Profil Zaufany ePUAP to bezpłatny podpis elektroniczny, dzięki któremu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Posługiwanie się Profilem Zaufanym ePUAP jest korzystne z wielu względów. To metoda bezpłatna i alternatywna dla odpłatnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Ponadto nie wymaga korzystania z urządzeń i dodatkowych kart - wystarczy tylko zwykła przeglądarka internetowa. By założyć Profil Zaufany ePUAP należy wejść na stronę www.epuap.gov.pl i założyć konto, następnie wypełnić wniosek o Profil Zaufany ePUAP, potwierdzić dane osobowe z danymi wprowadzonymi do systemu (można to zrobić w 4 jednostkach ZUS, 16 urzędach wojewódzkich i 18 ich delegaturach, 399 urzędach skarbowych i 127 konsulatach).
Po uzyskaniu Profilu Zaufanego można już wybrać usługę na ePUAP, wypełnić wniosek, podpisać dokumenty Profilem Zaufanym ePUAP i wysłać do urzędu. Odpowiedź dostarczona zostanie w wybrany przez posiadacza Profilu Zaufanego sposób - elektronicznie bądź tradycyjnie.
Za pomocą ePUAP można się m.in.: wpisać do ewidencji działalności gospodarczej, wyrobić dowód rejestracyjny, osobisty i prawo jazdy, załatwić formalności w ZUS, dopisać się do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania, umorzyć lub rozłożyć na raty mandat karny, uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS-EWN, złożyć wniosek o zasiłek na dziecko i wystąpić o interpretację podatkową. Śląski Urząd Wojewódzki ma w ePUAP 16 usług. Cały wykaz spraw dostępny jest na stronie www.epuap.gov.pl
ePUAP jest dostępny 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia i nocy, z dowolnego miejsca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?