Tramwaj linii 18 w Rudzie Śl. do likwidacji 14 lutego Winny...

    Tramwaj linii 18 w Rudzie Śl. do likwidacji 14 lutego Winny jest most. Będzie autobus zastępczy

    Michał Nowak

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    O likwidacji tramwaju nr 18, kursującego z Bytomia do Rudy Śląskiej, mówiło się już od dawna, głównie dlatego, że linia ta jest uciążliwa dla kierowców
    1/2
    przejdź do galerii

    O likwidacji tramwaju nr 18, kursującego z Bytomia do Rudy Śląskiej, mówiło się już od dawna, głównie dlatego, że linia ta jest uciążliwa dla kierowców i mieszkańców okolicznych domów. Teraz tramwaj zostanie zlikwidowany, ale z nieco innego powodu. ©Dziennik Zachodni

    Tramwaj nr 18 w Rudzie Śląskiej lada dzień wyjedzie na tory ostatni raz. Tramwaj linii nr 18 przestanie kursować po torach Rudy Śląskiej i Bytomia już 14 lutego. KZK GOP wprowadzi autobus zastępczy. Powodem jest zły stan techniczny mostu na ul. Piastowskiej.
    O likwidacji tramwaju nr 18, kursującego z Bytomia do Rudy Śląskiej, mówiło się już od dawna, głównie dlatego, że linia ta jest uciążliwa dla kierowców i mieszkańców okolicznych domów. Teraz tramwaj zostanie zlikwidowany, ale z nieco innego powodu.

    We wtorek urzędnicy i specjaliści skontrolowali stan techniczny mostu w ciągu ul. Piastowskiej, gdzie przebiega główna trasa linii nr 18. I jak się okazało, jest on fatalny. Wymusił decyzję o usunięciu tramwaju. Ma go zastąpić autobus.

    - Zapadła decyzja o likwidacji linii tramwajowej - mówi Anna Koteras z biura prasowego KZK GOP. - Wiadukt jest w złym stanie technicznym i tramwaj nie może dalej tędy jeździć. Obecnie opracowujemy koncepcje, aby zapewnić komunikację zastępczą. Chcielibyśmy wprowadzić autobus zastępczy, może pojawi się dodatkowa linia od strony Zabrza, ale na razie to wszystko jest w fazie projektów. W najbliższych dniach będziemy informować o szczegółach - dodaje Koteras.

    Mieszkańców okolicznych domów może ucieszyć taki przebieg wydarzeń, jednak dla wielu podróżnych likwidacja tramwaju nr 18 to bardzo zła wiadomość. Dla niektórych jest to jedyny środek transportu.

    Kiedy ostatni kurs?

    Już wiadomo, kiedy dokładnie linia nr 18 przestanie kursować. Nastąpi to 14 lutego.

    Czy po remoncie mostu tramwaj wróci na torowisko? Na to pytanie Anna Koteras odpowiedzieć nie chciała.

    - Decyzja nie zapadła. Sprawa jest bardzo dynamiczna - mówi Koteras.

    KZK GOP planuje w miejsce tramwaju wprowadzić autobus zastępczy o numerze 118, który będzie kursował od dworca w Bytomiu do Rudy Śląskiej-Chebzia. Trasa autobusu ma się w większości pokrywać z tą, jaką pokonuje tramwaj nr 18.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (20)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zamueń tram na samochód

      jojo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 12

      Nie likwidujcie tramwajów bo tramwaje są drogie
      1 tramwaj = 10 autobusów
      1 km torowiska = 15 km jezdni

      dzięki temu bilety są drogie że autem jeżdżenie wychodzi taniej

      gdyby bilet był tańszy...rozwiń całość

      Nie likwidujcie tramwajów bo tramwaje są drogie
      1 tramwaj = 10 autobusów
      1 km torowiska = 15 km jezdni

      dzięki temu bilety są drogie że autem jeżdżenie wychodzi taniej

      gdyby bilet był tańszy niż moje auto to by mi kobita marudziła że mam kzksyfem jeździć, a tak sobie pykam jak Pan autem zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Troszkę matematyki

      Gojira (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Chryste znów domorosła ekonomistka.... "1 km torowiska = 15 km jezdni" skąd takie rewelacje? Chyba porównujesz ze ścieżkami rowerowymi... Eksploatacja samego tramwaju jest dużo tańsza niż autobusu....rozwiń całość

      Chryste znów domorosła ekonomistka.... "1 km torowiska = 15 km jezdni" skąd takie rewelacje? Chyba porównujesz ze ścieżkami rowerowymi... Eksploatacja samego tramwaju jest dużo tańsza niż autobusu. To ekonomia długofalowa - podobnie jak zakup żarówki energooszczędnej jest kilka razy wyższy niż zwykłej i na początku są to wyższe koszta, ale biorąc pod uwagę dłuższą żywotność i niższy koszt zużycia energii w stosunku do efektywności zwraca początkową różnicę w cenie a ostatecznie wychodzi taniej. Twoje myślenie jest identyczne z polityką KZK GOPu, czyli liczy się tylko to co tu i teraz: podnieśmy ceny i przez pierwszy miesiąc zanotujemy wzrost wpływów, ale o tym że poskutkuje to odpływem pasażerów i jeszcze mniejszymi dochodami w przyszłości już nikt nie myśli...

      W sumie nie chcę być gołosłowny i udowodnić jakie kretynizmy wyssane z palca "koleżanka" jojo wypisuje. A zarazem obalić mit jakoby budowa torowiska miała przewyższać koszt budowy drogi.

      Gołe fakty na przykładzie ulicy łagiewnickiej w Bytomiu i biegnącej wzdłuż niej dwutorowej linii tramwajowej:

      1. Koszt budowy torowiska 16.138.268,34 zł (źródło: http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/jrp/raporty-z-realizacji/zadanie-nr-15/ ) o długości ~2,5km dwutoru. W przybliżeniu: 16 / 2,5 ~ 6,4mln za 1 km odcinka dwutorowego
      2. Koszt budowy ulicy w tym samym ciągu: Ponad 36.000.000,00zł (źródło: http://bytom.naszemiasto.pl/artykul/uice-lagiewnicka-i-swietochlowicka-w-koncu-otwarte-ale,539234,art,t,id,tm.html ) o tej samej długości (2,5km). W przybliżeniu 36 / 2,5 ~ 14,4mln zł za 1 km drogi.

      Innymi słowy droga wyszła ponad 2 razy drożej niż torowisko. Gdzie ta rewelacyjna, piętnastokrotna przewaga na rzecz drogi ja się pytam?

      Ponadto inne źródła wyliczają średni koszt remontu torowiska (dla 1km dwutoru) na: 6,1mln zł http://infotram.pl/text.php?id=61827
      Chcesz mi powiedzieć, że 1km drogi budowany jest za 6 / 15 = 0,4mln? Pewnie jakiś przydupas Frankiewicza którego matematyka i argumentacja była na podobnym poziomie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lllllllllllll

      co ty porównujesz szybką drogę do wolnego torowiska (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3


      1 km torowiska = 15 km jezdni
      http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/1507991,remont-torowiska-przy-ul-armii-krajowej-w-chorzowie-opoznia,id,t.html#plus

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wystarczy zamienić tramwaje na autobusy i wystarczy kasy na darmową komunikację w Rudzie Efekt mni

      Wystarczy zamienić tramwaje na autobusy i wystarczy kasy na darmową komunikację w Rudzie Efekt mni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      Wystarczy zamienić tramwaje na autobusy i wystarczy kasy na darmową komunikację w Rudzie

      Efekt mniej korków, mniej smrodu i hałasu drgań i niszczenia domów i ulic

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Likwidacja 18-tki -głupota w "szerokim słowa tego pojęciu"

      Pikuś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Po pierwsze-most na "kuźnicy" mógł być przecież wyremontowany w czasie prowadzonych prac torowych w Bytomiu oraz w Rudzie śląskiej w ciągu ul.Zabrzańskiej. A po drugie argument że tramwaj 18 trzeba...rozwiń całość

      Po pierwsze-most na "kuźnicy" mógł być przecież wyremontowany w czasie prowadzonych prac torowych w Bytomiu oraz w Rudzie śląskiej w ciągu ul.Zabrzańskiej. A po drugie argument że tramwaj 18 trzeba zlikwidować bo jest dla niektórych mieszkańców uciążliwy gdyż przejeżdża blisko domów jest tak samo g***** jak decyzja prezydenta Frankiewicza o likwidacji tramwaju nr 1 w Gliwicach i zastąpieniu jej pojazdem ekologicznym czyli .......autobusem .To którędy ma jeździć tramwaj ,jak nie wzdłuż jezdni?Idąc tą logiką należałoby również zlikwidować tramwaje w Katowicach ,Chorzowie ,Bytomiu ...........itd.
      A co do bezpieczeństwa pod wiaduktem na ul.Piastowskiej to niestety ,ale kierowcy samochodów je sobie sami nawzajem stwarzają ,a nie tramwaj który kursuje dwa razy do godziny. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A skrętu w stronę Zabrza nie chcieli

