Częstochowa: Zbudują centra przesiadkowe przy dworcach

    Częstochowa: Zbudują centra przesiadkowe przy dworcach

    J. Strzelczyk, B. Romanek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Miejski Zarząd Dróg i Transportu przygotował koncepcje dla trzech częstochowskich dworców. Wizualizacja centrum przesiadkowego na Rakowie prezentuje
    1/2
    przejdź do galerii

    Miejski Zarząd Dróg i Transportu przygotował koncepcje dla trzech częstochowskich dworców. Wizualizacja centrum przesiadkowego na Rakowie prezentuje się bardzo efektownie ©arc. MZDiT

    Miejski Zarząd Dróg i Transportu wybrał koncepcje budowy zintegrowanych centrów przesiadkowych przy dworcach.
    Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie ma już gotowe wizualizacje koncepcji budowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy trzech częstochowskich dworcach: głównym, na Rakowie i na Stradomiu.

    - Budowa centrów przesiadkowych jest bardzo kosztownym przedsięwzięciem, dlatego jest uwarunkowana otrzymaniem unijnego dofinansowania z nowego okresu programowania na lata 2014-2020 - tłumaczy Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora MZDiT w Częstochowie.


    Nawet dwa razy drożej?

    Przygotowanie koncepcji centrów przesiadkowych jest jednak dopiero pierwszym krokiem na drodze do ich budowy. MZDiT w najbliższym czasie zaprezentuje koncepcje prezydentowi i Radzie Miasta. Dopiero później będzie możliwe opracowanie odpowiedniej dokumentacji technicznej, niezbędnej do rozpoczęcia budowy.

    Kwestią kluczową będą jednak środki, jakimi będzie dysponował MZDiT. Pierwotnie na ten cel planowano wydać 40-50 milionów złotych, zakładając pozyskanie środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020. Tymczasem z przygotowanych wizualizacji wynika, że koszty mogą wzrosnąć nawet dwukrotnie, jeśli wybrane zostaną droższe materiały.

    Mają trzy różne koncepcje

    Centra przesiadkowe mają ułatwić podróż mieszkańcom Częstochowy i regionu. Mogliby oni dojechać do dworca samochodem lub rowerem, tam zostawić pojazd i udać się w dalszą podróż pociągiem lub autobusem.

    Każda z koncepcji przewiduje budowę peronów dla autobusów, miejsc postojowych dla taksówek, osób niepełnosprawnych i szybkiej obsługi, miejsc dla rowerów i parkingu dla samochodów osobowych. Wszystkie centra mają być połączone ścieżkami rowerowymi.

    MZDiT dla każdego z dworców przygotował kilka różnych rozwiązań. Kluczowy będzie wybór koncepcji dla dworca Częstochowa Główna. W tym rejonie, w części od alei Wolności, rozpatrywane są do wyboru trzy warianty. W dwóch koncepcjach jest założenie wyłączenia dworca PKS-u z projektu, a jedna zakłada jego włączenie.

    Mniej wątpliwości budzi parking przy dworcu Częstochowa Główna od strony ul. Piłsudskiego.

    Według planów MZDiT, ma on posiadać 4 zadaszone perony dla autobusów, 5 miejsc postojowych dla taksówek, 10 miejsc dla niepełnosprawnych, 15 miejsc dla rowerów oraz 50 miejsc dla samochodów osobowych.


    *Najpiękniej oświetlone miasto na święta. Które? ZOBACZ TUTAJ
    *Zboczeniec z Częstochowy nieuchwytny. Goni, straszy i chce gwałcić [PORTRET PAMIĘCIOWY]
    *Napad na Club 80 w Siemianowicach. Bandyci zdemolowali lokal
    *Prezent na Święta Bożego Narodzenia: Najfajniejszy prezent na święta TOP 10 PREZENTÓW
    *Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama