Odpowiedź jest krótka: brak ograniczających swobodną jazdę przystanków. Liczący ponad 33,6 km fragment CMK między Górą Włodowską w województwie śląskim, a położonymi w woj. świętokrzyskim Psarami to najdłuższy na całej magistrali odcinek bez stacji pośrednich. Nie ma na nim również żadnych kolizyjnych skrzyżowań z przecinającymi CMK-ę drogami.
- W związku z tym dla rozpędzenia i hamowania składu pociągu bądź lokomotywy, w ramach badań testowych, jest to najdłuższy odcinek, gdzie można rozwinąć maksymalną prędkość – tłumaczy Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tę największą osiągnął tu w listopadzie 2013 roku Pendolino, który właśnie na odcinku Psary – Góra Włodowska pomknął z szybkością 293 km na godzinę, co stanowi rekord prędkości w historii polskiej kolei. W najbliższym czasie z całą pewnością nie zostanie pobity, bo ani szykujący się do testów Flirt3, ani składy przewoźników regionalnych nie mają możliwości, by zbliżyć się do takiego rezultatu.
*Nowe Muzeum Śląskie w Katowicach zachwyca! ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO]
*BECIKOWE 2015 - 100 zł na dziecko przez 12 miesięcy [ZASADY]
*Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
*Śląska STREFA AGRO - nie tylko dla rolników. ZOBACZ KONIECZNIE
*Śląska STREFA BIZNESU - wszystko o pieniądzach. ZOBACZ KONIECZNIE
*Śląsk Plus. Górny Śląsk jest piękny ZDJĘCIA INTERAKTYWNE
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?