Ekspert podpowiada: Zimny obiad do reklamacji

    Ekspert podpowiada: Zimny obiad do reklamacji

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Ekspert podpowiada: Zimny obiad do reklamacji
    1/2
    przejdź do galerii
    Niedawno z moimi gośćmi pojechaliśmy w Beskidy i tam, w jednym z lokali, zamówiliśmy obiad. Najpierw czekaliśmy bardzo długo na realizację zamówienia, a gdy już dostaliśmy potrawy, okazały się niedostatecznie ciepłe, a przez to niesmaczne. Tak, jakby ktoś je przygotował, ale zapomniał w porę podać. Zwróciłem uwagę kelnerce, a ta, zamiast nas przeprosić, uznała, że kaprysimy, bo - jej zdaniem - wszystkie dania były dostatecznie ciepłe. Czy przepisy uwzględniają coś takiego, jak reklamowanie zbyt chłodnych dań? - pyta Czytelnik z katowic
    Tak, reklamacji podlega - między innymi - temperatura podawanego posiłku. Opinia kelnerki nie ma tu żadnego znaczenia, a na dodatek źle świadczy o jej kwalifikac-jach do wykonania tego typu pracy. Jej subiektywne odczucie po prostu się nie liczy.

    Powinna natychmiast przeprosić gości i podać im posiłki, które mają taką temperaturę, jakiej sobie życzą. Również stolik, przy którym chcemy usiąść, musi być odpowiednio przygotowany, a przede wszystkim estetyczny i czysty.


    Kiedy nie jesteśmy zadowoleni z poziomu świadczonych przez lokal usług, nie zostaje nic innego, jak złożyć reklamację. W tym celu należy poinformować obsługę o zaistniałym problemie.

    Czego możemy żądać w takim momencie? Przede wszy-stkim usunięcia wady, jeżeli oczywiście jest to możliwe, zażądać towaru zgodnego z zawartą przez obie strony umową. Możemy domagać się obniżenia ceny, jeśli wady nie da się naprawić, gdy zauważyło się ją zbyt późno (np. w ostatnim kęsie napotkaliśmy na niespodziankę w postaci kawałka plastikowego opakowania).

    Jeżeli danie jest nieświeże, klient również ma prawo odstąpić od umowy (gdy należność została uiszczona wcześniej, klient powinien żądać zwrotu pieniędzy). Kiedy nasze pretensje są ignorowane, należy złożyć reklamację na piśmie. Można taki dokument sporządzić na miejscu.

    Właściciel punktu gastronomicznego powinien w ciągu 14 dni odpowiedzieć, czy uwzględnia nasze żądania. (JJ)

    Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice


    *Miss Studniówki 2015 ZDJĘCIA Najpiękniejsze dziewczyny studniówki
    *Abonament RTV 2015 droższy! [ILE WYNOSI ABONAMENT + ZWOLNIENIA] Kto nie musi płacić abonamentu?
    *Poszukiwani przestępcy z woj. śląskiego. Czy widziałeś te osoby? [TOPLISTA POSZUKIWANYCH]
    *Aneta Zając nago w Playboyu [PIKANTNE ZDJĘCIA + WIDEO]
    *Strajk w Kopalni Węglowej. Górnicy nie odpuszczają![NAJNOWSZE INFORMACJE]
    *Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama