Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasze informacje turystyczne wśród najlepszych [ZDJĘCIA]

JM, POT
Nagrodzona Informacja Turystyczna w Brennej
Nagrodzona Informacja Turystyczna w Brennej UG Brenna
Podczas targów Tour Salon w Poznaniu odbyło się rozstrzygnięcie konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej. Wśród laureatów tegorocznej edycji znalazły się placówki z Bielska-Białej, Szczyrku oraz Brennej.

Wśród kryteriów, jakie wzięła komisja znalazły się: lokalizacja placówki, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dni i godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji, wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza, zaopatrzenie w materiały informacyjno – promocyjne, inicjatywy własne.

W kategorii 1 gwiazdka pierwsze miejsce zajął Punkt Informacji Turystycznej w Siedlcu.

W kategorii 2 gwiazdki: Trzecie miejsce ex aequo zajęły Punkt Informacji Turystycznej w Koronowie, Informacja Turystyczna w Łagowie, na drugim miejscu znalazło się Gminne Centrum Informacji Turystycznej w Cisnej, a na pierwszym miejscu Informacja Turystyczna w Brennej.

W Kategorii 3 gwiazdki trzecie miejsce zajęła Informacja Turystyczna w Szczyrku, drugie miejsce ex aequo - Centrum Informacji Turystycznej w Ostródzie oraz Centrum Informacji Turystycznej w Koninie, a na pierwszym Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej.

W kategorii 4 gwiazdki trzecie miejsce zajęło Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej, drugie miejsce ex aequo zajął Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej, oraz Opolskie Centrum Informacji Turystycznej, pierwsze miejsce zajęło Bydgoskie Centrum Informacji Turystycznej.

Ponadto zostało przyznane przez Aktualności Turystyczne, patrona medialnego konkursu, wyróżnienie dla Centrum Informacji Turystycznej w Ustce.

- W tegorocznej X już edycji konkursu liczba zgłoszeń była rekordowo wysoka - ponad 50 zgłoszeń - konkurencja była więc naprawdę bardzo duża – podkreśla Magdalena Ragus, wicedyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych w Polskiej Organizacji Turystycznej. - Mamy nadzieję na jeszcze więcej w 2015 roku, tym bardziej, że planujemy zmiany w formule konkursu w przyszłym roku. Będziemy przykładać większą wagę do kreatywności i inicjatyw podejmowanych przez punkty i centra IT a także punktować działalność gospodarczą, czyli stawiać bardziej na jakość funkcjonalną a nie techniczną - dodaje Magdalena Ragus.

Od 10 lat Polska Organizacja Turystyczna prowadzi konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej. Celem konkursu jest: kreowanie konkurencyjności na rynku centrów i punktów informacji turystycznej, wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić benchmark dla osób zarządzających centrami i punktami IT, promocja dobrych praktyk ze wskazaniem pożądanych cech jakościowych organizacji i zarządzania centrami i punktami IT, zwiększenie zainteresowania władz samorządowych i lokalnych tworzeniem sieci informacji turystycznej.

Ważnym elementem polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) jest prowadzona od 4 lat przez Polską Organizacją Turystyczną, certyfikacja punktów i centrów informacji turystycznej. Obecnie w Polsce jest 408 takich miejsc. Takie zarządzanie PSIT ma na celu przede wszystkim: stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym oraz zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera