z którego dokonano płatności.

    W przypadku biletów, do których wystawiono faktury VAT w formie elektronicznej, użyć polecenia „Faktura kor.” w zakładce „Zwrócone bilety” i wydrukować fakturę korektę z zakładki „Faktura VAT”, następnie zaś podpisać ją i dostarczyć do PKP Intercity i wówczas nastąpi zwrot należności.

    W przypadku, biletów, do których wystawiono fakturę VAT ale Użytkownik nie wyraził zgody na otrzymywanie faktur elektronicznie, a także w przypadku, gdy w okresie między dokonaniem zapłaty, a rezygnacją z podróży dokonano zmiany nr konta bankowego, należy wystąpić do PKP Intercity z wnioskiem o zwrot należności.

    Ile mam czasu na złożenie wniosku o zwrot należności za niewykorzystane bilety internetowe i ile trzeba czekać na zwrot?



    Wniosek, dotyczący zwrotu należności za niewykorzystane bilety internetowe, należy złożyć nie później, niż przed upływem jednego roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany.

    Zwrot należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystane bilety internetowe dokonywany jest niezwłocznie nie później niż w terminie 30 dni od daty przyjęcia wniosku lub daty wpływu do jednego z wyznaczonych przez PKP Intercity punktów.

    Jak zwrócić bilet kolejowy? Czy bilet internetowy można zwrócić w kasie biletowej?



    Nie. W wyznaczonych kasach biletowych (wskazanych na stronie internetowej www.intercity.pl) można złożyć jedynie wniosek o zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy.

    Jak zwrócić bilet kolejowy w kasie?



    Wystarczy na dowolnym dworcu kolejowym w kasie biletowej zwrócić ważny bilet. Pani w okienku potrąci jednak 10 procent jego wartości i o tyle mniej otrzymamy pieniędzy od kwoty, którą zapłaciliśmy za dany bilet. Z kolei jeśli chcemy kupić bilet na inny termin, to zwrot odbywa się bez potrącenia 10 procent.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zwrot biletu

      look (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Proste pytanie, jak zwrócić niewykorzystany bilet kupiony w kasie po terminie wyjazdu.
      Bilet miałem kupiony na dzień 14.80.2016 ale nie pojechałem tego dnia, nie miałem też możliwości zwrotu przed...rozwiń całość

      Proste pytanie, jak zwrócić niewykorzystany bilet kupiony w kasie po terminie wyjazdu.
      Bilet miałem kupiony na dzień 14.80.2016 ale nie pojechałem tego dnia, nie miałem też możliwości zwrotu przed godziną odjazdu. To co w takim przypadku bilet do kosza ??.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pkp

      domka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      dlaczego na stronie PKP nie ma takiej instrukcji ? . skandal

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bilet

      Mirranda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      A ktoś może kupował on-line na przewozy regionalne, czy też da się zwrócić?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bilet regio-zwrot

      Oxa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      da się, ale potrącają sobie kilka %

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Re: Grzegorzu...

      borzez internet się nie da (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A jak zmienić datę zakupionego biletu ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sw

      sw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      czekam juz 2 miesiące na zwrot to skandal


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Witam w klubie

      Edyta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ja też czekam już ponad DWA miesiące na zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet... paranoja

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Super interfejs ;)

      Anka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      "Operacja ta jest nieodwracalna i nie powoduje automatycznego zwrotu należności. reklama

      Co w tym kontekście oznacza automatycznie? Natychmiastowo?

      Kto projektował interfejs?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama