- Chciałam złożyć zażalenie na działalność służby zdrowia tam, gdzie się leczę. Pytałam w mojej przychodni, w jaki sposób mogę się skontaktować z rzecznikiem praw pacjenta. W przychodni też nie wiedziano, nawet pani w rejestracji była zdziwiona, że nie ma już regionalnego rzecznika. Czy jest jeszcze gdziekolwiek takie stanowisko? - spytała Czytelniczka. - Bardzo proszę o podanie tego ważnego adresu i telefonu - dodała.
Rzecznik praw pacjenta działał przy śląskim oddziale NFZ w Katowicach. Tymczasem w 2009 roku prezes Rady Ministrów powołał instytucję rzecznika praw pacjenta, która działa poza strukturami Narodowego Funduszu Zdrowia.
- Konsekwencją tych zmian jest likwidacja z dniem 30 czerwca 2010 roku stanowiska Rzecznika Praw Pacjenta przy śląskim oddziale wojewódzkim NFZ w Katowicach - mówi Aleksandra Włodarczyk-Wencławiak z biura prasowego śląskiego oddziału NFZ. Wszelkie skargi i wnioski można jednak nadal zgłaszać w Dziale Skarg i Wniosków Świadczeniobiorców śląskiego oddziału NFZ od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16. Biuro mieści się w Katowicach przy ul. gen. Jankego 15a oraz przy ul. Kossutha 13, telefony: 32 735 05 13, 735 05 45.
W Warszawie biuro rzecznika praw pacjenta jest czynne od poniedziałku do piątku od godz. 9-21. Adres: al. Zjednoczenia 25, 01-829 Warszawa, infolinia: 0 800 190 590, tel. 22 833 08 85, 22 635 59 96, e-mail: [email protected]
Tu znajdziesz ważne informacje
Wszystkie informacje na temat Biura Rzecznika Praw Pacjenta można znaleźć także w internecie na: www.bpp.gov.pl.
Stronę internetową z nu-merami telefonów do wszystkich działów ma także NFZ w Katowicach pod adresem: www.nfz-katowice.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?