Katowice: drugie spotkanie ws. tramwaju na południe. Znów...

    Katowice: drugie spotkanie ws. tramwaju na południe. Znów było nerwowo [RELACJA, ZDJĘCIA]

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Drugie spotkanie ws. tramwaju na południe Katowic
    1/24
    przejdź do galerii

    Drugie spotkanie ws. tramwaju na południe Katowic ©J. Przybytek

    Drugie z czterech planowanych spotkań w sprawie budowy tramwaju na południe Katowic odbyło się we wtorek w V LO im. Broniewskiego przy ulicy Jankego. Spotkanie ponownie dedykowano mieszkańcom Ochojca, ale też Piotrowic. Tak jak podczas spotkania w Gimnazjum nr 19 przy ulicy Spółdzielczości sala wypełniła się do ostatnich miejsc i znów było nerwowo.
    Scenariusz spotkania miał być identyczny jak tego w poniedziałek. Znów z mieszkańcami spotkali się Bolesław Knapik, dyrektor inwestycji i infrastruktury w Tramwajach Śląskich, Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta w Katowicach oraz Marcin Stańczyk z Wydziału Promocji UM. Na początek zamierzali opowiedzieć o szczegółach inwestycji oraz proponowanych wariantach.



    Zdążył jedynie Stańczyk. Uspokajał, że wpływ tramwaju na zabudowę dzielnicy nie będzie duży, bo torowiska na nowej linii będą budowane w nowoczesnej technologii, minimalizującej wibracje. Przekonywał, że tramwaj blisko budynku, to nic nadzwyczajnego (zbadania wpływu na zabudowę dzielnicy domagali się podczas pierwszego, poniedziałkowego spotkania katowiczanie, wielu z nich ma obawy, że wagony pędzące przez wąskie uliczki Ochojca doprowadzą do ruiny ich domy), na dowód zaprezentował zdjęcia tramwajów kursujących w sąsiedztwie budynków z różnych miast.

    Lowak już nie miał tyle szczęścia, co poprzednik. Gdy opowiedział o pierwszych dwóch wariantach przebiegu linii i chciał przejść do kolejnych, mieszkańcy zaczęli mu przerywać i zadawać pytania. Gdy urzędnicy próbowali zaprowadzić porządek, zaczęło być nerowow. - To państwo są tu dla nas. Proponujemy zmienić porządek spotkania – denerwowali się uczestnicy spotkania i w końcu postawili na swoim.

    Pytania, które zadawali były podobne do tych, jakie padały podczas spotkania przy ul. Spółdzielczości: jaki wpływ na środowisko będzie miała inwestycja, co z kamienicami, między którymi tramwaj ma jeździć. Ale były też bardzo konkretne.

    - Od ulicy Kolejowej do ulicy Jarzębinowej tramwaj biegnie przez las, czy trzeba go wyciąć – pytał jeden z mężczyzn. - Przechodzimy przez las, ale maksymalnie wykorzystujemy drogę leśną – przekonywał Lowak. Niewielu przekonał, bowiem mieszkańcy Ochojca utrzymują, że owej drogi nie ma.

    Kolejne z pytań także dotyczyło wycinki. - Czy mają państwo zgodę Ministerstwa Środowiska na odlesienie? - Prowadzimy uzgodnienia z Lasami Państwowymi – ucinał Lowak.
    1 3 4 »

    Czytaj także

      Komentarze (15)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      60km hahaha

      60km hahaha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tramwaje Śląskie: Ich prędkość waha się od 11,5 do 23 km na godzinę!
      http://slask.naszemiasto.pl/artykul/1258391,tramwaje-slaskie-ich-prednosc-waha-sie-od-11-5-do-23-km-na,id,t.html

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No to policzmy 110 000 000 zł Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł

      No to policzmy 110 000 000 zł Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      No to policzmy 110 000 000 zł
      Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł
      4 zł x 5 km = 20 zł x 2 (w jedną stronę i z powrotem 10 km) = 40 zł

      110 000 000 : 40 = 2750000...rozwiń całość

      No to policzmy 110 000 000 zł
      Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł
      4 zł x 5 km = 20 zł x 2 (w jedną stronę i z powrotem 10 km) = 40 zł

      110 000 000 : 40 = 2750000 zł
      autobus niech jeździ tak jak tramwaj co 15 minut czyli 4x na godzinę przez 16 godzin 4 x 16 = 64 kursy na dzień to na rok (uwzględniając co 2 w soboty, niedziele i święta = 19200 kursów autobusowych

      2750000 : 19200 = 143 lata BEZPŁATNEJ Komunikacji

      czyli za te 110 mln zł można przez 143 lata puścić na tej trasie darmowy autobus !!!!!

      a tramwaje są bardzo drogie w zakupie (za 1 tramwaj można kupić 10 autobusów) oraz w kosztach eksploatacji:

      Zabrze na 3 linie tramwajowe wydaje 14 milionów, a na 35 linii autobusowych tylko 9 milionów
      http://zabrze.naszemiasto.pl/artykul/1618413,tramwaje-w-zabrzu-ich-utrzymanie-kosztuje-miasto-14-mln-zl,id,t.html#skomentuj
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      EkonomiaGłupcy

      włącz myślenie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      No to policzmy 110 000 000 zł
      Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł
      4 zł x 5 km = 20 zł x 2 (w jedną stronę i spowrotem 10 km) = 40 zł

      110 000 000 : 40 = 2750000...rozwiń całość

      No to policzmy 110 000 000 zł
      Za przejazd 1km autobusu KZKGOP płaci prywatnym przewoźnikom ok 4 zł
      4 zł x 5 km = 20 zł x 2 (w jedną stronę i spowrotem 10 km) = 40 zł

      110 000 000 : 40 = 2750000 zł
      autobus niech jeździ tak jak tramwaj co 15 minut czyli 4x na godzinę przez 16 godzin 4 x 16 = 64 kursy na dzień to na rok (uwzględniając co 2 w soboty, niedziele i święta = 19200 kursów autobusowych

      2750000 : 19200 = 143 lata BEZPŁATNEJ Komunikacji

      czyli za te 110 mln zł można przez 143 lata puścić na tej trasie darmowy autobus !!!!!

      a tramwaje są bardzo drogie w zakupie (za 1 tramwaj można kupić 10 autobusów) oraz w kosztach eksploatacji:

      Zabrze na 3 linie tramwajowe wydaje 14 milionów, a na 35 linii autobusowych tylko 9 milionów
      http://zabrze.naszemiasto.pl/artykul/1618413,tramwaje-w-zabrzu-ich-utrzymanie-kosztuje-miasto-14-mln-zl,id,t.html#skomentuj
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miasto dla mieszczuchów, a dla tych co lubią np. grzebać w ziemi pod domem - wieś!

      żadnych wiejskich kwiatków przy mieszkaniu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Południowe dzielnice nie powinny w ogóle należeć do Katowic, to wieś i prowincjonalna mentalność. Po wojnie sztucznie dołączone je do naszego miasta. Każdy mieszczuch na świecie wie, że najlepszym...rozwiń całość

      Południowe dzielnice nie powinny w ogóle należeć do Katowic, to wieś i prowincjonalna mentalność. Po wojnie sztucznie dołączone je do naszego miasta. Każdy mieszczuch na świecie wie, że najlepszym transportem miejskim jest metro, potem tramwaj, tak jednak nie jest na południu nowych sztucznych Katowic. To najlepszy przykład na to aby określić mieszkającą tam ludność. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowokozielska też miała wieść na południe

      P.U. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Nawet szpadla nie wbili . Ba nawet drzew nie wycinali , a 16 lat minęło .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hahaha

      Józef (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      W katolickim państewku nic sie nigdy nie uda, każdy protestuje, nic sie nikomu nie podoba, dobrze ze mieszkam na zgrzebnioka i w sumie mam to w d****

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a może to żarty?

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      Obecnych ok 100 osób - ZA pomysłem Tramwaju w którymkolwiek z przedstawionych wariantów opowiedziało sie pozytywnie - uwaga - 2 OSOBY!! Ale mają chłopy z urzędu pomysły: na drodze o szerokosci...rozwiń całość

      Obecnych ok 100 osób - ZA pomysłem Tramwaju w którymkolwiek z przedstawionych wariantów opowiedziało sie pozytywnie - uwaga - 2 OSOBY!! Ale mają chłopy z urzędu pomysły: na drodze o szerokosci 6 m zmieszczą szer.8 m- dwutorową linię tramwajową!- To zuchy! Spryciule!-albo Cudaki ? A może to ma być kolejka jak w Wesołym Miasteczku!: rozbieg- hamulec zakręt w lewo , ostro w prawo, kawałek prosto, hamulec i ostro w lewo, i do lasu i między drzewami , uwaga dziki, dzieci na rowerach...To nie są projekty - to są ŻARTY Z MIESZKAŃCÓW.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wpis mieszkańca to żart

      DS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Prawda jest zgoła inna. W rozmowach mieszkańcy wyrazili aprobatę wobec tramwaju, lecz w innej formie na co wskazuje również powyższy artykuł.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie bądź taki klakier

      Mietek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      - ,, -

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE DLA TRAMWAJU

      Ślązak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 15

      Stanowcze nie dla tramwaju, marnowania pieniędzy, są inne priorytety, inne ważne inwestycje czekające w kolejce do zrealizowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TAK DLA TRAMWAJU

      Manhattan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Stanowcze tak dla tramwaju! Stanowcze nie dla korków i spalin na Jankego!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie rozwiąże

      mieszkaniec piotrowic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      tramwaj nie rozwiąże problemu korków na Jankego, gdyż większość ludzi jadących samochodami jedzie dalej niż do pętli w brynowie. No chyba że będą oficjalne kary za korzystanie z własnego auta...rozwiń całość

      tramwaj nie rozwiąże problemu korków na Jankego, gdyż większość ludzi jadących samochodami jedzie dalej niż do pętli w brynowie. No chyba że będą oficjalne kary za korzystanie z własnego auta zamiast tramwajki. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE DLA GŁUPOTY

      DS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Ważnymi innymi inwestycjami jest rozbudowa dróg, proponuję budowę DTŚ 2 łączącą południe z północą.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami

      Alloys (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tylko nie wzorować się na "węźle murckowskim " , który wyparł już węzeł gordyjski z użycia .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Już jest lepiej

      DS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      No tutaj to ja rozumiem, mieszkańcy chcą tramwaju, ale troszkę innego aniżeli miasto. To jest już konstruktywny głos w dyskusji.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama