Bartosik: Wszechobecne korki i metro

    Bartosik: Wszechobecne korki i metro

    Stanisław Bartosik

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Stanisław Bartosik
    1/2
    przejdź do galerii

    Stanisław Bartosik ©arc.

    Drogowe korki kosztują coraz więcej. Jak wyliczyli specjaliści tylko w siedmiu największych polskich miastach wydajemy na nie 3,6 mld złotych.
    W przypadku Katowic największe straty przynoszą tzw. komunikacyjne wąskie gardła. W raporcie wyszczególniono cztery miejsca, które korkują się w stolicy naszego regionu, nie licząc weekendów, codziennie. Efekt? Każdy z kierowców stoi w korkach średnio 19 godzin w ciągu roku.

    Polecam też tekst o uruchamianiu drugiej linii warszawskiego metra. Jej pierwszy, 6-kilometrowy odcinek ma być prezentem na Dzień Kobiet. O trzy lata spóźnionym, bo według pierwotnych założeń miał być gotowy w 2012 roku. Połączy on lewą stronę Wisły z prawą i zapewne zmniejszy nieco korki w śródmieściu stolicy. Ułatwi podróżowanie po stolicy także przybyszom ze Śląska.

    Warto więc zobaczyć, jak przebiega jego trasa.

    A kiedy metro w Katowicach?

    Stanisław Bartosik, redaktor wydawca dzisiejszego DZ


    *Waloryzacja rent i emerytur 2015 PODWYŻKA NIE DLA WSZYSTKICH JEDNAKOWA
    *16-letni Wojtek z Piekar zmarł na lekcji WF. Szok w szkole ZDJĘCIA
    *Zielony jęczmień na odchudzanie? Tak! To działa. Właśnie zielony jęczmień stosują gwiazdy TV
    *Koncert Linkin Park w Rybniku POZNAJ SZCZEGÓŁY + BILETY
    *Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Katowicach ,to nie wąskie gardła ,a totalny dyletantyzm tzw "drogowców" szeroko rozumiany !

      Moniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      I tak np autobus 673 kręci się wokół hotelu Katowice ,by po 8-10 min stać na tych samych światłach na al.:Rozdzieńskiego . Parę innych linii (674 & Co) ,kręci się po Sokolskiej ,...rozwiń całość

      I tak np autobus 673 kręci się wokół hotelu Katowice ,by po 8-10 min stać na tych samych światłach na al.:Rozdzieńskiego . Parę innych linii (674 & Co) ,kręci się po Sokolskiej , Opolskiej , by znów po trzech przystankach , wylądować na Grundmanna ,którą 10 min wcześniej mijał w rej.tzw hali Baildon'u . Dla "zwiększenia " bezpieczeństwa oba przykłady zaliczają kilka świateł a'la czerwona fala . Komu te zabawy potrzebne? Zarazem zbędne spaliny i marnotrawiony czas ? No ale można martwić się warszawskim metrem ,opóźnionym prawie 4-ry lata ,ale każdy wie że przeciętnego warsiawiaka bardziej raduje " pół metra " i w tym cały szkopół .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Katowickie Metro

      Gość z City K. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Ze względu na Kopalnie te "fedrujące" i te zamknięte zabezpieczone bele jako ,to Metro trzeba poprowadzić na betonowych słupach całkowicie zamknięte w kokonie ze względu na Hałas .Takie widziałem w...rozwiń całość

      Ze względu na Kopalnie te "fedrujące" i te zamknięte zabezpieczone bele jako ,to Metro trzeba poprowadzić na betonowych słupach całkowicie zamknięte w kokonie ze względu na Hałas .Takie widziałem w części biznesowej Wiednia.Na słupach , dlatego żeby nie potrzeba było zmieniać infrastruktury kolejowej i drogowej już " Istniejącej.",oraz budowlanej.Jest to proste i względnie tanie rozwiązanie i nie podatne na" Tąpnięcia " w tak gęstej sieci jaka istnieje w Aglomeracji Górnośląskiej. 1-szy Odcinek Metra powinien powstać szybko na " słupach łukowych "w większości nad Rzeką Rawą , od R. Śląskiej ,Świętochłowice, Chorzów , Katowice aż po Mysłowice. Słupy pozwalają przeprowadzić linie Metra przez ścisłe Centra tych miast.2-ga linia Metra na Słupach Betonowych " Obudowana " powinna iść od Stacji przy dworcu PKP ul. tylna Sądowa w Katowicach do Portu Lotniczego Pyrzowice,przez Siemianowice i na Północ, a stacja początkowa powinna być w Tychach , przez Murcki ,Piotrowice, Ligotę .W ten sposób mamy szybkie połączenia w wszystkich kierunkach w Aglomeracji Górnośląskiej.Tu się niema co ociągać z decyzją ,czym szybciej zaczniemy tym lepiej, II-Dekada XXI-w. , a my z komunikacją jak w XIX-w., Rządzący OBUDŹCIE SIĘ , Unijne pieniądze na to czekają.zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      Polski burdel

      Deutsch-Oberschlesier

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      straż pożarna sprawdzała pół roku kilka stacji
      tymczasem nie zauważyła składu desek na kluczowym Moście Łazienkowskim który spłonał, był ubezpieczony na 4 mln a odbudowa kosztuje 180 mln hehe

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama