Ważne
    Bielsko-Biała: radni nie chcą opłat na obwodnicy miasta

    Bielsko-Biała: radni nie chcą opłat na obwodnicy miasta

    KLM

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Dzięki budowie obwodnicy udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum Bielska-Białej poważną część ruchu tranzytowego
    1/3
    przejdź do galerii

    Dzięki budowie obwodnicy udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum Bielska-Białej poważną część ruchu tranzytowego ©Dziennik Zachodni

    Rada Miejska Bielska-Białej jednogłośnie przyjęła we wtorek stanowisko, w którym sprzeciwia się wprowadzeniu opłat na obwodnicy wschodniej Bielska-Białej.
    Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie planuje zrezygnować z wprowadzenia opłaty na odcinku S69, jaki stanowi obwodnica Bielska-Białej. Opłatom będą podlegały samochody powyżej 3,5 tony oraz autobusy. 11-kilometrowy odcinek wschodniej obwodnicy Bielska-Białej do systemu viaTOLL ma zostać przyłączony 30 czerwca tego roku.

    Sprawą w marcu zainteresował się poseł Stanisław Szwed, który zwrócił się z interpelacją do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w tej sprawie. Gdy okazało się, że ministerstwo nie planuje zrezygnować z tych planów, swój sprzeciw wyraziła bielska Rada Miejska.

    PISALIŚMY: OBWODNICA BIELSKA-BIAŁEJ JEDNAK PŁATNA

    Podczas wtorkowej sesji bielscy radni przyjęli jednogłośnie stanowisko Rady Miejskiej skierowane do premier Ewy Kopacz, w którym Rada sprzeciwia się wprowadzeniu opłat na obwodnicy wschodniej Bielska-Białej.

    W przyjętym stanowisku radni przypominają, że dzięki budowie obwodnicy, która była uzupełnieniem inwestycji miejskich (obwodnica zachodnia, budowa wiaduktu przy ul. Wyzwolenia), udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum poważną część ruchu tranzytowego, co w znakomity sposób unormowało i upłynniło ruch w mieście.

    Obecnie z obwodnicy korzystają turyści jeżdżący w kierunku Czech i Słowacji, a przede wszystkim do beskidzkich miejscowości na weekendowy wypoczynek. W dni powszednie jeżdżą nią tysiące samochodów ciężarowych , bo obwodnica jest częścią szlaku transportowego łączącego Górny Śląsk z ośrodkami gospodarczymi północnych Czech i Słowacji.

    - Po wprowadzeniu opłat na północno-wschodniej obwodnicy Bielska-Białej spodziewamy się lawinowego powrotu ciężkiego ruchu tranzytowego do śródmieścia, co nie tylko utrudni samochodom poruszanie się po mieście i doprowadzi do komunikacyjnego paraliżu, ale i wpłynie na degradację lokalnych dróg – zwracają uwagę radni.

    Ze względu na charakterystyczną zabudowę Bielska-Białej obawiają się również, że zwiększenie natężenia ruchu w centrum miasta będzie miało także destrukcyjny wpływ na jego zabytkowe budynki oraz wzrost zagrożenia ruchu drogowego i wzrost emisji spalin i hałasu.

    - Wyrażamy swój stanowczy sprzeciw i zdecydowany protest przeciwko projektowanym zmianom i oczekujemy uwzględnienia naszych argumentów przy podejmowaniu decyzji w tej tak ważnej dla mieszkańców Bielska-Białej i regionu sprawie - podkreślają radni.


    *ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW PREZYDENCKICH 2015 + OPINIE, KOMENTARZE, ZDJĘCIA, WIDEO
    *Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
    *Gdzie jest burza? Gwałtowny deszcz i grad [MAPA BURZOWA POLSKI ONLINE, RADAR BURZOWY]
    *Matura 2015 bez tajemnic: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
    *NA ŻYWO Akcja ratunkowa w KWK Wujek Śląsk trwa. Szukają 2 górników

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama