EEC 2015 Katowice: O kobietach, korupcji i stereotypach. Na...

    EEC 2015 Katowice: O kobietach, korupcji i stereotypach. Na zakończenie Kongresu [WIDEO, ZDJĘCIA]

    MIW

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    EEC 2015 Katowice: O kobietach, korupcji i stereotypach. Na zakończenie Kongresu
    1/13
    przejdź do galerii

    EEC 2015 Katowice: O kobietach, korupcji i stereotypach. Na zakończenie Kongresu ©Lucyna Nenow/Dziennik Zachodni

    EEC 2015 Katowice: Dlaczego tak mało kobiet zajmuje kierownicze stanowiska w zarządach dużych spółek? Dlaczego na temat gospodarki w mediach wypowiadają się głównie mężczyźni? I czy w efekcie męskiej dominacji w przestrzeni publicznej rośnie przyzwolenie na korupcję?


    EEC 2015 Katowice: Na zakończenie obradującego w Katowicach Europejskiego Kongresu Gospodarczego mieliśmy okazję posłuchać dyskusji na temat barier, które utrudniają kobietom dostępu do stanowisk i sprawiają, że wciąż postrzegane są przez pryzmat stereotypów. Sama diagnoza istniejącego stanu rzeczy nie była ani zaskakująca, ani optymistyczna – kobiet w polskim życiu publicznym jest mało, zarabiają gorzej od mężczyzn choć są od nich lepiej wykształcone, trudniej im o awans, a na dokładkę wielu traktuje taką sytuację jako normę. A normą nie jest, o czym można przekonać się chociażby w Niemczech, czy Skandynawii.

    - Tam inwestorzy zwracają uwagę nawet na udział kobiet w spółkach – podkreślał Kamil Wyszkowski, krajowy przedstawiciel Global Compact Network Poland.

    Jak można zmienić sytuację kobiet w Polsce? Dla Katarzyny Twarowskiej, prezes Fundacji Liderek Biznesu jedynym wyjściem jest wprowadzenie parytetów.

    - Parytety muszą zaistnieć, bo inaczej nie będzie zmiany – stwierdziła Twarowska. Podkreśliła przy tym, że w Wielkiej Brytanii orędownikiem i liderem takich właśnie zmian był mężczyzna.

    - Podobnie było w Szwecji, gdzie również mężczyzna wprowadził parytety w gospodarce – dodała Joanna Pruszyńska – Witkowska, prezes Headlines Porter Novelli i zarazem inicjatorka projektu „Znane ekspertki”.

    - Zrobił to z jednej strony regulacyjnie, z drugiej zaś poprzez media. Bo to też jest rola mediów, by pytać, czy np. w jakiejś spółce nie było żadnej kobiety, która nadawałaby się do zasiadania w zarządzie – kontynuowała Pruszyńska – Witkowska.

    - My akurat w 50 procent mamy zarząd reprezentowany przez kobiety – zaznaczyła w tym momencie uczestnicząca również w dyskusji Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Polska Press Grupy (wydawcy m.in. Dziennika Zachodniego). Przyznała, że choć media lubią pisać o kobietach sukcesu, to nie jest im łatwo walczyć z panującymi stereotypami na temat kobiet, które łączą je raczej ze sprawami społecznymi niż twardym biznesem.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama