Niewielu zadowolonych pacjentów w Śląskiem

    Niewielu zadowolonych pacjentów w Śląskiem

    Agata Pustułka

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Niewielu zadowolonych pacjentów w Śląskiem
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Lucyna Nenow/DziennikZachodni

    Indeks Sprawności Ochrony Zdrowia 2015 pokazuje, że oszczędzanie na medycynie odbija się na zdrowiu mieszkańców
    Województwo śląskie znalazło się wśród najlepszych jeśli chodzi o gospodarkę finansową w ochronie zdrowia, ale pacjenci należą do jednych z najmniej zadowolonych z jakości i dostępu do usług medycznych spośród mieszkańców Polski. To dane z opublikowanego właśnie Indeksu Sprawności Ochrony Zdrowia 2015, który ocenia funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia poszczególnych województw w Polsce.

    - Indeks powstawał w czasie wprowadzania tzw.
    "pakietu onkologicznego" oraz przepisów regulujących zasady sporządzania map regionalnych potrzeb zdrowotnych. "Pakiet onkologiczny" od razu stał się przedmiotem wielkiego sporu administracji rządowej i środowisk medycznych. Skutki zmian będzie można ocenić dopiero za kilka lat - mówi Mariusz Ignatowicz, partner firmy PwC, lider zespołu ds. ochrony zdrowia.

    Dobre i złe strony


    Indeks opiera się na 41 wskaźnikach w trzech kluczowych obszarach: poprawa stanu zdrowia mieszkańców, efektywna gospodarka finansowa oraz jakość konsumencka opieki zdrowotnej. Ponieważ to drugi tego typu podsumowujący raport można pokazać mocne i złe strony poszczególnych regionów oraz wynikające z tego konsekwencje.

    W zakresie poprawy stanu zdrowia najlepszy wynik osiągnięto w województwie zachodniopomorskim (192 pkt.) oraz wielkopolskim i lubuskim (176 pkt. i 170 pkt.). Kolejne dwa województwa: świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie (165 i 164 pkt.) nie odbiegają znacząco od liderów. Na końcu listy znajdują się województwa łódzkie i kujawsko-pomorskie z wartościami odpowiednio 111 i 127 pkt.

    Województwo śląskie znalazło się na dziesiątym miejscu, co niepokoi biorąc pod uwagę liczbę specjalistycznych szpitali oraz lekarzy - specjalistów.

    - Dziś NFZ ma znacznie więcej pieniędzy niż kiedyś Kasy Chorych, a to one są dobrze oceniane. Mamy obecnie do czynienia z dezintegracją systemu i brakiem kooperacji między szpitalami, przychodniami, specjalistami. Jeśli jeszcze w przychodni dostaniemy świadczenie to problem zaczyna się wtedy, gdy musimy udać się do specjalisty lub szpitala. Lekarze radzą swoim pacjentom: Niech pan jedzie, gdzieś tam z walizką pieniędzy to pana przyjmą - mówi dr Andrzej Sośnierz były prezes NFZ i dodaje: - Szara strefa działa, a pacjenci i lekarze poruszają się w fikcyjnym świecie, w którym panuje organizacyjny bałagan.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niezadowolenie

      Marek Kasperski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pacjenci niezadowoleni z usług szpitala, sprzedawcy niezadowoleni z nowej ustawy konsumenckiej - a to wszystko i jeszcze wiele innych rzeczy składa się na niezadowolenie obywateli z życia w Polsce...rozwiń całość

      Pacjenci niezadowoleni z usług szpitala, sprzedawcy niezadowoleni z nowej ustawy konsumenckiej - a to wszystko i jeszcze wiele innych rzeczy składa się na niezadowolenie obywateli z życia w Polsce :) Co do sprzedawców to nie ma się co dziwić, bo nowa ustawa konsumencka jest totalnym przegięciem i stawia na piedestale konsumentów. Szkoda tylko, że szpital nie stawia wyżej pacjentów niż siebie... sprzedawcy skarża się na prawo do zwrotu głównie i nie ma się co dziwić... zobaczcie to porównanie - stara i nowa ustawa prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ Jakieś wątpliwości? Gdzie my żyjemy? :(zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niezadowolenie

      Marek Kasperski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pacjenci niezadowoleni z usług szpitala, sprzedawcy niezadowoleni z nowej ustawy konsumenckiej - a to wszystko i jeszcze wiele innych rzeczy składa się na niezadowolenie obywateli z życia w Polsce...rozwiń całość

      Pacjenci niezadowoleni z usług szpitala, sprzedawcy niezadowoleni z nowej ustawy konsumenckiej - a to wszystko i jeszcze wiele innych rzeczy składa się na niezadowolenie obywateli z życia w Polsce :) Co do sprzedawców to nie ma się co dziwić, bo nowa ustawa konsumencka jest totalnym przegięciem i stawia na piedestale konsumentów. Szkoda tylko, że szpital nie stawia wyżej pacjentów niż siebie... sprzedawcy skarża się na prawo do zwrotu głównie i nie ma się co dziwić... zobaczcie to porównanie - stara i nowa ustawa https://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ Jakieś wątpliwości? Gdzie my żyjemy? :(zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama