Reklamacja w restauracji: Zupa zimna i za słona

    Reklamacja w restauracji: Zupa zimna i za słona

    Jadwiga Jenczelewska

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Restauracja

    Restauracja ©Paweł Lacheta/Express Ilustrowany

    Zamawiając posiłek w restauracji lub barze, zawieramy umowę. Nie możemy reklamować potraw, które nam "tylko" nie smakują
    Restauracja

    Restauracja ©Paweł Lacheta/Express Ilustrowany

    Pan Tadeusz z Bytomia mówi, że to byłaby piękna wycieczka na Jurę Krakowsko-Częstochowską, gdyby nie "plama", jaką dał jeden z pensjonatów, w którym jego rodzina zatrzymała się na obiad. - Zamówiony rosół był zimny, a pieczeń tak twarda, że nie dało się jej pokroić na talerzu. Co gorsza, kelner nie chciał przyjąć reklamacji, bo uznał, że to tylko kaprysy mojej rodziny - mówi. - Chciałbym na przyszłość wiedzieć, jak skutecznie składa się taką reklamację - dodał.


    - Zamawiając posiłek w restauracji, zawieramy podobną umowę, jak w przypadku innych usług: klient jest zobowiązany do zapłaty, a restaurator do wykonania usługi zgodnie z zamówieniem - mówi Iwona Zapart, prezes katowickiego oddziału Federacji Konsumentów. - Warto o tym pamiętać, gdy korzystamy z usług restauracji w domu wczasowym lub na trasie rodzinnej wycieczki. Latem, podczas wakacji i urlopów, ale także w innych miesiącach, coraz częściej stołujemy się poza domem - w lokalach gastronomicznych.

    Pani prezes dodaje, że personel restauracji, barów, ale również tak modnych obecnie fast foodów, musi pamiętać o przepisach, które obowiązują obie strony umowy. Klienci mają prawo dobrze zjeść, ale w przypadku wątpliwości i zastrzeżeń - także reklamować usługę.

    Ekspert wyjaśnia: Reklamacje w restauracji



    Co zrobić, jeżeli posiłek, który teoretycznie powinien być gorący, jest letni, a nawet zimny? Jak postąpić, gdy mamy uzasadnione podejrzenie, że danie na talerzu odbiega, np. wagą lub konsystencją, od deklarowanego w karcie?
    Podejrzenie nieprawidłowości najlepiej od razu zgłosić obsłudze lokalu. Później trudno będzie udowodnić, np. że posiłek był za zimny. Dla celów dowodowych warto też mieć pisemne potwierdzenie kogoś z obsługi restauracji, że otrzymał nasze zgłoszenie.

    Restaurator może naprawić swój błąd na kilka sposobów. W pierwszej kolejności przysługuje nam żądanie posiłku zgodnego z zamówieniem, w drugiej - zwrot pieniędzy lub obniżenie ceny. Jeżeli restaurator, który otrzyma od nas takie żądanie, nie ustosunkuje się do niego w terminie 14 dni kalendarzowych, to - zgodnie z ustawą - uważa się, że uznał nasze żądanie za uzasadnione.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama