Trzecie spotkanie ws. tramwaju na południe. Odrodzenie ul....

    Trzecie spotkanie ws. tramwaju na południe. Odrodzenie ul. Radockiego nie odda [ZDJĘCIA + WIDEO]

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Spotkanie ws. budowy tramwaju na południe na osiedlu Odrodzenia
    1/23
    przejdź do galerii

    Spotkanie ws. budowy tramwaju na południe na osiedlu Odrodzenia ©LOTA

    Trzecie spotkanie w sprawie budowy tramwaju na południe Katowic odbyło się w środę na osiedlu Odrodzenia w Piotrowicach. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich, które zorganizowano w Ochojcu, tu atmosfera była zdecydowanie spokojniejsza i choć wśród uczestników byli przeciwnicy inwestycji, sporo było też głosów za budową tramwaju.
    Przeciwnicy poddawali w wątpliwość sensowność budowania nowej linii tramwajowej. - Widzimy potężne koszty społeczne, w tym likwidację parkingów, a nie wszyscy pracują w centrum. Jaki jest więc sens, kto z mieszkańców Bażantowa przesiądzie się w tramwaj? Oni będą jeździć autami – mówił jeden z mężczyzn.

    - Przysłuchuje się i nikt nie chce tramwaju przez osiedle, bo hałas, bo likwidacja parkingów i tak dalej.
    Ale jeśli puścimy go przez las, to nikt z niego nie skorzysta z Ochojca i Piotrowic. Czy zatem ta linia będzie rentowna – pytała uczestniczka spotkania. - Jeśli puszcza się taką linię między lasem a niską zabudową, to nie ma co liczyć, że przyjdą pasażerowie, albo przyjadą autem tylko po to, żeby przejechać się tramwajem – dodawał inny mężczyzna.

    Urzędnicy, a z mieszkańcami ponownie spotkali się Bolesław Knapik z Tramwajów Śląskich, Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta i Marcin Stańczyk z Wydziału Promocji UM przekonywali, że przedłużenie linii tramwajowej z pętli w Brynowie do pętli „Kostuchna” ma sens i tylko rozwój zintegrowanego trnaportu publicznego (tramwaju zintegrowanego z koleją, czy autobusami, a nowa linia ma być zintegrowana z autobusami przez węzływ Brynowie i Kostuchnie) przyczyni się do rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta. - Nasz problem polega na skomunikowaniu południowych dzielnic z centrum, tramwaj jest rozwiązaniem optymalnym, możliwym do realizacja – przekonywał Lowak.



    Dodał, że warianty przebiegu linii były przez urzędników analizowane.

    - Te, które prezentujemy są konfliktowe, ale prezentujemy te, w których te konflikty są najbardziej zminimalizowane – przekonywał Lowak. Sprzeciw mieszkańców budzi wariant, w którym linia miałaby przebiegać ulicą Radockiego poza jezdnią, ale kosztem znajdujących się tu parkingów. - Ten wariant można tez poprowadzić jezdnią Radockiego, ale wówczas tramwaj pojedzie wolniej – odpowiadał Lowak. Pojawiły się kolejne krytyczne głosy, ludzie przekonywali, że miejsca postojowe przy Radockiego są konieczne.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Droga zamiast tramwaju

      Piotr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      1. Czy powstanie tramwaju ma ułatwić dojazd do pracy, szkoły osobą które w tej chwili korzystają z komunikacji miejskiej a utrudnić dojazd kierowcą (skrzyżowanie Rzepakowa - Kolejowa) już są korki...rozwiń całość

      1. Czy powstanie tramwaju ma ułatwić dojazd do pracy, szkoły osobą które w tej chwili korzystają z komunikacji miejskiej a utrudnić dojazd kierowcą (skrzyżowanie Rzepakowa - Kolejowa) już są korki a tramwaj co 6min oznacza jeszcze większe ?

      2. Zaletą ma być szybszy dojazd do centrum - tak ale tylko dla osób korzystających z tramwaju, reszta będzie miała trudniej (pkt 1)

      3. Według zalet 1 tramwaj to 110 samochodów - niech dadzą nam gwarancję (co jest niemożliwe), że na jeden tramwaj zmniejszy się ruch samochodów o połowę (55) to będę największym zwolennikiem tego rozwiązania ! - zaleta która nic nie daje, bo kto chce i może korzystać z komunikacji miejskiej to już to robi (kluczowe jest słowo "może") - będzie taki sam ruch samochodów + dodatkowy ruch tramwajów (BRAWO)

      Takich punktów można by jeszcze sporo dopisać... ale jest na to wszystko dobre rozwiązanie - które skróci czas przejazdu z Południa do centrum Katowic do Giszowca, na trasę nr 86 - w końcu centrum Katowic to nie "pępek świata", skróci również powrót do domu, to DROGA dla samochodów (obwodnica Piotrowic i Ochojca) z wyjazdem na "Bażantów" - trochę przebudowany projekt tramwaju (wariant 1 - 4 - 4a) i to jest rozwiązanie dla LUDZI.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Droga?

      SST (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Korki na skrzyżowaniu Rzepakowa-Kolejowa powodowane są niedrożnością dwóch kolejnych sąsiednich skrzyżowań - Kolejowa-Jankego i Kolejowa-Kościuszki. Tramwaj na Rzepakowej nic w tej materii nie...rozwiń całość

      Korki na skrzyżowaniu Rzepakowa-Kolejowa powodowane są niedrożnością dwóch kolejnych sąsiednich skrzyżowań - Kolejowa-Jankego i Kolejowa-Kościuszki. Tramwaj na Rzepakowej nic w tej materii nie zmieni.

      Co do drogi zamiast torów to:
      1) Musiałaby mieć specjalne pasy dla autobusów co znacznie podniosłoby jej koszt i zwiększyło oddziaływanie na środowisko
      2) Dotarłaby do Pętli Brynowskiej i co dalej? Do centrum wciąż zostałaby tylko Mikołowska i Kościuszki. Tramwaj ma na celu bezpośrednie i sprawne skomunikowanie południa Katowic z centrum miasta, a nie Pętlą. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hmm...

      STS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A dlaczego nie są drożne ? tramwaj ma to zmienić ? dodatkowa droga powinna rozładować ruch na tych skrzyżowaniach kierując cześć i to pewnie dużą cześć tego ruchu w innym kierunku... (Kostuchna,...rozwiń całość

      A dlaczego nie są drożne ? tramwaj ma to zmienić ? dodatkowa droga powinna rozładować ruch na tych skrzyżowaniach kierując cześć i to pewnie dużą cześć tego ruchu w innym kierunku... (Kostuchna, Os. Odrodzenia, Podlesie itd.), niestety mamy tylko dwie drogi dojazdowe i na obu są olbrzymie korki.

      1 - a ile jest dróg w Katowicach które mają specjalny pas dla autobusów (nie rozumiem dlaczego musiałaby mieć taki pas - ale może to wymogi)
      2 - przecież na Pętli Brynowskiej ma powstać parking - i centrum handlowe - i ... nie wiadomo co jeszcze...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O co chodzi?

      SST (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Nie rozumiem tego dziwnego demonizowania Bażantowa. Tam naprawdę nie wszyscy jeżdżą nowymi Mercedesami i korzystają z komunikacji miejskiej np młodzież, która też jakoś musi dojechać do szkół. Ale...rozwiń całość

      Nie rozumiem tego dziwnego demonizowania Bażantowa. Tam naprawdę nie wszyscy jeżdżą nowymi Mercedesami i korzystają z komunikacji miejskiej np młodzież, która też jakoś musi dojechać do szkół. Ale już nawet pomijając to osiedle to przecież jest jeszcze Mała Skandynawia, Murapol Bażantów, a za chwilę będzie kolejne osiedle. Argument, że ten tramwaj jest dla Bażantowa jest po prostu g*****. Tam będzie pętla bo jest miejsce i można ją dobrze skomunikować z autobusami. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama