Najpierw zamknięty wiadukt w Chruszczobrodzie, teraz mostek....

    Najpierw zamknięty wiadukt w Chruszczobrodzie, teraz mostek. Kierowcy mają już dość kłopotów

    Patryk Drabek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Firma ogłosiła upadłość i nie dokończyła budowy mostu

    Firma ogłosiła upadłość i nie dokończyła budowy mostu ©KPP Zawiercie

    Mieli remontować mostek, ale zamiast tego ogłosili upadłość. Kierowcy wciąż nie mogą bezpiecznie dojechać do Zawiercia, a idzie zima.
    Firma ogłosiła upadłość i nie dokończyła budowy mostu

    Firma ogłosiła upadłość i nie dokończyła budowy mostu ©KPP Zawiercie

    Przez kilkanaście miesięcy nie można było przejechać drogą wojewódzką 790 z Dąbrowy Górniczej w kierunku Zawiercia i Kielc, bo kolej wzięła się za remont wiaduktu kolejowego w Chruszczobrodzie. Teraz osobówki mogą już tędy jechać, ale auta ciężarowe już nie. Dlaczego? Bo kilometr dalej nic nie dzieje się z przebudową mostku nad rzeką Mitręgą. Miała go skończyć wyłoniona w przetargu firma Mosty Chrzanów, ale ta ogłosiła upadłość. Prace zostały przerwane, a kierowcy nie mogą tędy bezpiecznie jechać.

    Trzeba się przeciskać mostem tymczasowym. Dodatkowo przejazd jest ograniczony dla pojazdów powyżej 3,5 tony. To oznacza, że kierowcy tirów muszą omijać ten odcinek, korzystając z objazdu przez Siewierz. Inwestycja związana z budową mostu w Chruszczobrodzie miała zakończyć się jeszcze w tym roku, ale wiadomo już, że to niemożliwe. Koszt całego przedsięwzięcia to 2,1 mln zł, z czego wykonano już prace za ok. 1,4 mln i Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłacił taką kwotę wykonawcy. To niejedyny tego typu problem ZDW, bowiem bankructwo firmy Mosty Chrzanów opóźni również remont wiaduktu nad torami kolejowymi w Żyglinie.

    - Prace na drodze wojewódzkiej 912 rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku. Zgodnie z umową firma ta miała wybudować wiadukt tymczasowy, rozebrać istniejący, wybudować nowy i rozebrać tymczasowy. Koszt inwestycji to ok. 3,6 mln zł. Wiadukt tymczasowy jest prawie gotowy. Gotowe są już prace za około 950 tys. zł - mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

    - Przeprowadziliśmy inwentaryzację obydwu inwestycji i rozmawiamy z syndykiem na temat zakończenia kontraktów w tej fazie realizacji. Niestety, syndyk oświadczył, że nie będzie kontynuował budowy. Po ostatecznym rozliczeniu z syndykiem ogłosimy nowe przetargi na dokończenie obydwu budów - dodaje Ryszard Pacer.

    WYBORY SAMORZĄDOWE 2014 - SERWIS WYBORCZY DZ [WEJDŹ]



    *Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
    *Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
    *Zielony młody jęczmień najlepszy na odchudzanie. Jak przyrządzić? [WIDEO]
    *Górnik Zabrze na dnie. Komu zależy na upadku klubu? Socios Górnik chce go ratować

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama