Drożeją bilety Przewozów Regionalnych. Katowice - Kraków za...

    Drożeją bilety Przewozów Regionalnych. Katowice - Kraków za 16 zł

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Od poniedziałku drożeją bilety w pociągach Przewozów Regionalnych. Więcej trzeba będzie zapłacić zarówno za podróż na lokalnych trasach, jak też za jazdę dalekobieżnym składem Interregio. Przewoźnik tłumaczy, że nie ma innego wyjścia, bo drastycznie wzrosły ceny prądu, paliwa i remontów taboru.
    Drożeją bilety Przewozów Regionalnych. Katowice - Kraków za 16 zł

    ©archiwum

    Co zmiana taryfy oznacza dla pasażerów z naszego regionu? Sprawdziliśmy jak wzrosną ceny połączeń na 5 trasach, obsługiwanych przez śląski zakład Przewozów Regionalnych. I tak , za przejazd pociągiem osobowym z Katowic do Bielska Białej płacimy dziś 12,6 złotych - od poniedziałku trzeba będzie na taką podróż wydać 13,5 złotych. Przejazd z Katowic do Rybnika kosztować będzie 11,2 złotych (dziś 10,5 zł.), z Katowic do Bytomia 5,8 zł. (dziś 5,3 zł.), z Katowic do Tarnowskich Gór 9 zł. (dziś 8,4 zł.), natomiast cena biletu z Katowic do Krakowa zdrożeje do 16 zł. (obecnie kosztuje 15,6 zł.).

    ZOBACZ, ILE ZARABIAJĄ KOLEJARZE

    Podwyżka nie obejmie biletów na pociągi osobowe przy dystansach poniżej 5 kilometrów oraz biletów w komunikacji przygranicznej sprzedawanych w ramach ofert promocyjnych. Nie podrożeją również przejazdy na trasie Katowice - Wisła Głębce. Jak informuje Magdalena Tosza, rzeczniczka śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych, za bilet jednorazowy po staremu zapłacimy 11,5 złotych.
    - Na tej trasie obowiązuje oferta "Połączenie w dobrej cenie", a ona nie została objęta zmianą - wyjaśnia Tosza.

    PORÓWNAJ OFERTĘ PRZEWOZÓW REGIONALNYCH I KOLEI ŚLĄSKICH

    Droższe bilety to nie jedyna niespodzianka, jaka czeka w poniedziałek podróżujących koleją w naszym regionie. Z powodu remontu torowiska w rejonie Mikołowa pociągi z Katowic do Rybnika, Wodzisławia Śląskiego, Chałupek, Raciborza i Bohumina aż do 14 listopada kursować będą objazdem przez Tychy. W tym samym terminie na zamkniętym odcinku od Katowic Piotrowic (przez Mikołów Jamna, Mikołów, Łaziska Górne, Łaziska Górne Brada, Orzesze) do Orzesza Jaśkowice będą jeździć autobusy.

    OTO NOWI POSŁOWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

    OTO NOWI SENATOROWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

    WYBORY 2011: POWYBORCZE ANALIZY I KOMENTARZE CZYTAJCIE NA DZIENNIKZACHODNI.PL/WYBORY

    *Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja tam czekam

      Kuki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 58

      Ja tam czekam na coraz większy udział w transporcie kolejowym w naszym regionie Kolei Śląskich. Wiadomo, że to proces długotrwały ale już coś się dzieje. Bo pan marszałek zrozumiał, że warto mieć...rozwiń całość

      Ja tam czekam na coraz większy udział w transporcie kolejowym w naszym regionie Kolei Śląskich. Wiadomo, że to proces długotrwały ale już coś się dzieje. Bo pan marszałek zrozumiał, że warto mieć koleje wojewódzkie i tu pompować kasę w tabor niż dopłacać do studni bez dna zwanej PKPzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dawno juz nie jezdze pkp

      majk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 95 / 61

      A niech drożeją . ja juz od dawna jezdze do Krakowa albo UniBusem i place 12 zloty i jade niecale poltorej godziny albo PolskimBusem - w okolicach 8 zloty w jedna strone. Bardzo wygodnie sie...rozwiń całość

      A niech drożeją . ja juz od dawna jezdze do Krakowa albo UniBusem i place 12 zloty i jade niecale poltorej godziny albo PolskimBusem - w okolicach 8 zloty w jedna strone. Bardzo wygodnie sie jedzie. Przez mysl by mi nawet nie przeszlo zeby do Krakowa jechac pociagiem , wlec sie tymi skladami godzine i 50 minut.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No właśnie.

      Hans K. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 74

      No właśnie.
      Odpowiedź majka mnie poraża.
      Taki robi coraz więcej ludzi. Ewentualnie przesiada się do samochodów, często starych rzęchów.
      Efekt - coraz więcej samochodów na drogach.
      Kluczowych...rozwiń całość

      No właśnie.
      Odpowiedź majka mnie poraża.
      Taki robi coraz więcej ludzi. Ewentualnie przesiada się do samochodów, często starych rzęchów.
      Efekt - coraz więcej samochodów na drogach.
      Kluczowych dróg w aglomeracji górnośląskiej już nie przybędzie.
      Wniosek: dotychczasowe drogi będą coraz to bardziej zakorkowane.
      Co znaczy mała stłuczka na kluczowych drogach np. Katowic to już wiemy - paraliż miasta na ponad ćwierć doby.
      Dlatego w aglomeracji (konurbacji) górnośląskiej powinny mknąć szybkie tramwaje i szybkie pociągi.

      To co wyprawia PKP woła o pomstę do nieba:
      1. ciągła likwidacja połączeń
      2. chaos w rozkładzie, tj. raz pociąg jedzie, drugim razem nie jedzie; raz jedzie o 11.10, po zmianie (a są co chwilę) jedzie o 10.45 i tak w koło Macieju,
      3. brak ujednolicenia: Koleje regionalne, Interregio, do tego Koleje Śląskie i co tam jeszcze - za niedługo sam diabeł się w tym nie rozezna,
      4. tempo żółwia - powód rozwalone torowiska i rozklekotany tabor,
      5. dworce kolejowe - niektóre wyglądające jak po nalocie bombowym, inne jak targowiska ze wschodniej Turcji.

      Do wiadomości szanownych decydentów:
      Kolej do przewozów pasażerskich nigdzie na świecie nie jest obiektem zysków. O dziwo w Polsce ma przynosić zysk.
      Kolej służy do tego, żeby m.in. nie dopuścić do całkowitego zakorkowania miast, gdyż zakorkowane miasto to wiadomo: ucieczka firm, brak napływu inwestorów itd.
      Ludzie obudźcie się wreszcie!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama