EEC Katowice 2015: Ruch samochodów wkrótce zacznie blokować...

    EEC Katowice 2015: Ruch samochodów wkrótce zacznie blokować rozwój miast

    Prof. Robert Tomanek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Europejski Kongres Gospodarczy Katowice 2015: Mobilność jest tym, co decyduje o rozwoju gospodarki oraz rozwoju współczesnych miast. Bez mobilności nie ma rozwoju.
    EEC Katowice 2015: Ruch samochodów wkrótce zacznie blokować rozwój miast

    Europejski Kongres Gospodarczy 2015 Katowice

    :

    W jaki sposób można odkorkować nasze miasta?
    Komunikacja w naszych miastach szwankuje. Pasażerowie odwracają się od niedoinwestowanego transportu publicznego, wybierając samochód, i tym samym generując coraz większe korki. Jak przerwać to błędne koło?
    Coraz częściej można spotkać się z tezą, że budowa kolejnych ulic niczego tutaj nie zmieni, bo nie ma tak szerokiej drogi, której w krótkim czasie nie dałoby się doszczętnie zakorkować. Wyjściem z sytuacji miałoby być postawienie na transport publiczny - inwestycje w infrastrukturę, nowy tabor, budowa systemów park & ride. Czy to jednak nie ekologiczna utopia?
    Na EKG temat ten pojawi się 22 kwietnia (godz. 13.30-15.00, panele: "Transport publiczny" oraz "Inteligentne miasta"). Pierwszy moderować będzie Leszek Ruta - prezes Stowarzyszenia Transportu Publicznego, a uczestniczyć w nim będą m.in. Dominika Bettman - prezes ds. finansowych Siemensa; Katarzyna Dzióba - wiceprezydent Zabrza; Roman Urbańczyk - prezes KZK GOP i Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Na drugim panelu pojawi się Karl-Heinz Merfeld z Biura Wspierania Gospodarki UM w Kolonii.
    MIW

    CZYTAJ KONIECZNIE O GŁÓWNYCH TEZACH EUROPEJSKIEGO KONGRESU GOSPODARCZEGO:
    EEC KATOWICE 2015: O ROZWOJU MIAST, GÓRNICTWIE, INTERNETOWYCH START-UPACH


    Obecnie mamy duże miasta - molochy i realizowanie w nich mobilności za pomocą transportu indywidualnego jest bardzo drogie, a przy tym nieefektywne. Skutkuje to dużą zajętością terenu, bo potrzebne są drogi i parkingi, negatywnie odbija się to na środowisku naturalnym, a powyżej pewnego poziomu nasycenia samochodami tj. ok. 350-400 samochodów na 1000 mieszkańców pojawiają się problemy. Miasta zaczynają się zatykać. Stąd też coraz częściej decydują się podejmować działania z jednej strony ograniczające transport indywidualny, z drugiej wzmacniające transport zbiorowy. Od tego nie ma odwrotu. Jeśli chcemy mieć efektywne pod względem komunikacyjnym miasta, to musimy inwestować w transport publiczny. W wielu polskich miastach widać już takie odbicie - wystarczy popatrzeć na to, co się dzieje w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu. Ruch samochodów zacznie blokować rozwój miast.


    *Koszmarny wypadek w Bytomiu na autostradzie A1. Mężczyzna jechał pod prąd [ZDJĘCIA]
    *Egzamin gimnazjalny 2015: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
    *Potężny wstrząs w kopalni odczuwalny na Śląsku i Zagłębiu: Akcja ratunkowa trwa
    *Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
    *Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama