Tak będzie wyglądało centrum przesiadkowe w Katowicach...

    Tak będzie wyglądało centrum przesiadkowe w Katowicach Brynowie [WIZUALIZACJE]

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Węzeł Brynów
    1/12
    przejdź do galerii

    Węzeł Brynów ©UM Katowice

    Urząd Miasta w Katowicach zaprezentował wizualizacje czwartego projektowanego węzła przesiadkowego w stolicy aglomeracji. To węzeł Brynów, który ma powstać w rejonie dzisiejszej pętli tramwajowej. Zobaczcie i napiszcie, jak Wam się podoba.
    Wizualizacja węzła przesiadkowego Brynów pojawiła się w środę na Platformie Konsutlacji Społecznych. To czwarty z planowanych w Katowicach węzłów, trzy kolejne to Zawodzie, Ligota oraz węzeł Sądowa.

    Projekt węzła przesiadkowego „Brynów-Pętla” opracowała Firma MERiTUM Projekt. - Przygotowana koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu (drzwi w drzwi).
    Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj "z", zaś drugi "do" Katowic. Perony zostaną zadaszone (wraz z budynkiem) co pozwoli stworzyć przyjazną strefę dla pasażerów – wyjaśnia Dariusz Czapla, z biura prasowego Urzędu Miasta w Katowicach.

    Przy pętli będzie nowy układ drogowy oraz parking z dziesięcioma miejscami dla autobusów. - Przy czym parking ten nie zostanie zadaszony. Natomiast układ torowy będzie się składał z torów zewnętrznych oraz z tzw. torów odstawczych i manewrowych – dodaje Czapla. Architekci zaplanowali tu też parking dla samochodów na 50 miejsc przy ulicy Rzepakowej, który ma być uzupełnieniem dla dwukondygnacyjnego garażu na około 400 miejsc postojowych, z wjazdem od ul. Jankego i wyjazdem od strony południowej.

    - Na ulicy Jankego - wzdłuż garażu - ruch kołowy będzie jednokierunkowy, o trzech pasach ruchu (przy czym pas skrajny przy budynku będzie pasem wjazdowo/wyjazdowym, a dwa pozostałe dla komunikacji bieżącej) – tłumaczy Czapla.

    Jak dodaje garaż oraz parking zostaną wyposażone w zautomatyzowany system pobierania opłat za parkowanie, umożliwiający dokonywania opłat za przejazd transportem publicznym (system ma być zintegrowany ze Śląską Kartą Usług Publicznych ŚKUP).
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sens mają bezpłatne parkingi

      Antoni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jeśli władze miasta chcą naprawdę odciążyć centrum, to powinni zachęcić przyjeżdżających do centrum Katowic do zostawienia samochodu na jednym z planowanych parkingów. W wielu europejskich miastach...rozwiń całość

      Jeśli władze miasta chcą naprawdę odciążyć centrum, to powinni zachęcić przyjeżdżających do centrum Katowic do zostawienia samochodu na jednym z planowanych parkingów. W wielu europejskich miastach takie parkingi są BEZPŁATNE. Do centrum miasta przyjeżdżają ci, którzy tam pracują, studiują lub na zakupy. Jeśli ktoś ma płacić za zostawienie samochodu na obrzeżu miasta na kilka godzin, to się zastanowi, czy warto. Dla prezydenta miasta kilka, czy kilkanaście zł, to zapewne żaden wydatek, ale warto zniżyć się do poziomu przeciętnego mieszkańca miasta. Dlatego, moim zdaniem, tylko bezpłatne parkingi w miejscach przesiadkowych są dobrym rozwiązaniem.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a co z Kosciuszki?

      m&m's (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Moze lepiej rozwiazalibyscie problem ul. Kosciuszki z lewoskretami jak sie jedzie od centrum?
      Nie mowiac juz o wyjezdzie z terenow przemyslowych kolo Shella. DOpiero przed Mikolowem idzie skrecic...rozwiń całość

      Moze lepiej rozwiazalibyscie problem ul. Kosciuszki z lewoskretami jak sie jedzie od centrum?
      Nie mowiac juz o wyjezdzie z terenow przemyslowych kolo Shella. DOpiero przed Mikolowem idzie skrecic w lewo lub zawrocic...toz to cyrk jakis;/ !! tak samo irytujaca sprawa przy wjezdzie na Kosciuszki z Klodnickiej, korki na kazdym pasie a tlum chce wjechac na lewy pas, na przestrzeni 50m cza sie wbijac na sile przez 2 pasy taranujac ruch na pol kilometra wstecz. Takze moze najpierw rozwiazac by tak problem logistyczno-komunikacyjny a potem budowac galerie. Nie wspominam juz o tym ze po otwarciu CH ruch bedzie jeszcze bardziej skoncentrowany w okolicach Kosciuszki/Kolejowa. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zniecierpliwiony

      Arek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      NIKT W TYM MIEŚCIE NIE WSŁUCHUJE SIĘ W POTRZEBY MIESZKAŃCÓW. Centrum przesiadkowe w Brynowie powinno być przy stacji kolejowej Brynów - podobnie jak w Ligocie. Tylko taka lokalizacja może zapewnić,...rozwiń całość

      NIKT W TYM MIEŚCIE NIE WSŁUCHUJE SIĘ W POTRZEBY MIESZKAŃCÓW. Centrum przesiadkowe w Brynowie powinno być przy stacji kolejowej Brynów - podobnie jak w Ligocie. Tylko taka lokalizacja może zapewnić, iż ludzie zrezygnują z samochodów. Moi znajomi, którzy dojeżdżają samochodami do Katowic zapewniają, iż nie zrezygnują z samochodu po to aby jechać potem autobusem i dalej dojść pieszo do miejsca pracy. Centra przesiadkowe budowane za taką kasę mają ograniczyć ruch samochodów. Więc należy budować te centra przesiadkowe na obrzeżach miasta (Podlesie, Zarzecze) lub przy stacjach kolejowych.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdura

      sqro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Stacja Brynów jest prawie na "Wujku" - już widze te setki aut z południa cisnące Rolną lub Ligocką i dalej w strone Załęskiej.

      Takiej bzdury dawno nie czytałem


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgadzam się

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Prawdziwe centrum przesiadkowe powinno integrować jak największą ilość środków transportu jednocześnie. Tworzenie takiego centrum dotyczy także dróg dojazdowych, żeby można było szybko dojechać i...rozwiń całość

      Prawdziwe centrum przesiadkowe powinno integrować jak największą ilość środków transportu jednocześnie. Tworzenie takiego centrum dotyczy także dróg dojazdowych, żeby można było szybko dojechać i zostawić samochód. Zdaję sobie sprawę z tego że to będzie drogo kosztowało, ale nie wystarczy trzasnąć budynku i parkingu na pętli i powiedzieć "oto jest centrum przesiadkowe". Ludzie przekalkulują i jak się nie będzie opłacało to nie będą korzystać. Dzisiaj też dojeżdżają i wiedzą ile co kosztuje. Prawdę powiedziawszy to za darmowe pozostawienie samochodu w centrum przesiadkowym kierowca powinien jeszcze dostać darmowy bilet na dojazd komunikacją do centrum. Taka jest cena odkorkowania Katowic.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ratunku!

      koszmarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Byle nie podobnym, bo te kolorki to wieś tańczy i śpiewa...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Byle nie POdobnym do PIESSELU , bo te kolorki to wieś tańczy i śpiewa... CEPelyjA

      777 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      OTFIECZNIE POLSKI WSIOCKI SZLOMSK =poloNIafoNIZOOcJA.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ŁADNE

      KTO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Kiedy i kto pomyśli o podobnym centrum przesiadkowym na styku Katowic i Siemianowic ??


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Teorteycznie powinno być na Alfredzie, ale...

      Miro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      1. Koordynacja połączeń autobusów i i tramwajów od dawna przekracza możliwości KZK GOP
      2. Po likwidacji 12-tki rolę centrum przesiadkowego znakomicie spełnia przystanek 190 typu"żwirek na torach",...rozwiń całość

      1. Koordynacja połączeń autobusów i i tramwajów od dawna przekracza możliwości KZK GOP
      2. Po likwidacji 12-tki rolę centrum przesiadkowego znakomicie spełnia przystanek 190 typu"żwirek na torach", oddalony od przystanku w przeciwnym kierunku o 100 metrów
      3. Nie planuje się tam nowego marketu, więc po kija je budować? Bo po to tworzy się je w Brynowie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      STYK

      auri23 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Takie centrum ma w perspektywie lat powstać na Słonecznej. Jednak najpierw Brynów,Ligota, Zawodzie, Sądowa. Potem może dalej - Słoneczna, Podlesie.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama