Zadbać o wszystkich klientów

    Zadbać o wszystkich klientów

    Artykuł informacyjny ORANGE

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    W ponad 150 placówkach Orange Polska, w miastach na prawach powiatu, nie ma już żadnych barier utrudniających korzystanie z nich przez klientów z niepełnosprawnościami. Dotyczy to ponad 30 salonów m.in. w Katowicach, Bielsku-Białej, Bytomiu, Chorzowie, Czeladzi, Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Jastrzębiu-Zdroju, Jaworznie, Mysłowicach, Rudzie Śląskiej, Rybniku, Sosnowcu, Tychach i Zabrzu.
    Zadbać o wszystkich klientów
    Według wyników Narodowego Spisu Powszechnego liczba osób z niepełnosprawnościami wynosiła na koniec marca 2011 r. około 4,7 mln. Oznacza to, że około 12 proc. Polaków staje przed groźbą częściowego wykluczenia z życia społecznego.
    Poruszanie się po mieście, załatwianie codziennych spraw w urzędach, sklepach czy przychodniach jest dla wielu z tych osób zadaniem wyjątkowo trudnym, jeżeli nie niemożliwym bez pomocy pełnosprawnych opiekunów. Nie musi tak być. Nowoczesne technologie, a także proste usprawnienia budowlane mogą bardzo wiele zmienić.

    W ponad 150 placówkach Orange Polska, w miastach na prawach powiatu, nie ma już żadnych barier utrudniających korzystanie z nich przez klientów z niepełnosprawnościami. Dotyczy to ponad 30 salonów m.in. w Katowicach, Bielsku-Białej, Bytomiu, Chorzowie, Czeladzi, Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Jastrzębiu-Zdroju, Jaworznie, Mysłowicach, Rudzie Śląskiej, Rybniku, Sosnowcu, Tychach i Zabrzu.

    Dostosowując salony, Orange Polska zrealizowała zalecenia z rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Zakłada ono m.in. dostosowanie do specjalnych potrzeb tych klientów obsługi i punktów sprzedaży.

    A jak te zmiany wyglądały w praktyce? Przede wszystkim należało stworzyć sieć salonów dostępnych dla wszystkich klientów, aby osoba z niepełno-sprawnościami, niezależnie od miejsca zamieszkania, mogła znaleźć taki salon w odległości rozsądnej od miejsca zamieszkania. Wśród salonów Orange wytypowano ponad 150 placówek, które dodatkowo przystosowano do potrzeb klientów z niepełnosprawnościami. Kluczem do ich wyboru było stworzenie takiego salonu w każdym mieście na prawach powiatu. W salonach tych zapewniono swobodny dostęp bez barier architektonicznych, czyli np. zadbano o to, aby do wnętrza można było dostać się po podjazdach, a drzwi wejściowe umożliwiały przejazd wózka inwalidzkiego.

    W salonach znajdziemy ponadto oznaczone stanowisko z niskim biurkiem, aby osoba siedząca na wózku mogła nawiązać bezpośredni kontakt wzrokowy z pracownikiem salonu oraz nie miała problemu z podpisaniem dokumentów na siedząco. Na życzenie osób niedowidzących dokumenty drukowane są powiększoną czcionką, a osoby niewidome mogą złożyć zlecenie na otrzymywanie faktury i dokumentów, takich jak ogólne warunki umowy oraz jej wzór, cennik i regulamin, w alfabecie Braille’a lub w pliku tekstowym, który następnie może być odczytany przez specjalny program komputerowy użytkownika.

    Takie dokumenty można zamówić za pośrednictwem strony www.orange.pl, profilu Orange na Facebooku lub poprzez infolinię. Każdy klient może również uzyskać pomoc we właściwym skonfigurowaniu urządzenia lub uruchomieniu usługi.

    Zadbano również o to, aby pracownicy salonów dostrzegali potrzeby osób z niepełno-sprawnościami oraz potrafili na nie odpowiednio zareagować. Konsultanci przeszli dodatkowe szkolenia z zakresu obsługi klientów z niepełno-sprawnościami. W przygotowaniu materiałów informacyjnych i szkoleń dla pracowników Orange współpracuje z Fundacją Integracja.
    Wymienione udogodnienia mogą zostać niezauważone przez osoby, które nie mają problemów z poruszaniem się, ze wzrokiem, czy słuchem. Jednak dla osób dotkniętych niepełnosprawnością, nawet drobne zmiany w wyposażeniu miejsc użyteczności publicznej stanowią o ich dostępności.

    Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie strony internetowej Orange do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Firma stara się temu sprostać dzięki współpracy z partnerem społecznym – Fundacją Widzialni. Prace nad dostosowaniem strony do ogólnoeuropejskiego standardu dostępności, powinny zostać zakończone do kwietnia 2016 roku.
    Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z odpowiednio przystosowanych publicznych automatów telefonicznych.

    Lista dostępnych automatów na stronie www.publitel.pl.

    Opis wszystkich udogodnień, które mogą być najbardziej korzystne z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami, można znaleźć na stronie: www.orange.pl/bezbarier ,_a pełną listę dostosowanych salonów na stronie: www.salony-orange.wp.pl.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo