Szansę na tak duże zmiany stwarza planowana przebudowa drogi wojewódzkiej nr 941 w Wiśle na odcinku od końca obwodnicy Ustronia do ronda w Oazie (skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 942). Inwestycja znalazła się wśród propozycji projektów kluczowych województwa w latach 2014-2020, a projektanci wybrani w przetargu przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach już pracują nad projektem.
Wiślańscy urzędnicy nie ukrywają, że liczą na korzystne zmiany. Gmina opracowała bowiem warianty koncepcyjne przebudowy kilku kluczowych fragmentów drogi i przygotowała nawet pełną dokumentację przebudowy odcinka w centrum miejscowości.
- Na pewno zmieni to układ komunikacyjny przy dojeździe do centrum Wisły - przyznaje Lidia Forias, zastępca burmistrza Wisły.
Wyjaśnia, że dojazd do centrum miejscowości miałby zostać poszerzony, a ulica Kolejowa zyskać środkowy pas. Wiślańscy urzędnicy chcą też lobbować za "wyprostowaniem" ulicy Kolejowej, czyli zniwelowaniem zakrętu na wysokości dworca PKP w Wiśle Centrum.
- Ta ulica miałaby zostać "wyprostowana" na zakręcie, aż do filii Szkoły Muzycznej. Częściowo przechodziłaby przez teren parku, dzięki czemu wydłużony zostałby deptak na ulicy 1 Maja - przyznaje Lidia Forias.
Zwraca uwagę, że przebudowa DW 941 poprawi nie tylko komfort kierowców wjeżdżających do Wisły, ale także pieszych - zwłaszcza na odcinku od skrzyżowania z Wisłą Jawor-nik (na wysokości stacji benzynowej) do supermarketu Biedronka.
Ryszard Pacer, rzecznik ZDW Katowice, przyznaje, że prace projektowe trwają. Projektanci mają 18 miesięcy na wykonanie opracowania.
- Projekt nie jest jeszcze znany, bo prace są w toku - zastrzega. - Droga zostanie przebudowana na odcinku 5,1 kilometra. Ma mieć siedem metrów szerokości, więc w niektórych miejscach rzeczywiście zostanie poszerzona. Budowana była w różnych okresach i standardy były inne. Robiąc kompleksowe remonty staramy się doprowadzić drogi do obecnych wymagań technicznych - podkreśla.
W Wiśle nie ukrywają, że koncepcję wydłużenia deptaka 1 Maja, a co za tym idzie "wyprostowania" ul. Kolejowej, umożliwi przejęcie przez miasto zabytkowego dworca PKP w Wiśle Centrum i terenów wokół niego, o co gmina zabiegała przez dwa lata.
Po negocjacjach burmistrza Jana Poloczka z PKP cena została ustalona na poziomie 500 tys. zł, a Rada Miasta wyraziła zgodę na zakup obiektu. Planów na zagospodarowanie budynku dworca jest wiele - od utworzenia w nim domu kultury, po ulokowanie w nim stowarzyszeń i towarzystw. Charakter dworca z poczekalnią i kasą ma być zachowany.
Zakorkowany dojazd
Kierowcy jadący do Wisły latem lub zimą w szczytowych okresach sezonu często skazani są na korki.
Szybka i wygodna jazda z Katowic lub Bielska-Białej do Wisły kończy się na wysokości osiedla Manhattan w Ustroniu. W tym miejscu dwupasmowa ulica Katowicka, będąca obwodnicą Ustronia, przechodzi w jednopasmową drogę, która - za wyjątkiem dwupasmowego odcinka na wysokości Czantorii - prowadzi do centrum Wisły jednym pasem, a nawierzchnia i pobocza pozostawiają wiele do życzenia.
Do Wisły lepiej autem czy koleją? Lepiej zainwestować w kolejowepołączenia z Wisłą? Czekamy na opinie
*Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
*Zielony młody jęczmień najlepszy na odchudzanie. Jak przyrządzić? [WIDEO]
*Górnik Zabrze na dnie. Komu zależy na upadku klubu? Socios Górnik chce go ratować
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?