Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podkreśla że już tradycyjnie najwięcej skarg dotyczyło słabej jakości obuwia i odzieży. Potwierdza to pan Tomasz z Katowic, który stracił nerwy na kłótniach ze sprzedawcą. - Kupiłem buty sportowe dla syna w dużej sieci przy ul. 3 Maja w Katowicach. Po niespełna miesiącu niezbyt intensywnego chodzenia zaczęły się rozklejać i pękać. Odmówiono mi zwrotu pieniędzy, wymiany lub naprawy butów - irytuje się Tomasz.
Rzeczoznawca sieci handlowej uznał, że uszkodzenia to wina niewłaściwej eksploatacji obuwia. Co zrobił pan Tomasz? Poskarżył się rzecznikowi konsumentów. Sprawa jest w toku.
W ostatnim roku wzrosła także liczba problemów z coraz bardziej popularnymi zakupami przez internet oraz odbywających się poza lokalem (chodzi np. o pokazy, prezentacje w trakcie wycieczek np. do miejsc kultu religijnego, podczas pobytu w sanatoriach lub na wczasach).
Problemy dotyczyły niezrozumiałych umów, braku informacji o prawie do odstąpienia od kontraktu w ciągu 10 dni oraz braku regulaminu e-sprzedawcy. Były też przypadki fałszowania podpisów na umowach i niewysłania zamówionego towaru.
A usługi? Tu prym wiodły skargi dotyczące wad telefonów komórkowych kupionych w promocji, uruchomienie dodatkowej usługi niezgodnie z umową, przerwy w dostępie do internetu oraz o zawyżone rachunki. W zeszłym roku rzecznicy w całym kraju udzielili 37,3 tys. porad związanych z telekomunikacją.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Nie daj się oszukać, rzecznik czeka
Skarżymy się na potęgę, bo zalewają nas tandetne towary. Oto lista najczęściej reklamowanych przedmiotów i usług:
- słabej jakości obuwie i odzież
- sprzęt RTV i AGD
- wyposażenie mieszkania
- komputery
- telefony komórkowe kupione w promocji
- usługi telekomunikacyjne włączone bez zgody i wiedzy
- przerwy w dostępie do internetu
- zawyżone rachunki za usługi np. telekomunikacyjne
- gorszy niż w umowie standard akwaterowania i wyżywienia na wczasach
- skrócenie czasu wycieczki
- trudności w zrozumieniu umowy kredytu
- skargi na działalność firm windykacyjnych.
Poradę możesz uzyskać u swojego miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także pod numerem infolinii 0 800 007 707
Czy korzystałeś z pomocy rzecznika konsumenta?
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?