Nowe prawo drogowe 2015: Mniej wypadków, mniej zabitych

    Nowe prawo drogowe 2015: Mniej wypadków, mniej zabitych

    Sławomir Cichy

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Policjanci twierdzą, że obserwują zdecydowane zmniejszenie prędkości z jaką kierowcy poruszają się w terenie zabudowanym, a skutkiem tego jest poprawa

    Policjanci twierdzą, że obserwują zdecydowane zmniejszenie prędkości z jaką kierowcy poruszają się w terenie zabudowanym, a skutkiem tego jest poprawa bezpieczeństwa na naszych drogach ©Lucyna Nenow/Dziennik Zachodni

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości jako kara jest skuteczniejsza niż najwyższy mandat. Strażnicy w gminach, które żyły z mandatów meldują wójtom, że w tym roku nie wyrobią planu
    Policjanci twierdzą, że obserwują zdecydowane zmniejszenie prędkości z jaką kierowcy poruszają się w terenie zabudowanym, a skutkiem tego jest poprawa

    Policjanci twierdzą, że obserwują zdecydowane zmniejszenie prędkości z jaką kierowcy poruszają się w terenie zabudowanym, a skutkiem tego jest poprawa bezpieczeństwa na naszych drogach ©Lucyna Nenow/Dziennik Zachodni

    Wreszcie można porównać czy poprawiło się bezpieczeństwo na drogach po wprowadzeniu przepisu, który daje policjantom możliwość odebrania prawa jazdy na trzy miesiące za drastyczne przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym czyli co najmniej o 50 km/h. Porównując czerwiec 2014 do czerwca 2015 wyniki są zaskakujące i to zarówno biorąc pod uwagę wyłącznie województwo śląskie jak i statystyki ogólnokrajowe.

    Wypadków i zabitych co najmniej połowę mniej



    Z danych przygotowanych przez Wydział Ruchu Drogowego Śląskiej Policji wynika, że na drogach województwa śląskiego w czerwcu 2014 roku odnotowano: 403 wypadki w których zginęło 25 osób a 484 było rannych. Dodatkowo doszło do 3652 kolizji.

    CZYTAJ KOMENTARZ DZ:
    Cichy: Nieuchronność kary jest najważniejsza


    Po wprowadzeniu nowych przepisów czerwiec 2015 r. w statystykach wygląda następująco: 200 wypadków w których zginęło 11 osób a 438 zostało rannych. Odnotowano 3427 kolizji.

    - Trudno jednoznacznie stwierdzić jakie są przyczyny tej nagłej zmiany, ale z pewnością ma na nie wpływ zmiana przepisów zwłaszcza dotyczących sankcji za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym. Obserwujemy zdecydowane zmniejszenie prędkości z jaką kierowcy poruszają się a to musi skutkować poprawą bezpieczeństwa - powiedział nam podinsp. Włodzimierz Mogiła z zespołu prasowego Wydziału Ruchu Drogowego KWP.

    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych również opublikowało dane dotyczące sytuacji na drogach naszego kraju porównując tak jak w wypadku Śląskiego czerwiec 2014 do czerwca 2015 i co się okazuje?

    W czerwcu 2015 r. na polskich drogach zginęło 199 osób, czyli o 76 mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadła także liczba rannych z 4 017 w czerwcu 2014 r. do 3 327 w czerwcu 2015 r. Ogólna liczba wypadków wyniosła 2659, to o 645 mniej niż przed rokiem.

    Od 18 maja czyli dnia wejścia w życie nowych przepisów do 28 czerwca policja zatrzymała w całym kraju 3457 praw jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym. 45 osób straciło też dokument uprawniający do prowadzenia pojazdów mechanicznych z powodu zbyt dużej liczby przewożonych osób.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierowca, Policjant, Urzędnik, Lekarz itd...

      KIEROWCA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Lekarz bez prawa jazdy dalej jest Lekarzem, mimo to że popełnia wiele błędów związanych ze zdrowiem drugiego człowieka a nawet jego życiem.

      Urzędnik bez prawa jazdy dalej jest Urzędnikiem i może...rozwiń całość

      Lekarz bez prawa jazdy dalej jest Lekarzem, mimo to że popełnia wiele błędów związanych ze zdrowiem drugiego człowieka a nawet jego życiem.

      Urzędnik bez prawa jazdy dalej jest Urzędnikiem i może wykonywać swój zawód pomagając ale również wielokrotnie szkodząc drugiemu człowiekowi, co wielokrotnie doprowadza również do śmierci petenta.

      Policjant bez prawa jazdy dalej w dalszym ciągu może być Policjantem i żadne prawo nie zabroni mu wykonywania tego zawodu, pomimo że również i Policjant wielokrotnie popełniając błędy w zawodzie szkodzi życiu ludzkiemu i wielokrotnie doprowadza do kalectwa jak i śmierci Obywatela.

      KIEROWCA po utraceniu prawa jazdy niestety nie będzie mógł być KIEROWCĄ oraz wyżywić swoich dzieci, zapewnić im bytu i godnego życie. Nie będzie mógł wykonywać swojego zawodu, tym samym wielu klientów nie będzie mogło skorzystać z jego usług, za czym idzie wiele więcej kłopotów i problemów.

      Dla zrozumienia jestem za karaniem wysokimi mandatami, jestem przeciwnikiem nadmiernych prędkości zawłaszcza w terenie zabudowanym. Jestem przeciwnikiem prowadzenia pojazdu pod wpływem środków odurzających i alkoholu.

      Ale na BOGA przestańmy zbierać ludziom PRAWA JAZDY ZA PUNKTY tym samym pracę i godne życie tylko dlatego że; nie maił zapiętych pasów, nie jechał na światłach dziennych, źle zaparkował, rozmawiał przez telefon, brakowało mu wyposażenia w aucie, ITD...

      Oczywiście karaimy te wykroczenia ale nie w podwójny sposób. Wystarczy podnieść wysokość kary finansowej ale odpuśćmy karanie PUNKTAMI.
      W Polskim Prawie nie można karać za to samo przewinienie dwa razy. TO DLACZEGO TAK JEST.

      Jaki człowiek podejmie się za nie długo pracy jako Kierowca, gdy wykonując swój zawód będzie narażony na jej utratę po przez złe interpretowanie prawa ale nie przez CIĘŻKIE JEGO NARUSZENIE.

      Ciężar naruszenia prawa drogowego powinien być rozdzielony na taki, który bez względnie powinien być karany wysokimi karami pieniężnymi ale również punktami co będzie decydowało o utracie Prawa Jazdy. Ale też na te łagodniejsze naruszenia Prawa Drogowego, które powinny być egzekwowane po przez srogie kary finansowe ale bez Punktów Karnych co nie będzie zagrażało utratą Prawa Jazdy a tym samym PRACY. Bo czy to jest zgodne z KONSTYTUCJĄ RP.... ale to już należy zapytać Konstytucjonalistów.

      Proszący o rozwagę wszystkich tych co decydują o uchwaleniu PRAWA.

      Z POWAŻANIEM " KIEROWCA "
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może teraz czas na korektę ze światłami

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Od kilkunastu lat tłumaczyło się ze światła w dzień zmienią sytuację na drogach i co? A no nic! Eksperci już dawno stwierdzili że ten ruch zmienił bardzo nieznacznie sytuację na drogach. My...rozwiń całość

      Od kilkunastu lat tłumaczyło się ze światła w dzień zmienią sytuację na drogach i co? A no nic! Eksperci już dawno stwierdzili że ten ruch zmienił bardzo nieznacznie sytuację na drogach. My kierowcy natomiast musimy znacznie częściej wymieniać żarówki a także całe obudowy- klosze , które w słoneczne dni ulegają przegrzewaniu i matowieniu. Może czas by zmienić prawo i wrócić do jazdy na światłach w dzień tylko podczas złej widoczności i w okresie zimy???zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama