Peron pierwszy otwarty, drugi zamknięty - zmiany na dworcu w...

    Peron pierwszy otwarty, drugi zamknięty - zmiany na dworcu w Katowicach

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Peron pierwszy otwarty, drugi zamknięty - zmiany na dworcu w Katowicach

    ©marzena bugała

    Dzisiaj o 4 rano z odnowionego peronu pierwszego znów ruszył pociąg. Wreszcie dobre wieści dla pasażerów? Nie do końca. Równocześnie kolej rozpoczyna modernizację peronu drugiego, który od północy miał być wyłączony z ruchu.
    Peron pierwszy otwarty, drugi zamknięty - zmiany na dworcu w Katowicach

    ©marzena bugała

    Zmiany nastąpią też w przejściach podziemnych. Na dworzec wciąż wejdziemy w dwóch miejscach: od ulicy Konopnickiej i pl. Oddziałów Młodzieży Powstańczej, ale już na peron pierwszy - tylko bocznymi tunelami (najbliżej Konopnickiej i pl. OMP).

    Środkowym tunelem dojdziemy do peronów trzeciego i czwartego. Szykujcie się więc na chaos. Na pewno będą biegi - na przełaj i "kto szybciej" - między peronami 1, 3 i 4.

    Dworce widma. Zobacz stacje, których już nie ma [GALERIA]

    Podobne zamieszanie towarzyszyło zamknięciu peronu pierwszego w ubiegłym roku - ludzie z walizkami biegali między peronami, gdy na kilka minut przed przyjazdem pociągu okazywało się, że skład wjeżdża na inny peron niż planowany. Modernizacja trwała rok, chaos też.

    Jeśli macie wątpliwości, czy tym razem będzie lepiej, porzućcie nadzieję. Wczoraj, na dzień przed wyłączeniem i rozpoczęciem remontu peronu drugiego, na dworcu nie znaleźliśmy żadnej informacji o tym, że w sobotę pociągi go ominą.

    Do końca 2012 Polskie Linie Kolejowe planują zakończyć modernizację wszystkich czterech peronów oraz przejść między nimi. Koszt inwestycji szacuje się na 60 mln zł.

    Tymczasem remont pierwszego miał trwać pół roku, a przedłużył się o sześć miesięcy, gdy robotnicy podczas budowy kolektora odwadniającego całą stację natknęli się na fundamenty starych kamienic, które przed kilkudziesięciu laty stały w miejscu dworca.

    Tym razem roboty mają przebiegać bez opóźnień. Wszystkie perony czeka wymiana torów, podkładów, rozjazdów, przebudowa odwodnienia między torami, sieci trakcyjnej.

    Pasażerowie zauważą niektóre ze zmian, m.in. nową nawierzchnię peronów wykonaną z betonowych kostek, jak na peronie pierwszym. Są tu też wiaty, podobne do tych na przystankach autobusowych. To zła wiadomość, bo jeśli popada, zmokniecie - pod wiatą zmieści się maksymalnie dziesięć osób. A wiaty są trzy.

    Dopiero w ostatnim etapie przebudowy nad każdym peronem powstanie wiata o długości 160 metrów. Docelowo cztery wiaty zostaną połączone w jedną.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama