CZYTAJ KONIECZNIE NAJNOWSZE WIADOMOŚCI Z KATOWIC:
KATOWICE 24 GODZINY PRZEZ 7 DNI W TYGODNIU
- Miejska kolej linowa, to rozwiązanie, które stosowane jest na całym świecie jako interesująca i stosunkowo niedroga alternatywa dla innych, naziemnych środków transportu – mówił Marcin Krupa, obecny wiceprezydent Katowic i kandydat na prezydenta z Forum Samorządowe i Piotr Uszok. - Oczywiście jest to system specjalny i uzupełniający, a nie jedyny czy podstawowy. Mógłby spełnić swoją rolę m.in. na południu Katowic, łącząc pętlę tramwajową w Brynowie i przyszłe centrum park & ride ze szpitalem w Ochojcu, osiedlem Odrodzenia i osiedlem Bażantów - dodawał.
Kandydat na prezydenta nie przesądza, czy katowiczan miałyby wozić wagoniki, czy gondole, ani ja często miałyby kursować. Konkretne rozwiązania wynikną, jak podkreślał, ze szczegółowych analiz.
- Należy się zastanowić nad integracją całego systemu komunikacyjnego w Katowicach, którego celem powinno być zwiększenie dostępności a przez to atrakcyjności miasta - oceniał Krupa.
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
ZOBACZ SERWIS WYBORCZY DZIENNIKA ZACHODNIEGO
ZOBACZ KONIECZNIE:
SERWIS WYBORY SAMORZĄDOWE 2014
Na swoją konferencję kandydat na prezydenta zaprosił architektów z pracowni Atelier PS, którzy w Katowicach robili już trzy podejścia do kolei linowej. Pierwsze w 1997 r., gdy brali udział w konkursie na projekt Placu Rady Europy, następne w 2002 r., gdy proponowali budowę kolejki mającej połączyć centrum z planowaną wówczas Silesia City Center.
- Wtedy patrzono na nas tak, jakby Marsjanie wylądowali. Chociaż inwestorzy SCC byli bardzo zainteresowani - przyznaje arch. Mirosław Polak z Atelier PS. Podobny opór pojawił się wtedy, kiedy ci sami architekci w Warszawie zaproponowali krótkie kolejki linowe dowożące pasażerów do metra.
- Musimy pokonać opór w myśleniu o kolei linowej jako środku transportu. W Katowicach założenie jest takie, że skoro mamy tramwaj, to należy go przedłużać. A można by np. od pętli w Brynowie próbować przebijać się dalej dwoma skrzydłami kolejki linowej, integrując w ten sposób dzielnice i uzupełnić istniejące środki transportu. Jest to inwestycyjne łatwiejsze do przeprowadzenia, niż budowa tramwaju: mamy punktowe podparcia, mniejszy problem z przekładkami infrastruktury - argumentuje arch. Polak. Atelier PS jest też autorem najnowszej koncepcji urbanistycznej dla “dzielnicy akademickiej”, w której kolej linowa ma łączyć kampus z innymi miejscami w Katowicach na linii wschód - zachód.
*Proces apelacyjny Katarzyny W.: Kochałam Madzię. Nie jestem zła
*Najlepsza jednostka OSP w woj. śląskim ZAGŁOSUJ W PLEBISCYCIE FINAŁOWYM
*Sprawdź, czy jesteś satanistą: Szokująca broszura ks. Sawy
*Najlepsze MEMY po meczu Polska – Niemcy ZOBACZ ZDJĘCIA
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?