Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

120 pomysłów na logo i hasło dla Mikołowa. Kiedy poznamy wyniki konkursu?

BS
Konkurs na logo i hasło dla miasta już się zakończył. Do mikołowskiego magistratu spłynęło aż 120 prac autorów z całej Polski. W poniedziałek jury obradowało, która z propozycji zasługuje na miano tej najlepszej. Zwycięskie logo i hasło już wybrano, ale ogłoszenie wyniku konkursu zaplanowano podczas Dni Mikołowa, które w tym roku odbędą się 26-27 czerwca.

Konkurs na logo i hasło dla Mikołowa

- Ten konkurs zmotywował grafików z całej Polski - podkreśla Adam Giza, rzecznik prasowy mikołowskiego magistratu i członek jury, które wybierze zwycięską pracę konkursową.

Organizatorzy konkursu nie kryją zaskoczenia - nie spodziewali się, że zainteresowanie będzie tak duże. W sumie uczestnicy z całej Polski nadesłali 120 prac.

- Nie ukrywam, że tak wielkie zainteresowanie tym, co dzieje się w naszym mieście wzbudza w nas ogromny entuzjazm i radość. Cieszymy się, że działania mikołowskiego Urzędu Miasta są zauważalne w całej Polsce. Mamy nadzieję, że nadesłane prace spełnią nasze oczekiwania. Liczymy, że uda nam się wyłonić tę najlepszą i zaprezentować mieszkańcom zupełnie nowe, pełne pozytywnej energii logo Mikołowa - komentował tuż po terminie nadsyłania prac, Adam Giza, rzecznik UM.

Zwycięską pracę już wybrano, ale mieszkańcy nowe logo poznają podczas Dni Mikołowa.

Prace były oceniane pod kilkoma względami. Liczyło się to, czy autorzy logotypów oddali charakter Mikołowa, ocenie podlegała także wartość marketingowa nadesłanych prac (czy logotyp wywołuje pozytywne skojarzenia, czy jest łatwo rozpoznawalny i czy łatwo się go zapamięta) i wartość użytkowa.

W jury zasiadło sześć osób: Mateusz Handel, zastępca burmistrza; Jakub Jarząbek, sekretarz miasta; Krzysztof Rzeźniczek, przedstawiciel ASP, Iwona Spychała-Długosz, radna mikołowska; Adam Giza, rzecznik prasowy UM; Anna Olszynka, kierowniczka Biura Promocji w UM.

Oby ta zwycięska praca, wyłoniona spośród 120 nadesłanych, okazała się takim hasłem, które rzeczywiście udźwignie kampanię promocyjną miasta. Bo jak wynika z badań, strategie promocyjne dużych i małych miejscowości , których głównym elementem jest wymyślenie hasła i logo, nie przynoszą zamierzonych efektów. Z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez Instytut Badawczy IPC wynikało, że ponad połowa dorosłych Polaków nie potrafi wymienić ani jednego hasła za pomocą, którego promuje się jakiekolwiek z polskich miast.

W rankingu haseł najbardziej rozpoznawalnych i zapamiętywalnych pojawiły się kolejno: Wrocław - miasto spotkań, Zakochaj się w Warszawie, Gdańsk - morze możliwości. Najsłabiej rozpoznawalne przez Polaków okazały się wtedy hasła promocyjne: Katowic, Olsztyna i Szczecina, które było wstanie wymienić mniej niż 2 proc. badanych.Wśród haseł miast pojawiły się jeszcze: Lublin Miasto inspiracji, Toruń - Gotyk na Dotyk, Wschodzący Białystok, Łódź kreuje, Rzeszów stolica innowacji. Jakie hasło będzie miał Mikołów?


*BURZOWA MAPA POLSKI ONLINE Gdzie jest burza i przygotuj się [RADAR BURZOWY]
*Tak wygląda certyfikowany dom pasywny w Bielsku-Białej. Ogrzewanie to tylko 400 zł rocznie
*Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
*Samochód staranował w przystanek w Chorzowie. Kobieta w szpitalu
*Śląsk Plus. Górny Śląsk jest piękny ZDJĘCIA INTERAKTYWNE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: 120 pomysłów na logo i hasło dla Mikołowa. Kiedy poznamy wyniki konkursu? - Dziennik Zachodni