Chcesz dobrze zjeść? Jedz w fast foodach i na dworcach

    Chcesz dobrze zjeść? Jedz w fast foodach i na dworcach

    Katarzyna Domagała

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Lody McFlurry: 270 kcal, 6 g białka, 41 g węglowodany, 22 g cukry proste, 10 g tłuszcze,  6 g kwasy tłuszczowe nasycone, 2 g błonnik, 0,3 gr sól
    1/5
    przejdź do galerii

    Lody McFlurry: 270 kcal, 6 g białka, 41 g węglowodany, 22 g cukry proste, 10 g tłuszcze, 6 g kwasy tłuszczowe nasycone, 2 g błonnik, 0,3 gr sól

    Chcesz porządnie zjeść? To zacznij jadać w... fast foodach, barach mlecznych i lokalach na dworcach. To wnioski z najnowszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    W woj. śląskim inspektorzy odwiedzili 35 restauracji, klubów, barów na dworcach, barów mlecznych, punktów fast food oraz placówki serwujące jedzenie w miejscach letniego i zimowego wypoczynku. Tylko w dwóch z nich (w Brennej i Częstochowie) kontrolerzy nie dopatrzyli się uchybień.

    ZOBACZ FOTOREPORTAŻ Z FESTIWALU KWAŚNICY W ŻYWCU
    Okazuje się, że to w punktach tzw. małej gastronomii dostaniesz takie danie, jakie zamówiłeś, bez zamiany produktów na zastępcze i bez ubytków na gramaturze - jak to zdarza się w restauracjach. Tam też prawidłowo wydadzą resztę, paragon i nie doliczą sobie napiwku. Kontrolerzy przyjrzeli się też datom ważności oraz sposobom przetrzymywania produktów. Efekt? Najgorzej wypadły restauracje i kluby w miejscowościach turystycznych. Dietetycy jednak przestrzegają - stałe jedzenie w fast foodach może się dla nas źle skończyć.

    Chcesz zdrowo jeść? Gotuj sam



    Rozmowa z Katarzyną Purak, doradcą żywieniowym z Galatea w Katowicach

    Powinniśmy stosować się do wyników raportu UOKiK?
    Nie traktowałabym tak samo barów mlecznych i różnego rodzaju lokali typu fast food. W zjedzeniu pierożków bez skwarków czy naleśników, popiciu ich kompotem nie ma nic złego, a to przecież nieodłączne pozycje w menu barów mlecznych. Rzecz jasna, jeśli ten posiłek ma być naszym obiadem, to w domu drugiego już nie gotujemy. W fast foodach serwują nam dania z produktów przetworzonych, a to puste kalorie. Takie posiłki nie są pełnowartościowe.

    To co zrobić?
    Istotną rzeczą jest to, aby samemu gotować - nawet podczas wakacji. Zamiast wybrać się z całą rodziną do restauracji na rybę, lepiej kupić ją rano prosto od rybaka i przyrządzić na grillu. Będzie zdrowiej, taniej, smaczniej i jeśli kupimy 150 gr ryby, to zjemy dokładnie 150 gr ryby. Jeśli jesteśmy smakoszami koktajli czy shaków z fast foodów, to też lepiej sami zróbmy w domu koktajl ze świeżych owoców.

    *Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gotuj sam

      ZYX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 40

      święta racja. Lepsza zwykła wodzionka czy zalewajka ugotowana w domu niż jedzenie w barach. Po tym jedzeniu to tylko otyłość i cukrzyca.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo