Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z...

    Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów

    Katarzyna Domagała-Szymonek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów

    Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów ©Shutterstock

    Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów, by ułatwić uczniom naukę przedmiotów ścisłych. Wyniki egzaminów pokazują, że warto
    Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów

    Matematykę można oswoić. Szkoły w Śląskiem korzystają z innowacyjnych pomysłów ©Shutterstock

    Jutro w Gliwicach odbędzie się finał M@tando, czyli ogólnopolskiej olimpiady matematycznej dla uczniów liceów i techników. By wziąć udział w eliminacjach do konkursu drużyny z ponad 100 szkół (z 15 województw) rozwiązywały zadania matematyczne on-line, korzystając z platformy e-lerningowej. W praktyce oznacza to, że nie wychodząc z domu mogły ćwiczyć rozwiązywanie zadań matematycznych.

    Do finału dostali się uczniowie z 40 szkół.
    Jednak korzyści z takiej formy nauki wyciągnęli wszyscy. W zeszłym roku maturę z matematyki oblało 25 proc. zdających. W gliwickim Zespole Szkół Techniczno - Informatycznych, w którym uczą się zeszłoroczni zwycięzcy M@tando, egzamin zdali wszyscy.

    - Uczniowie lubią nowości i kontakt z komputerem, korzystanie z platform e- lerningowych umożliwia im to - przekonuje Sylwia Gruszka, nauczycielka matematyki z gliwickiej szkoły. Zaznacza jednak, że to forma nauczania, z której młodzież powinna korzystać w domu, a nie na lekcjach. - Matematyka lubi utrwalanie, a zadania na tego typu platformach przygotowane są w ciekawy i dostosowany do różnego poziomu wiedzy sposób - podkreśla nauczycielka matematyki.

    - Przez co także słabsi uczniowie chętniej przysiadają do nauki, a jeśli pogubią się w jakimś momencie, mogą skorzystać z podpowiedzi - dodaje. Poza zwykłym rozwiązaniem, uczniowie korzystają z animacji i wizualizacji, które ułatwiają im, np. zrozumienie stereometrii.

    - Zadania na platformie są tak skonstruowane, że włączają ucznia w proces rozwiązywania, a nie wymagają od niego wyłącznie wprowadzenia odpowiedzi - wyjaśnia Rafała Fulczyk ze Śląskiej Sieci Metropolitanej, współorganizatora konkursu. -
    Jest to tak zwana aktywna nauka, która pozwala uczniom powtarzać materiał - uzupełnia.

    Szkół, które w nietypowy sposób oswajają uczniów z nauką przedmiotów ścisłych w woj. ląskim jest coraz więcej. W pierwszych dniach marca w V Liceum Ogólnokształcącym w Bielsku- Białej naukowcy z Instytutu Fizyki Jądrowej PAN w Krakowie przeprowadzili Międzynarodowe Warsztaty Fizyki Cząstek Elementarnych. Wzięli w nich udział uczniowie z 8 szkół w regionie.

    - Pracowali w sposób możliwie najbardziej zbliżony do tego, w jaki działają prawdziwi naukowcy, badający cząstki elementarne - mówi Włodzimierz Raczek, wicedyrektor V LO. I jak dodaje, ich zadaniem było przeanalizowanie, za pomocą odpowiedniego programu komputerowego, prawdziwych danych zebranych w czasie Wielkiego Zderzacza Hadronów (LHC) w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN pod Genewą. Później swoje obliczenia omawiali podczas międzynarodowej wideokonferencji, m.in. z fizykami z CERN.


    *Waloryzacja rent i emerytur 2015 PODWYŻKA NIE DLA WSZYSTKICH JEDNAKOWA
    *16-letni Wojtek z Piekar zmarł na lekcji WF. Szok w szkole ZDJĘCIA
    *Zielony jęczmień na odchudzanie? Tak! To działa. Właśnie zielony jęczmień stosują gwiazdy TV
    *Koncert Linkin Park w Rybniku POZNAJ SZCZEGÓŁY + BILETY
    *Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama