W czasie powrotu z urlopu w górach skradziono mi sprzęt narciarski. Organizator wycieczki uważa, że nie ponosi za to odpowiedzialności, ponieważ zlecił przewóz osobie trzeciej. Czy ma rację?
Czytelnik z Gliwic
Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice
Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Dotyczy to wszystkich usług turystycznych składających się na całą imprezę - również utraty przez turystę bagażu podczas przewozu dokonywanego przez osobę trzecią. Na pods-tawie art. 11A ust. 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U.97.133.884), odpowiedzialność organizatora turystyki można wyłączyć jedynie w przypadkach, w których niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane jest: 1. działaniem lub zaniechaniem klienta, 2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie - jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, 3. siłą wyższą.
W sytuacji kradzieży sprzętu należy się zwrócić na piśmie do organizatora turystyki i zażądać zwrotu wartości sprzętu narciarskiego, powołując się na wyżej wymieniony przepis.
*Oceniamy prezydentów miast. Wielki plebiscyt DZ [GŁOSUJ NA TAK LUB NIE]
*QUIZ DZ: Czy znasz polskie komedie. Cytaty z kultowych filmów. Sprawdź się
*Miss siatkówki. Jak cheerleaderki zagrzewają siatkarzy do walki w mistrzostwach świata [ZDJĘCIA]
*Kto ma zagrać na meczu otwarcia stadionu Górnika Zabrze? ZAGŁOSUJ
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?