Jeżeli dokonaliśmy już nieudanego zakupu, nie wahajmy się złożyć reklamacji. Warto wiedzieć, że na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176,) sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
1. towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, a jednocześnie
2. niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
Sprzedawca powinien przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Nie może odesłać klienta do producenta, importera, hurtownika, pośrednika lub zasłaniać się regulaminem sklepu.
Zgodnie z art. 8 wymienionej ustawy - o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - wprowadzono tzw. sekwencyjność realizacji uprawnień. Oznacza to, że w pierwszej kolejności konsument ma prawo do wymiany towaru. Jeżeli jest to niemożliwe, wówczas ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, czyli zwrotu pieniędzy.
Należy przyjąć, że roszczenie kupującego powinno być zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji.
Pamiętajmy! Towary żywnościowe reklamujemy zawsze w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu. Łatwiej i skuteczniej możemy dochodzić swoich praw, gdy mamy dowód zakupu, który sprzedawca zobowiązany jest wydać na żądanie kupującego, czyli np. paragon.
*Proces apelacyjny Katarzyny W.: Kochałam Madzię. Nie jestem zła
*Najlepsza jednostka OSP w woj. śląskim ZAGŁOSUJ W PLEBISCYCIE FINAŁOWYM
*Sprawdź, czy jesteś satanistą: Szokująca broszura ks. Sawy
*Najlepsze MEMY po meczu Polska – Niemcy ZOBACZ ZDJĘCIA
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?