2 Young 2 Drink - światowa kampania antyalkoholowa....

    2 Young 2 Drink - światowa kampania antyalkoholowa. Sosnowiec reprezentuje Polskę

    AD/mat. pras.

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    2 Young 2 Drink - światowa kampania antyalkoholowa. Sosnowiec reprezentuje Polskę
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Mat. Pras.

    Dzisiaj, 9 września, 9 dnia 9 miesiąca o godz. 9.09 z okazji “Międzynarodowego Dnia FASD”, European FASD Alliance przedstawia “Too Young To Drink” międzynarodową kampanię społeczną zainicjowaną przez Fabrica - centrum badań komunikacji grupy Benetton - mającą na celu zwiększenie świadomości zagrożeń wynikających z FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorders). W Polsce kampanię tę prowadzi Sosnowiec. Dziś w Urzędzie miejskim odbyła się specjalna konferencja z tym związana.
    Badania w USA pokazały, że ok. 1 proc. dzieci jest dotkniętych syndromem FASD, a badania w Europie pokazują, że takich dzieci jest przynajmniej 2 proc., natomiast jeszcze większe liczby pojawiają się na innych terenach, np. w Południowej Afryce. Jednakże FASD można w 100 procentach zapobiec - przez unikanie spożywania alkoholu podczas ciąży.

    Ponad 60 organizacji z 30 krajów przyłączyło się do promocji “To Young To Drink”: dzisiaj rano, od godz. 9.09 czasu lokalnego, bannery i plakaty będą prezentować zdjęcia prawdziwych noworodków
    w butelkach napojów alkoholowych, w sposób obrazowy przestrzegające przed piciem alkoholu
    w czasie ciąży. Kampania ta, która jest wielopoziomowa i wielojęzyczna posiada również spot video
    i krótki film “zza kulis”, zawierający wywiady z rodzicami dzieci, których zdjęcia znalazły się na plakatach oraz przedstawiający powody, dla których wspierają oni tę kampanię. Przesłanie to będzie rozpowszechniane przez hashtag #TooYoungToDrink.

    Kampania “Too Young To Drink” została opracowana przez kubańskiego artystę Erika Ravelo, odpowiedzialnego za kampanie społeczne w Fabrica, która ma swą siedzibę we Włoszech. To tam młodzi i kreatywni ludzie z całego świata przygotowują projekty promocyjne, których celem jest kreowanie pozytywnych postaw społecznych. Od czasu powstania Fabrica, tj. od roku 1994, zawsze przykładano tu szczególną wagę do kampanii służących zmianom społecznym i z radością przyjęto prośbę EUFASD, by wesprzeć kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości dot. ryzyka związanego ze spożywaniem alkoholu podczas ciąży. Jak twierdzi Erik Ravelo „Dla Fabrica pomaganie EUFASD przy tworzeniu
    i rozpowszechnianiu tak drastycznego obrazu i przesłania kampanii, było wielką przyjemnością. Mamy nadzieję, że dotrze ono do jak największej liczby osób, nie tylko kobiet, ale również ich partnerów, ich rodzin i instytucji społecznych. Pracowaliśmy, używając pomysłu z nienarodzonym dzieckiem, które zamiast bycia w łonie matki, zanurzone jest w różnego rodzaju napojach alkoholowych (piwo, wino, rum, wódka, whiskey, brandy), każdy z tych napojów symbolicznie reprezentuje jakiś kraj lub część świata.”

    Główne cele kampanii „To Young To Drink” to:
    podniesienie świadomości o niebezpieczeństwach picia alkoholu podczas ciąży wśród prokreacyjnej populacji i w społeczeństwie;
    rozpowszechnianie, opartej na badaniach informacji dotyczącej ryzyka spożywania alkoholu podczas ciąży;
    wsparcie kobiet w podejmowaniu własnych wyborów, zachęcanie przyjaciół, rodzin
    i społeczeństwa do wspierania ciąż wolnych od alkoholu.
    Kampania ta dostarczy jej uczestnikom wniosków do dalszych działań.

    „Jako adopcyjna matka trójki dzieci z FASD obserwuję ich codzienną walkę w szkole i w ich społecznych relacjach. Pracuję nad tym, aby zapobiegać temu, by coś takiego przytrafiało się innym dzieciom” – mówi Diane Black, Przewodnicząca European FASD Alliance, która była doradcą kampanii lokalnych władz w Treviso (Veneto Region, Italy), przy tworzeniu strategii marketingu społecznego i promocji zdrowia kampanii “Mamma Beve Bimbo Beve” (Matka pije Dziecko pije).

    “The National Organization on Fetal Alcohol Synfrome (NOFAS) i ich partnerzy w USA przez ostatnie
    25 lat ciężko pracowali nad tym, by nadać odpowiedniego znaczenia FASD w świadomości Amerykanów. Każdy myśli, że FASD jest czymś, co przytrafia się innym ludziom - mówi Kathleen Mitchell - Wice przewodnicząca i Rzecznik Prasowy NOFAS, a także biologiczna matka dziecka z FAS.
    W USA każdego roku rodzi się 40 tys. dzieci z syndromem FASD, jest to niezwykle ważne, abyśmy jako społeczeństwo wspólnie przeciwdziałali temu zjawisku i pourodzeniowym defektom, które dotykają nieomal 1 na 100 urodzonych dzieci”.

    „FASD jest problemem międzynarodowym i wymaga międzynarodowych rozwiązań. Jak dotąd Francja jest jedynym krajem europejskim, który rozpowszechnia ostrzegawcze informacje na wszystkich opakowaniach i butelkach napojów alkoholowych. Komisja Europejska popiera kraje członkowskie
    w ich działaniach dotyczących podnoszenia świadomości o tym problemie. Mamy nadzieję, że nowy Komisarz ds. Zdrowia przyczyni się przyspieszenia tych działań” - mówi Mariann Skar, Sekretarz Generalny European Alcohol Policy Alliance (EUROCARE).


    *Kto ma zagrać na meczu otwarcia stadionu Górnika Zabrze? ZAGŁOSUJ
    *Motocykle 125 cm3 na prawo jazdy kat. B WYBIERZ NAJLEPSZY
    *Nasz elementarz za darmo [ZOBACZ WSZYSTKIE CZĘŚCI PODRĘCZNIKA]

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama