Koleje Śląskie odbijają się od dna. Oto recepta: mniej...

    Koleje Śląskie odbijają się od dna. Oto recepta: mniej dyrektorów, więcej pasażerów

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie mają coraz więcej poasażerów
    1/4
    przejdź do galerii

    Koleje Śląskie mają coraz więcej poasażerów ©Mikolaj Suchan

    Koleje Śląskie mają coraz więcej pasażerów. W czerwcu spółka przewiozła 85 tysięcy osób więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do połowy została natomiast zredukowana liczba dyrektorów. Negocjowane są stawki z partnerami biznesowymi spółki. Efekt? Po pierwszym półroczu Koleje Śląskie mają ponad 3 mln złotych zysku.
    Koleje Śląskie realizują plan oszczędnościowy i mają zysk.

    Zgodnie z planem Koleje Śląskie miały zakończyć ten rok na plusie. Zakładano, że wielkość tego „plusa” wyniesie ok. 1,5 mln zł. Dziś przedstawiciele spółki mówią, że nadwyżka przychodów nad kosztami może sięgnąć nawet 7 mln zł. Za poprawą wyników spółki stoi dobra sprzedaż biletów oraz realizowany plan oszczędnościowy.

    CZYTAJ KONIECZNIE:
    MARSZAŁEK SEKUŁA OBIECUJE: W 2014 R. KOLEJE SLĄSKIE BEZ STRAT


    W czerwcu bieżącego roku przewieźliśmy o 85 tys. pasażerów więcej niż w ubiegłym. To bardzo dobra wiadomość ponieważ po zmianie rozkładu jazdy w czerwcu 2013 roku, czerwiec 2014 roku był pierwszym miesiącem, kiedy wielkość pracy eksploatacyjnej była na porównywalnym poziomie – mówi Piotr Bramorski, prezes Kolei Śląskich. Jak dodaje spółka stara się też ograniczyć koszty swojej działalności.

    Przeglądamy umowy z wszystkimi naszymi partnerami biznesowymi i staramy się negocjować obniżenie stawek. Od sierpnia zmieniliśmy także strukturę organizacyjną i zamiast sześciu mamy tylko trzech dyrektorów. Dokonaliśmy także istotnych zmian personalnych w obszarze tzw. administracji kolejowej – mówi Piotr Bramorski.

    Wszelkie nadwyżki finansowe są i będą inwestowane w tabor oraz nasze zaplecze techniczne – zapowiada prezes Kolei Śląskich.

    Przypomnijmy, że ubiegły rok samorządowy przewoźnik zakończył stratą w wysokości 62 mln zł. Na ten rok marszałek przeznaczył na dotację dla Kolei Śląskich ponad 150 mln zł. To o 25 mln zł więcej niż przed rokiem.


    *Kto ma zagrać na meczu otwarcia stadionu Górnika Zabrze? ZAGŁOSUJ
    *Pielgrzymka kobiet i dziewcząt do Piekar 2014 [DUŻO ZDJĘĆ]
    *Wybory w Rybniku 2014: Kogo popierasz? Kto wygra? Rozwiąż quiz wyborczy
    *Najlepsze baseny, aquaparki i kąpieliska w woj. śląskim [GŁOSUJ W PLEBISCYCIE]
    *Energylandia w Zatorze, atrakcje, ceny, mapa oraz film z kamery Go Pro [WIDEO GO PRO]

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cza zalozyc nowo firma w Sosnofcu. Mc'Dyrektors

      Fridka Nowoczka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      A kaj podom zawodowi derektorzy? Nazot do Sosnofca?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy likwidacja zespołu ds. obsługi ds. podróżnych niepełnosprawnych to też krok do przodu?

      niepełnosprawny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Cała unia zwiększa wymagania dla przewoźników w stosunku do podróżnych niepełnosprawnych, a w Kolejach Śląskich nie ma już takiego zespołu, który do niedawna nie tylko rozwijał profesjonalną...rozwiń całość

      Cała unia zwiększa wymagania dla przewoźników w stosunku do podróżnych niepełnosprawnych, a w Kolejach Śląskich nie ma już takiego zespołu, który do niedawna nie tylko rozwijał profesjonalną obsługę podróżnych niepełnosprawnych ale także zajmował się jeszcze promocją turystyki ("Kolej na Beskidy", "Kolej na zniżki", "Kolej na rower", "Akcja edukacyjna w Żywcu" i to z wielkimi sukcesami. Jeśli na tym ma polegać oszczędzanie, to gratuluję pomysłu! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przykrywka

      terminator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      http://www.tvp.pl/tvp-regionalna/aktualnosci/gospodarka/koleje-slaskie-traca-na-bublomatach-30-tys-zl-miesiecznie/16468329

      Ten tekst to nieudolna próba zamiecenia po dywan kolejnej afery z grubymi...rozwiń całość

      http://www.tvp.pl/tvp-regionalna/aktualnosci/gospodarka/koleje-slaskie-traca-na-bublomatach-30-tys-zl-miesiecznie/16468329

      Ten tekst to nieudolna próba zamiecenia po dywan kolejnej afery z grubymi milionami w tle.
      Prasa w służbie Narodu i Partii. Gratulujemy!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Slązak-Wykształciuch

      Propaganda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      Na całym świecie publiczny transport kolejowy jest mniej lub bardziej deficytowy. To nie jest firma rynkowa, tylko polityczna, więc jak można mówić o zysku ?
      Część dyrektorów, cały zarząd i rade...rozwiń całość

      Na całym świecie publiczny transport kolejowy jest mniej lub bardziej deficytowy. To nie jest firma rynkowa, tylko polityczna, więc jak można mówić o zysku ?
      Część dyrektorów, cały zarząd i rade nadzorczą zastąpiono swojakami - miernymi, ale wiernymi. Z czasem przyniesie to fatalne skutki. Za chwilę zaczną się wydatki związane z pogwarancyjnym utrzymaniem taboru, zemści się brak zaplecza taborowego, związki dojdą do pełni głosu i po wyborach parlamentarnych trzeba będzie ogłosić przetarg, który KŚ przegrają. Firma przestanie istnieć, 1000 ludzi pójdzie na bruk, tabor się sprzeda za bezcen. Miro, rolnik z Pilicy i dyrektórka spod Olkusza zepsuli projekt, który mógł być dumą regionu.
      Czas na zmiany, czas na Autonomię !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dna nie widać ...

      turysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Denne, wieloletnie działania w zakresie pasażerskiej komunikacji kolejowej na Śląsku prowadzone zgodnie przez nieudaczników zasiadających w Sejmiku , niezależnie od opcji polityczno- społecznej...rozwiń całość

      Denne, wieloletnie działania w zakresie pasażerskiej komunikacji kolejowej na Śląsku prowadzone zgodnie przez nieudaczników zasiadających w Sejmiku , niezależnie od opcji polityczno- społecznej skutkują między innymi tym, że z Rybnika do Ustronia Polany / wyciąg na Czantorie/ rozkład jazdy przed południem stanowi, że czas jazdy wynosi od 3 godzin 17 minut do 6 godzin 45 minut. Niekiedy w grę wchodzi nawet przesiadka w Katowicach Piotrowicach !!
      Kilkadziesiąt lat temu , trasa ta pokonywana była w czasie 1 godzina i kilka minut.
      W świetle powyższego można chyba stwierdzić , że potencjał intelektualny partyjniaków z PO, PiS , PSL / koalicjant / i SLD zasiadających w Sejmiku sięgnął chyba już dna. Może najbliższe wybory spowodują wykluczenie tych niefachowców pod każdym względem z możliwości marnego zarządzania.
      O doprowadzeniu trasy Rybnik - Chałupki granica państwa do takiego stanu, że zaszła konieczność wyłączenia jej z ruchu ze względu na bezpieczeństwo jazdy też należy wspomnieć. Ponad pół miliona osób odcięto od możliwości dogodnego podróżowania do Czech i dalej. To się nazywa troska o obywatela. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dna nie widać

      NWŚD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      cdWzrost pewności ruchu i bezpieczeństwa jazdy jest w przypadku wprowadzenia ruchu na równoległych torach na całej trasie - jest bezdyskusyjny.
      2/ internetowa tablica rozkładu jazdy dotyczącego...rozwiń całość

      cdWzrost pewności ruchu i bezpieczeństwa jazdy jest w przypadku wprowadzenia ruchu na równoległych torach na całej trasie - jest bezdyskusyjny.
      2/ internetowa tablica rozkładu jazdy dotyczącego stacji Rybnik została nadmiernie , w sposób sztuczny rozbudowana , a to poprzez umieszczenie odjazdów do stacji Rybnik Towarowy oraz Leszczyny. Przeciętny użytkownik Internetu nie jest w stanie przy pomocy drukarki osobistej wydrukować na jednej stronie tak dużej tablicy.
      3/ przejęcie z rozkładu Przewozów Regionalnych negatywnych rozwiązań skutkuje tym, że : z Rybnika do Wisły Uzdrowiska jedzie się co najmniej 3 godziny 9 minut , a z powrotem podobnie , przy czym część przesiadek zaplanowano w Katowicach Piotrowicach !, a pozostałe w Pszczynie. Przypomina się, że około trzydzieści lat temu pociągi z Rybnika pokonywały tę trasę przez Żory w czasie co najmniej dwukrotnie krótszym !!.
      4/ Rybnik posiadając do obsługi pasażerów pięć torów może być stacja przesiadkową, ale stosowanie takiego rozwiązania przy krótkich przebiegach pociągów nie jest rozwiązaniem optymalnym. Celowym jest rozpoczynanie i kończenie biegów większej liczby pociągów poza Rybnikiem. Przesiadki to nie tylko strata czasu, ale także uciążliwość przemieszczania się z bagażem z peronu na peron.

      10. Transport publiczny , w tym kolejowy ma perspektywy rozwojowe. Wystarczy polityka władz równo traktująca wszystkie rodzaje transportu oraz dobra praca ludzi zatrudnionych w tym transporcie.

      Z poważaniem

      Paweł Helis

      Rybnik, dnia 05
      Całość analiz i uwag na stronie internetowej www.nwsd.pl zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dna nie widać

      Nasz Wspólny Śląski Dom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Jeden z apeli NWŚD w sprawie Kolei Ślaskich

      "Pasażerska komunikacja kolejowa na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego w aspekcie działalności Kolei Śląskich ( Uzupełnienie ).

      Ze względu na...rozwiń całość

      Jeden z apeli NWŚD w sprawie Kolei Ślaskich

      "Pasażerska komunikacja kolejowa na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego w aspekcie działalności Kolei Śląskich ( Uzupełnienie ).

      Ze względu na zapowiadane zmiany kadrowe w ścisłym kierownictwie Kolei Śląskich oraz na stanowisku Marszałka Sejmiku Śląskiego , które mają doprowadzić do poprawy jakości usług kolejowych przewozów pasażerskich w/ w opracowanie " Pasażerska … " nie zawierało uwag szczegółowych przydatnych w procesie naprawczym.
      W szczególności pragniemy wskazać w niniejszym " Uzupełnieniu " na nowe zaszłości oraz niektóre uwarunkowania mogące sprzyjać wykonaniu przyjętych przez Koleje Śląskie celów:

      1. Prowadzone po 9 grudnia 2012 r. działania władz, nieznacznie poprawiły stopień sprawności organizacyjnej Kolei Śląskich . Powoduje to , że spadający trend zaufania do tego przewoźnika utrzymuje się nadal. Wpłynie to negatywnie na liczbę pasażerów podróżujących koleją co najmniej przez kilka miesięcy.

      2. Rozwiązywanie bieżących problemów technicznych / ilość i jakość taboru / oraz kadrowych musi być prowadzone równolegle z pracami na rzecz ścisłego określenia potoków pasażerskich zarówno w odniesieniu do poszczególnych linii, stacji i godzin.

      3. Niezbędna jest analiza oczekiwań pasażerów w kontekście określenia możliwości zdobycia nowych klientów, przy czym sugeruje się przyjęcie horyzontu 1- 2 lata , jako czasu niezbędnego do określenia, ze względów zarówno efektywności ekonomicznej jak i społecznych, w miarę stabilnego rozkładu jazdy.

      4. W ramach działań na rzecz skrócenia czasu jazdy na danej trasie należy przeanalizować możliwość stosowania w większym niż dotychczas zakresie pociągów przyśpieszonych.
      5. W przypadku znikomej liczby pasażerów korzystających z danej stacji , w porozumieniu z władzami lokalnymi i po stwierdzeniu braku możliwości zwiększenia liczby pasażerów korzystających z tej stacji; uwzględniając interes zdecydowanej większości pasażerów należy podjąć decyzję co do czasowego lub stałego zamknięcia stacji dla ruchu pasażerskiego.

      6. Przyjąć na własność tory / za wyjątkiem tych na których odbywa się ruch pociągów ekspresowych / i prowadzić na nich remonty własnymi oddziałami wykonawczymi .

      7. Doprowadzić do finansowania modernizacji szlaków kolejowych prowadzących do Słowacji i Czech ,ze środków Unii Europejskiej, jako wyjątkowo efektywnych działań na rzecz integracji państw członkowskich oraz poprawy szeroko pojętego komfortu podróżowania , czyli eliminacji życiowych utrudnień mieszkańców Śląska i nie tylko. W szczególności dotyczyłoby to tras : Katowice - Rybnik - Bohumin, Bielsko -Żywiec -Zwardoń - Czadca .

      8. Na przesiadki w Słowacji lub Czechach należy zagwarantować 20 - 25 minut , a to głównie z myślą o umożliwieniu pasażerom nabycia znacznie tańszych biletów na dalszą podróż. Liczba pociągów w tych relacjach nie może być mniejsza niż 4. Wydłużenie biegów pociągów kończących się w Chałupkach do Bohumina nie powinno być trudne. W Bohuminie jest krótki bez przelotowy peron pasażerski
      / ślepy/ tuż przy budynku stacyjnym , z którego w minionych latach korzystały polskie pociągi .

      9. W odniesieniu do spraw w zasadzie dotyczących Rybnickiego Okręgu Węglowego , w aspekcie działalności Kolei Śląskich wnioskujemy rozwiązanie następujących problemów:
      1/ wybudowanie brakujących odcinków drugiego toru na trasie Katowice- Rybnik co uzasadnić można rozpoczęciem w najbliższych latach ponownej eksploatacji węgla z kopalni "Dębieńsko .
      Czeski właściciel prawdopodobnie skieruje część wydobywanego węgla lub być może i koksu z koksowni "Dębieńsko " do Czech poprzez Rybnik i dalej na południe Europy.
      Liczba pasażerów na tej trasie po skróceniu czasu jazdy, zwiększeniu liczby kursów , konkurencyjnych cen biletów , podniesienia komfortu jazdy niewątpliwie się zwiększy. Utrzymanie dotychczasowej trasy to jest bez eliminacji "mijanek, może w zasadniczy sposób utrudniać realizację celów , jakie stawiają sobie Koleje Śląskie .
      Wzrost pzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zamiast

      Rondel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Zamiast uzyskiwać średnioeuropejskie zyski z działalności mowa jest o ..."odbijaniu się od dna..." a nawet o ...3 mln zysku. To jakby w gospodarstwie domowym zaoszczędzić 10 zł.! A gdzie to ?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama