MPK w Częstochowie ma dekalog kierowcy autobusu. Pasażerowie...

    MPK w Częstochowie ma dekalog kierowcy autobusu. Pasażerowie prezentują dekalog konkurencyjny

    Janusz Strzelczyk

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Janusz Dobosik jest doświadczonym kierowcą Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. "Dekalog" mu się podoba
    1/4
    przejdź do galerii

    Janusz Dobosik jest doświadczonym kierowcą Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. "Dekalog" mu się podoba ©Janusz Strzelczyk

    MPK w Częstochowie ma dekalog kierowców autobusów. To pierwszy taki przypadek w Polsce. Zbiór zaleceń dotyczących obsługi pasażera napisał jeden z kierowców Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
    Dekalog kierowcy MPK w Częstochowie:

    "Kierowca względem pasażera powinien być życzliwy, uprzejmy i taktowny, jak i bez-względny w zakresie stosowania się do istniejących przepisów". Tak brzmi jeden z punktów dekalogu obsługi pasażerów, który powstał w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym.

    - Pomyślałem, że zbiór takich wskazówek pomoże, zwłaszcza kierowcom, którzy dopiero zaczynają pracę w naszym przedsiębiorstwie - mówi Łukasz Płóciennik, kierowca z ośmioletnim stażem w częstochowskim MPK, autor zbioru "przykazań". - To, że jest dziesięć punktów, to przypadek. Tak wyszło. W sprawach administracyjnych w tym zbiorze pomagał Konrad Pruciak, zastępca kierownika ruchu.



    Punkt szósty stanowi: "Celem zapobieżenia problemom związanym z uciążliwymi pasażerami (mającymi zamiar wsiąść do autobusu z dużymi lub niebezpiecznymi przedmiotami, nietrzeźwymi, brudnymi, zachowującymi się agresywnie itp.), zalecane jest uniemożliwienie im wejścia do autobusu na przystanku. Zgodnie z regulaminem przewozów, kierowca ma prawo odmówić przejazdu takim osobom, ale w praktyce jest to przepis trudny do wyegzekwowania. Znacznie bezpieczniej jest nie zatrzymać się na przystanku, jeśli widzimy, że ktoś taki oczekuje na autobus".

    Być może plansze z dziesięcioma punktami obsługi pasażera pojawią się w autobusach, aby i pasażerowie wiedzieli, do czego powinni się stosować kierowcy. Dowiedzą się np. że "za odliczoną gotówkę do zakupu biletu odpowiada pasażer, a kierowca nie ponosi odpowiedzialności za to, że nie ma możliwości wydania reszty. Może natomiast zasugerować rozmienienie pieniędzy u kogoś z pasażerów".
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (1)

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rob

      Rob (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      1. To prawda, ale niektórzy ludzie to świnie i zaśmiecają, a na zewnątrz to często w pluche utrzymać czystość.
      2. I tak powinno być.
      3. Każdy kto coś sprzedaje musi mieć odliczoną resztę, taki...rozwiń całość

      1. To prawda, ale niektórzy ludzie to świnie i zaśmiecają, a na zewnątrz to często w pluche utrzymać czystość.
      2. I tak powinno być.
      3. Każdy kto coś sprzedaje musi mieć odliczoną resztę, taki punkt dawno jest chyba nawet prawnie uwarunkowany
      4. Jak przystanki nie są dostosowane do niepełnosprawnych to co dopiero "po za przystankiem" po drugie za takie parkowanie mozna dostać mandat bo takie duże pojazdy mogą stawać tylko w miejscach do tego przeznaczonych. Po za tym często może być zakaz lub inne utrudnienie, dlatego lepiej by kierowcy stawali na przystankach
      5. Z kierowcą czasem trzeba dyskutować bardziej by się przydało przypomnienie, że kierowcom nie wolno w czasie jazdy rozmawiać, palić papierochów(zasmradzać kabiny pasażerskiej) pić oraz jeść bo o tym też zapominają.
      6. A takie często są najbardziej upierdliwe, ale jestem za.
      7. Niby tak, ale mpk się nie zgodzi bo wszyscy będą na tym szwabić ;)
      8. Apteczka nie jest wymagana na krótkich trasach, ale przeszkolenia ma każdy przynajmniej teoretycznie
      9. A co to cmentarz??
      10. Zawsze powinien mieć do tego prawo ;)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mpk Czwa

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Niech się zajmą tym, że kierowcy notorycznie przewożą w kabinach dzieciaki z którymi popychają pierdoły. Takie zachowanie zagraża wszystkim podróżującym!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKM SOSNOWIEC

      GOŚĆ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      PKM SOSNOWIEC MA COŚ podobnego od dwóch lat......żadna nowość, ponadto bardziej rozbudowane, o wiele bardziej-również szkolenie psychologiczne.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama