Billboardy przedstawiające zdjęcia zaawansowanych technologicznie obiektów, które powstały ostatnimi czasy w woj. śląskim, można już zobaczyć w wielu miastach naszego regionu. Wystartowała nowa kampania promocyjna woj. śląskiego, która nie skupia się na przedstawieniu zabytków czy atrakcji turystycznych regionu, ale ma na celu przekonanie ludzi tu mieszkających, że Śląskie stoi nowoczesnymi technologiami.
- Nie zmieniamy głównego hasła promocyjnego woj. śląskiego, czyli "Śląskie - pozytywna energia", ale przed naszym województwem są nowe wyzwania - mówi marszałek woj. śląskiego, Mirosław Sekuła. - A to przede wszystkim reindustrializacja, rewitalizacja naszych miast i tworzenie innowacyjnej, konkurencyjnej gospodarki.
- Zastanawialiśmy się, co mamy w naszym regionie, czego nie ma gdzie indziej, i jaką mamy przewagę? Doszliśmy do wniosku, że jest to technologia. To część naszego dziedzictwa. Z technologią związana jest przyszłość - mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego.
Sześć ikon w kampanii
Kampania "Tworzymy Śląskie" bazuje na sześciu obiektach i te są prezentowane m.in. na billboardach (będą też reklamy w prasie, telewizji, internecie i w radiu).
Są to:
- Sztuczne serce z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu, dzięki którem uratowano ponad 300 osób.
- Mikroprocesor DQ80251, zaprojektowany przez bytomską firmę Digital Core Design - wykorzystywany w 250 mln urządzeń na świecie.
- Sztuczne słońce znajdujące się w Euro-Centrum Katowice - dzięki któremu do atmosfery trafia o 95 ton mniej dwutlenku węgla rocznie.
- Elementy turbiny silnika odrzutowego, produkowane w Bielsku-Białej przez firmę Avio - używane w 30 tys. silników odrzutowych.
- Biżuteria z węgla z pracowni bro.Kat z Katowic - eksportowana do 30 krajów.
- Nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach - posiadająca salę o idealnej akustyce na 1800 miejsc.
Nie wiemy, co mamy
Jesteśmy dumni z tego, że nasz mikroprocesor został wybrany jako jedna z ikon technologicznych woj. śląskiego, zwłaszcza że nasza firma obchodzi w tym roku 15-lecie istnienia - mówi Jacek Hanke, szef Digital Core Design z Bytomia. - Zwykle ludzie nie wiedzą, że mają w swoich komputerach mikroprocesor, który został wymyślony w Bytomiu. Cieszymy się, że mają szansę się dowiedzieć, co stworzyliśmy tu, na Górnym Śląsku - dodaje Hanke.
Za to Małgorzata Wende i Ewa Krzak z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu uściślają, że sztuczne serce, promowane w czasie kampanii, to najnowsza generacja pulsacyjnej protezy serca ReligaHeart EXT. - To urządzenie stosowane w przypadkach, gdy pacjent ma niewydolne serce i czeka na przeszczep tego narządu. Pomaga mu przeżyć do tego czasu. Rekord funkcjonowania ze sztucznym sercem to 1,5 roku - informują przedstawicielki Fundacji.
Konkurs dla internautów
Śląskie zmienia się na naszych oczach, stopniowo przekształcając się w region nowoczesnych technologii - przekonują pomysłodawcy kampanii. Jednak kampania to nie tylko reklamy, ale przede wszystkim konkurs internetowy, mający wyłonić nowe, związane z technologią, symbole regionu. Konkurs jest adresowany do wszystkich. Do 15 września na stronie tworzymyslaskie.pl internauci mogą zgłaszać swoje propozycje nowych symboli regionu wraz z uzasadnieniem. Z nich komisja konkursowa wybierze finałową dziesiątkę. Na te propozycje będzie można głosować do 30 września. 50 autorów najciekawszych uzasadnień otrzyma w nagrodę komplety biżuterii wykonanej z węgla.
*Kto ma zagrać na meczu otwarcia stadionu Górnika Zabrze? ZAGŁOSUJ
*Motocykle 125 cm3 na prawo jazdy kat. B WYBIERZ NAJLEPSZY
*Wybory w Rybniku 2014: Kogo popierasz? Kto wygra? Rozwiąż quiz wyborczy
*Nasz elementarz za darmo ZOBACZ WSZYSTKIE CZĘŚCI PODRĘCZNIKA]
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?