Celnicy uruchomili w Cieszynie jedyne w Polsce call center

    Celnicy uruchomili w Cieszynie jedyne w Polsce call center

    KLM

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Celnicy uruchomili w Cieszynie jedyne w Polsce call center

    ©Łukasz Klimaniec

    Profesjonalne Centrum Informacyjne Służby Celnej zostało uruchomione w Cieszynie. W specjalnie wygłuszonych pomieszczeniach na 14 stanowiskach telefonicznych celnicy odpowiadają na pytania klientów związane z przepisami, cłem i akcyzą.
    Celnicy uruchomili w Cieszynie jedyne w Polsce call center

    ©Łukasz Klimaniec

    - Takie call center wpisuje się w program modernizacji Służby Celnej i tworzenie przyjaznej obsługi przedsiębiorców i podatników - przekonywał wczoraj w Cieszynie Jacek Kapica, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów i szef Służby Celnej.

    Do tej pory o sprawy związane z importem towarów z zagranicy, przewozem dewiz czy sprowadzeniem samochodu można było za-pytać w jednym z 16 oddziałów Służby Celnej w kraju.
    Z tym jednak bywało różnie. Nie zawsze informacja była pełna, szybka i rzetelna. Dlatego pojawił się pomysł utworzenia centrum informacyjnego, w którym przeszkoleni celnicy będą służyli radą i informacją dla przedsiębiorców i osób fizycznych.

    Wybór padł na Cieszyn, bo w mieście - mimo zlikwidowania kontroli na granicy - pozostały budynki celników oraz kadra pracowników. Z końcem ub. roku Centrum Informacji Służby Celnej funkcjonowało w Izbie Celnej w Katowicach w ramach tzw. fazy testowej. Teraz działa już pełną parą. Dziennie celnicy odbierają około 200 telefonów, przede wszystkim od przedsiębiorców.

    - Telefonów jest sporo, głównie dotyczą przywozu towarów z innych państw. Są też pytania związane z przewozem dewiz przez granicę, czy akcyzą na samochody - przyznał Zbigniew Klocek, jeden z celników obsługujących call center. Numer centrum informacji to 801-47-04-77.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cIEKAWE...

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    że pan Kapica nie wie, iż od kilku lat istnieje już w Cieszynie inne i JEDYNE TAKIE W KRAJU celne centrum telefoniczne: całodobowy HELPDESK elektronicznych systemów INTRASTAT, ECS, EORI, ICE, PDR,...rozwiń całość

    że pan Kapica nie wie, iż od kilku lat istnieje już w Cieszynie inne i JEDYNE TAKIE W KRAJU celne centrum telefoniczne: całodobowy HELPDESK elektronicznych systemów INTRASTAT, ECS, EORI, ICE, PDR, Celina. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo