Kolej zlikwidowała pociągi z Katowic na Słowację

    Kolej zlikwidowała pociągi z Katowic na Słowację

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Wyjazd na narty

    Wyjazd na narty ©Grzegorz Galasiński

    Fatalna wiadomość dla miłośników narciarstwa. Z Katowic nie da się już dojechać pociągiem bezpośrednio do słowackiej Żiliny. Przewozy Regionalne postanowiło zlikwidować pociągi Góral i Skalnica.
    Wyjazd na narty

    Wyjazd na narty ©Grzegorz Galasiński

    W poszukiwaniu śniegu wybierasz się na Słowację? Jeśli chcesz tam dojechać pociągiem przez Zwardoń, to przygotuj się na pieszy spacer z nartami. Z rozkładu jazdy zniknęły bowiem bezpośrednie połączenia z Katowic do Żyliny.

    Na osłodę dla podróżnych Śląski Zakład Przewozów Regionalnych wprowadził dwa dodatkowe kursy na trasie Katowice - Zwardoń. Dalszą jazdę w stronę słowackich kurortów narciarskich podróżni mogą kontynuować ze stacji Skalite-Serafinov. Ze Zwardonia można do niej dotrzeć na piechotę w jakieś 20 minut.

    Jadące z Katowic do Żyliny pociągi Góral i Skalnica od lat były żelaznym punktem rozkładu śląskich Przewozów Regionalnych. Po dotarciu na miejsce podróżni mogli przesiąść się do szybkich połączeń w stronę Liptowskiego Mikulasza i Popradu.

    Dlaczego w tym roku możliwość taka zniknęła? Renata Rogowska z działu marketingu śląskich Przewozów Regionalnych tłumaczy, że odpowiada za to resort infrastruktury.

    - W listopadzie okazało się, że ministerstwo nie będzie finansować międzynarodowych przewozów na tej linii - mówi Rogowska.

    A że pieniędzy na międzynarodowe kursy nie może przekazać finansujący przewozy regionalne urząd marszałkowski, więc cenione wśród pasażerów połączenia odeszło do historii.

    Kolejarze przekonują, iż aby zrekompensować ten ubytek wprowadzają od dzisiaj zmiany w godzinach kursowania swoich połączeń na trasie z Bielska-Białej do Zwardonia. W rozkładzie jazdy pojawiły się też dodatkowy pociąg z Katowic (wyjazd o godz. 14.35, przyjazd 17.28) i ze Zwardonia (wyjazd 18.28, przyjazd 21.17).

    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kibicuje czechom i słowakom

      george (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 18

      czy pkp wie jak kibice z czech i słowacji dojadą na polskie stadiony w 2012roku.Autostrady nie ma.Pociągi są ale nie ma rozkładu jazdy.Może oddać Czechom i Słowakom zarząd nad pkp a oni sobie...rozwiń całość

      czy pkp wie jak kibice z czech i słowacji dojadą na polskie stadiony w 2012roku.Autostrady nie ma.Pociągi są ale nie ma rozkładu jazdy.Może oddać Czechom i Słowakom zarząd nad pkp a oni sobie poradzą lepiej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie trzeba na piechotę

      Pela (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 17

      Ta informacja o drodze na piechocie sugeruje jakby pociągi między Zwardoniem a Skalitym nie jeździły wcale. A kilka jest.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pazerność PR

      Lban (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 31

      Teks właściwy :):
      Bo czemu ministerstwo nie ma płacić tylko za odcinek Zwardoń - Granica państwa, tylko za cały pociąg, przecież pociąg do Zarodnia może być normalnie finansowany przez UMWŚ....rozwiń całość

      Teks właściwy :):
      Bo czemu ministerstwo nie ma płacić tylko za odcinek Zwardoń - Granica państwa, tylko za cały pociąg, przecież pociąg do Zarodnia może być normalnie finansowany przez UMWŚ. Pazerność PR jest ogromna, no trzeba utrzymać armie urzędników w Warszawie i 15 województwach, a pasażer to tylko marudzi i wymyśla że na Słowacji są lepsze trasy narciarskie, tak nie można niech jedzie do Zwardonia i popiera naszych, a nie euro wydawać. No jak bardzo chce na tą Słowacje, to pieszo do Serafinowa.
      Tak urzędnicy dalej decydują o granicach teraz komunikacyjnych, pomomo ich braku formalnego.
      To samo jest z połączeniami kolejowymi Czechami, a nuż zobaczą normalnie funkcjonująca kolej.
      Sarkazm, bo co nam zostało.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pazerność PR

      Lban (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 23

      Bo czemu ministerstwo nie ma płacić tylko za odcindcinek Zwardoń - Granica panstwa, tylko za cały pociąg.Przecież pociąg do Zardonia może być normalnie finasowany przez UMWŚ. Pazerność PR jest...rozwiń całość

      Bo czemu ministerstwo nie ma płacić tylko za odcindcinek Zwardoń - Granica panstwa, tylko za cały pociąg.Przecież pociąg do Zardonia może być normalnie finasowany przez UMWŚ. Pazerność PR jest ogromna, no trzeba utrzymać armie urzędników w Warszawie i 15 województwach, a pasażer to tylko maródzi i wymyśla,że na Słowaci są lepsze trasy narciarskie, tak nie mozna niech jedzie do Zwardonia i popiera naszych, a nie euro wydawać. No jak bardzo chce na tą Słowacje, to pieszo do Serafinowa.
      Tak urzędnicy dalej decydują o granicach teraz komunikacyjnych, pomomo ich braku formalnego.
      To samo jest z połaczeniami koejowimi Czechami, a nuż zobaczą normalnie funkcjonująca kolej.
      Sarkazm, bo co nam zostało.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KolejeZelazne

      Z (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 14

      Przecież to normalne.
      Oni potrafią tylko likwidować.

      Likwidują przychody.
      Ilość infrastruktury pozostaje ta sama.
      Pogarsza się wynik.

      Wniosek:
      trzeba dalej likwidować.

      Przecież to...rozwiń całość

      Przecież to normalne.
      Oni potrafią tylko likwidować.

      Likwidują przychody.
      Ilość infrastruktury pozostaje ta sama.
      Pogarsza się wynik.

      Wniosek:
      trzeba dalej likwidować.

      Przecież to głupota.
      Nasi decydenci w rozwoju zatrzymali się na poziomie Pana Gienka z warzywniaka.
      Warzywniak ma przynosić zysk, to przewóz pasażerski na kolei też ma przynosić zysk.
      I koniec, a jak nie to likwidujemy.

      Przecież to debile!

      PS.
      Do Sz.P. co pisał nt PKP/Przewozy regionalne.
      Szanowny Panie czy to się nazywa tak, czy siak, czy Muezzin Wielki, czy Alibaba to naprawdę nie ma znaczenia.
      Fakt jest jeden:
      przy tej polityce pasażerskie koleje żelazne (oprócz salonek ma się rozumieć) w Polsce zanikną.
      Zanim Pan będziesz ripostował - to zaznajom się Pan z sytuacją kolei żelaznej np. w Czechach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Błąd w artykule!

      anonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 21

      Przewozy Regionalnie nie należą do PKP!!!
      Nie ma być "PKP zlikwidowało pociągi z Katowic na Słowację" tylko "Przewozy Regionalne zlikwidowały pociągi z Katowic na Słowację"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nowy rozkład

      Pela (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 18

      Zmiana rozkładu była przecież w grudniu więc to żadna nowość, że te pociągi nie kursują

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama