Zabytkowy tramwaj 4N jeździ regularną linią tramwajową nr 24...

    Zabytkowy tramwaj 4N jeździ regularną linią tramwajową nr 24 [ZDJĘCIA i WIDEO]

    TOS

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Stary tramwaj typu 4N do końca wakacji obsługiwać będzie linię tramwajową nr 24 kursującą między przystankami Sosnowiec Okrzei a Sosnowiec Ostrogórska
    1/23
    przejdź do galerii

    Stary tramwaj typu 4N do końca wakacji obsługiwać będzie linię tramwajową nr 24 kursującą między przystankami Sosnowiec Okrzei a Sosnowiec Ostrogórska przy Rondzie Gierka. ©Tomasz Szymczyk/Dziennik Zachodni

    Sosnowiec zyskał nietypową atrakcję. By z niej skorzystać, należy zakupić jedynie bilet za 3,20 zł. O czym mowa? O starym tramwaju typu 4N, który do końca wakacji obsługiwać będzie linię tramwajową nr 24 kursującą między przystankami Sosnowiec Okrzei a Sosnowiec Ostrogórska przy Rondzie Gierka. Na podróżnych czekają drewniane siedzenia, kasowniki starego typu robiące - jak przed laty - dziury w papierowych biletach i widok motorniczego kręcącego korbą. Tak jak przed laty, tramwaj jeździ też z otwartymi drzwiami.
    Na trasie "24" spotkać można wagon typu 4N o numerze bocznym 1167. To pojazd wyprodukowany w 1957 roku w chorzowskim Konstalu. W zajezdni w Będzinie służył jako wagon liniowy do 1984 roku. Potem został przebudowany na gospodarczy, a w ostatnich latach odrestaurowany.

    W latach 1956-1957 w Konstalu wyprodukowano dziewięćdziesiąt takich wagonów. 4N to kolejna wersja popularnych tramwajów N produkowanych w latach 1948-1956.
    W stosunku do pierwotnej wersji wprowadzono dwuskrzydłowe drzwi, wydłużono pudło wagonu w dół, zakrywając częściowo podwozie i stopnie wejściowe, zmieniono układ siedzeń i wprowadzono nowe rozwiązania układu hamulcowego.



    Tramwaje takie na linii nr 24 kursowały do 1978 roku, gdy rozpoczęła się przebudowa ówczesnej ulicy Waryńskiego (dzisiaj Narutowicza). Gdy w 1982 roku wznowiono ruch do ulicy Okrzei, działał już tam trójkąt torowy, co umożliwiło skierowanie na "24" kursujących do dzisiaj popularnych "stopiątek".
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fajne przeżycie

      MK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Heh jestem skazany na taką fajną atrakcję codziennie przy dojeździe do szkoły ( im. Roździeńskiego )

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cena przejazdu

      HWTW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Szkoda ze cena biletu nie jest z tamtego okresu.

      Zdjęcie autora komentarza
      0,3%

      fajla11

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      TYLE PREZES SOBIE MOŻE ODPISAĆ Z SUMY ZAKUPU -np.Pendolino -DO WŁASNEJ WYPŁATY
      NIECH ŻYJE SOCJALIZM- I JEGO SYF -USTAWY
      A TEN TRANWAJ PRZEŻYJE NASZ KNESET --I INNYCH WATAŻKÓW

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      stodwójki to nie stopiątki

      sosnowiczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Co za bzdury! W latach 1980. na 24 nie jeździły żadne stopiątki, tylko stodwójki z Zawodzia! Tak trudno odróżnić skrzypiący przegubowy tramwaj od jednoczłonowego kwadratowego "akwarium"?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama