W Sosnowcu szykuje się tramwajowa rewolucja, którą zapoczątkował tegoroczny remont torowiska dla linii nr 15 z Katowic do Zagórza. I to właśnie z pętli w dzielnicy Zagórze już za kilka lat tramwaje mają jechać dalej, w głąb zagórskich osiedli, by połączyć się z torowiskiem, po którym dziś jeżdżą tramwaje linii 27.
Biorąc pod uwagę fakt, że ostatnia tramwajowa inwestycja w stolicy Zagłębia została zakończona na początku lat 80., to takie decyzje cieszą. Pasażerowie woleliby jednak, by linię z Sosnowca przedłużyć wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich do Dąbrowy Górniczej, co skróciłoby podróż tramwajem między tymi miastami o ponad pół godziny. Dziś trzeba bowiem jechać przez Będzin. Okazuje się jednak, że na razie Tramwaje Śląskie o takim przebiegu nowej trasy nie myślą.
Zapewniają jednak, że tory od pętli w Zagórzu, przez rejon ulic Białostockiej i Paderewskiego w Sosnowcu, w okolice placu Papieskiego powstaną już niebawem. - To konkretne plany i zadania związane z okresem finansowania na lata 2014-2020 - podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. - Pierwsze zadanie dotyczy przedłużenia torów od pętli do placu Papieskiego, drugie - budowy linii od tego miejsca na Dańdówkę, gdzie łączyłaby się z trasą linii nr 27 - wylicza. Odcinek sosnowiecki byłby jednym z trzech nowych w regionie.
Oprócz tego Tramwaje Śląskie chcą odbudować linię do bytomskiej dzielnicy Miechowice, a także zbudować tory wzdłuż nowej ulicy Grundmanna w Katowicach. Od niedawna z nowej linii cieszą się mieszkańcy Częstochowy. Dokumentacja projektowa dotycząca pierwszego etapu przedłużania linii nr 15 jest gotowa. Projekt połączenia placu Papieskiego z Dańdówką ma być gotowy w listopadzie 2015 r. - Będziemy chcieli wykorzystać w tym przypadku pieniądze unijne - zaznacza Andrzej Zowada. - Cieszymy się, że tramwajarze pamiętają o Sosnowcu, ale mamy nadzieję, że nie będą też zapominać zwłaszcza o linii nr 26. I te odcinki, które funkcjonują obecnie, zostaną również wyremontowane i zachowane - mówi nam Krzysztof Polaczkiewicz z Wydziału Informacji i Promocji UM w Sosnowcu.
Mieszkańcy Sosnowca korzystający z komunikacji miejskiej zastanawiają się, czy TŚ zdecydują się na połączenie obecnej pętli w Zagórzu ze skrzyżowaniem przy dawnym Merkurym w Dąbrowie Górniczej. To raptem trzy kilometry, które mogłyby usprawnić komunikację na tym popularnym odcinku. - Nasze plany do 2020 r. nie zawierają takiego odcinka. Rozpoczynamy jednak prace nad koncepcją na kolejne lata. Będziemy brać pod uwagę potrzeby pasażerów oraz względy techniczne i finansowe - mówi Zowada.
Póki co, w Sosnowcu od poniedziałku tramwaje będą jeździć od parku Sieleckiego po dwóch torach. Remont przeniesie się na krótki odcinek przy Ślimaku.
Czekamy na Twój komentarz. Czy warto budować nową linię z Sosnowca do Dąbrowy Górniczej?
*Żądamy darmowej autostrady A4 [PODPISZ PETYCJĘ DO PREMIERA]
*Wypadek w Wilamowicach. 18-letnia Klaudyna nie żyje. Sprawca się nie przyznaje
*Gdzie jest burza? ZOBACZ mapę burzową i wskazania radaru burzowego
*Najlepsze baseny, aquaparki i kąpieliska w woj. śląskim [GŁOSUJ W PLEBISCYCIE]
*Energylandia w Zatorze, atrakcje, ceny, mapa oraz film z kamery Go Pro [WIDEO GO PRO]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?