Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto chce się promować. Co jest ikoną Chorzowa?

Łukasz Respondek
Jesteś w Londynie, nie możesz ominąć Big Bena. We Włoszczowie - dworca północnego. W Rotterdamie portu, w Sromowcach Niżnych trzeba przejść słynną kładką na Słowację. Katowice mają Spodek. Mnóstwo ciekawych miejsc jest też w Chorzowie. Kto o nich słyszał? Pewnie wszyscy, ale nie wiedzą, że są w Chorzowie.

Tymczasem w weekendy przyjeżdżamy tu do WPKiW, na musicale chodzimy do "Rozrywki", jeździmy słynną estakadą - Chorzów to miasto symboli. Choć wielu ludzi nadal uważa, że największy śródmiejski park w Europie ze Stadionem Śląskim, największym w Polsce lunaparkiem i jedynym w regionie ogrodem zoologicznym są... w Katowicach.

Chorzów w ostatnich latach niespecjalnie stawiał na promocję. Jak wynika z naszej sondy na portalach czterech dużych dzienników regionalnych (m.in. Dziennika Bałtyckiego i Gazety Krakowskiej) Chorzów zajmuje dopiero 4. miejsce w rankingu najbardziej znanych miast Górnego Śląska. Przegrywa z Katowicami (50 proc. głosów), Zabrzem i Bytomiem.

Aby to zmienić, władze miasta do opracowania strategii promocji zatrudniły Grupę Eskadra. Teraz trwają konsultacje społeczne i badania rynku. Marketingowcy rozmawiają m.in. z przedszkolakami, młodzieżą i radnymi.

Chorzów ma ambicje bycia miastem numer 2 lub 3 w aglomeracji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Miasto chce się promować. Co jest ikoną Chorzowa? - Dziennik Zachodni