      cham (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Trzeba było inteligentniej zrobić remont na skrzyżowaniu Zabrańska - Wolności - 1 Maja i zrobić skręt do Zabrza i tak puścić 18tkę, do centrum albo i do Gliwic za 4kę. A jak nie, to pociągnąć 18 do...rozwiń całość

      Trzeba było inteligentniej zrobić remont na skrzyżowaniu Zabrańska - Wolności - 1 Maja i zrobić skręt do Zabrza i tak puścić 18tkę, do centrum albo i do Gliwic za 4kę. A jak nie, to pociągnąć 18 do Wirku--

      aaale, to by wymagało nakładów pieniężnych, lepiej nic nie robić, czekać aż stary most zacznie się rozpadać i powiedzieć "Ojej, przepraszamy, to wszystko wina tramwaju, prosimy przesiadać się do smrodobusu".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj 18

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Dla Rudy prawdziwy dramat. Należy pamiętać że likwidacja tramwaju nr 18 to w dzień powszedni dodatkowe wtłoczenie na i tak już zapchane ulice 60 autobusów na dobę na odcinku Chebzie - Karmańskie -...rozwiń całość

      Dla Rudy prawdziwy dramat. Należy pamiętać że likwidacja tramwaju nr 18 to w dzień powszedni dodatkowe wtłoczenie na i tak już zapchane ulice 60 autobusów na dobę na odcinku Chebzie - Karmańskie - Ruda - Bytom ! Ponadto część pasażerów z likwidowanego tramwaju przesiądzie się do samochodu. Więc Drodzy Państwo kiedy swoimi samochodami postoicie w korku na Wolności wspomnijcie o Włodarzach Miasta Ruda Śląska z siedzibą: Plac Jana Pawła II 6.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziedzić jest lepsza od Kopla i Frankiewicza

      Chorzowianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Niedawno wymieniono rozjazdy "osiemnastce" w ciągu linii nr 5 w Rudzkiej Kuźnicy i w ciągu 1/4 na Karmańskim, a teraz likwidacja?! Kolejna będzie "dziewiątka"?

      Zdjęcie autora komentarza
      ZLIKWIDOWAĆ

      fajla11

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      ZLIKWIDOWAĆ WSZYSTKO RAZEM Z RUDĄ BABĄ

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nasza odpowiedz na to jest tylko jedna!!!

      Zlikwidujmy KZK GOP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      http://www.facebook.com/ZlikwidujmyKZKGOP
      Jako sprawny lobbing w tej sprawie dołożymy wszelkich starań aby tramwaj wrocił.
      Zapraszamy do nas!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Likwidacja czy zawieszenie? Ul. Poniatowskiej?!

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      "w ciągu ul. Poniatowskiej" - gdzie znajduje się ulica Poniatowskiej/Poniatowska?
      "Czy po remoncie mostu tramwaj wróci na torowisko? Na to pytanie Anna Koteras odpowiedzieć nie chciała." - to w...rozwiń całość

      "w ciągu ul. Poniatowskiej" - gdzie znajduje się ulica Poniatowskiej/Poniatowska?
      "Czy po remoncie mostu tramwaj wróci na torowisko? Na to pytanie Anna Koteras odpowiedzieć nie chciała." - to w końcu likwidacja czy zawieszenie na czas remontu?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE dla likwidacji

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17

      Jakby w ogóle ten powód był prawdziwy; to w cywilizowanym mieście się taki most NAPRAWIA, a nie likwiduje. Jak żołnierzowi zepsuje się karabin, to nie przestaje strzelać, tylko wymienia karabin na...rozwiń całość

      Jakby w ogóle ten powód był prawdziwy; to w cywilizowanym mieście się taki most NAPRAWIA, a nie likwiduje. Jak żołnierzowi zepsuje się karabin, to nie przestaje strzelać, tylko wymienia karabin na nowy.Proszę podać z imienia i nazwiska kto podejmuje specjalnie niekorzystne decyzje na Górnym Śląskuzwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama