Takie właśnie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez socjologów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Co więcej centra handlowe oceniamy także wyżej pod względem estetycznym, niż główne miasta regionu, czyli Rybnik, Gliwice czy Katowice. - Tak rzeczywiście jest. Wybieram centrum handlowe na spacer i spotkania z przyjaciółmi. Nie muszę się martwić, czy czekając na nich zmoknę, albo zmarznę. W galeriach jest sucho, przyjemnie i zawsze znajdzie się tam coś ciekawego - mówi Karolina Barteczko, rybniczanka.
Z danych socjologów wynika, że aż 30,8 procent ankietowanych uważa, że centra handlowe to najatrakcyjniejsze miejsce w Rybniku. Zdaniem dr hab. Tomasza Nawrockiego z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, jednego z autorów badań z postrzeganiem centrów handlowych jako centrów miast będziemy mieli do czynienia coraz częściej. - Badania pokazują, że im słabiej prezentuje się centrum miasta, tym lepiej funkcjonuje centrum handlowe. Obecnie nawet duże miasta, z pięknymi rynkami jak np. Poznań, mają ten sam problem, ponieważ powstają coraz to bardziej rozbudowane, bardziej funkcjonalne centra handlowe - tłumaczy dr Tomasz Nawrocki z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Atrakcyjność centrów handlowych urzeka nas do tego stopnia, że tracimy w nich poczucie czasu. To "uczucie" deklaruje dziś aż 74 procent mieszkańców Rybnika. W wielu przypadkach robimy tam to, co do tej pory robiliśmy w centrach miast. Czyli oprócz zakupów, spacerujemy, jemy obiad, spotykamy się ze znajomymi, chodzimy do banków, na pocztę.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?